Onko ihan normaalia olla niin väsynyt että makaa vaan päivästä toiseen?
Olen tehnyt kolmivuorotyötä tammikuusta asti ilman lomaa. Olen yksinhuoltaja kahdelle alakouluikäiselle. Tukiverkkoa ei ole. Vapaalla makaan vain koomassa sohvalla. Onko normaalia?
Kommentit (10)
Burnout! Ei ihminen kaikkea kestä.
Mittauta ferritiini. Hemoglobiini voi olla ok, ja silti rautavarasto tyhjä. Arvo 30 tai alle on tyhjä rautavarasto, vaikka moni lääkäri muuta väittää. Googlaa Esa Soppi.
Ei ole normaalia. Jokin sairaus, masennus, huono kunto?
Sulla on liian raskasta, vähennä töitä ennen kuin saat totaalisen työuupumuksen. Yh ja kolmivuorotyö on ihan liikaa ilman tukiverkostoa.
Ei ole normaalia. Lääkäriin. Lapsesi kärsivät myös!
Ihan selvä masennus. Mene hyvä ihminen lääkäriin, itsesi ja lastesi takia.
Kuulostaa uupumukselta. Siihen voi liittyä ihan selkeää väsymystäkin, etenkin jos nukkuu huonosti tai unirytmi kärsii vuorotyöstä. Enemmän uupukseen liittyvä väsymys on kuitenkin semmoista henkistä lamaannusta. Ei niinkään nukuta, mutta ei silti jaksa mitään.
Tiedän mistä puhun, sillä olen ihan samassa tilanteessa. Minut on uuvuttanut työ. Sen suhteen olen nyt tehnyt toimia, jotta tilanne kohenisi. Olen pyytänyt apua ja pyrin vähentämään kaikkea sitä, mitä en jaksa ja ehdi tehdä. Jos en onnistu, joudun jäämään sairauslomalle.
Fyysinen kunto ok? paino yms?