Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallinen Helsinki

Vierailija
11.10.2014 |

Katuväkivalta Helsingissä on ollut laskussa 1980-lähtien. Lukua voi verrata maahanmuuttajamääriin Helsingissä, jos haluaa tehdä tästä maahanmuuttokysymyksen. Sitä se ei kuitenkaan ole. Tunnetusti osa nuorista miehistä hölmöilee hakiessaan huomiota, ovat aina tehneet niin ja varmasti tulevat jatkossakin tekemään niin. Ilahduttavaa on että yhä harvempi nuori mies hölmöilee ja käyttäytyy väkivaltaisesti. Helsinkiläisenä minua huolestuttaa ”Turvallisen Helsingin puolesta” toimiva kaupunginvaltuutettu, joka vuotaa ”ei niin hirveän valheellista” tietoa ”mahanmuuttokriittisenä” tunnetuille tahoille. Onko hän ainoastaan tyhmä vai oliko hänen tarkoituksenaan lietsoa silmitöntä väkivaltaa suhteellisen turvalliseen kaupunkiimme? Sitä en tiedä, mutta koen nämä ”maahanmuuttokriittiset” tahot valtavana uhkana lastemme turvallisuudelle ja meidän aikuisten on syytä toimia.

Kahden nuoren helsinkiläisen äiti

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että sentään joku vuotta niitä tietoja, mitä hyysärit yriittää fanaattisesti pimittää kansalata.

Vierailija
2/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 14:06"]

Kiitos ap

[/quote]

Hienosti jatkat valitsemallasi tiellä, aina samaa sontaa ja vastailet itsellesi, miten sä jaksat?

Helsinki ylivoimaisesti vaarallisin ja väkivaltaisin kaupunki Suomessa nuorille ja myös vanhuksille:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288749568688.html

[/quote]

”Tilastolukutaitoinen maahanmuuttokriittinen” bongattu: DDDDDDDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 14:11"]

Kiitos ap

[/quote]

Hienosti jatkat valitsemallasi tiellä, aina samaa sontaa ja vastailet itsellesi, miten sä jaksat?

Helsinki ylivoimaisesti vaarallisin ja väkivaltaisin kaupunki Suomessa nuorille ja myös vanhuksille:

[/quote]

”Tilastolukutaitoinen maahanmuuttokriittinen” bongattu: DDDDDDDDDDDD

[/quote]

ap, käy haukkaamassa niiden musulapsiesi kanssa vähän raitista ulkoilmaa. Olet nyt koko aamun kirjoitellut tätä samaa sontaa moneen eri ketjuun. Kokeile miltä raitis ulkoilma siellä itiksessa tuntuu, voit yllättyä.

Vierailija
4/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen kirjoittanut muihin ketjuihin? Mielestäni kirjoitukseni oli aivan asiallinen. Helsingissä on eniten katuväkivaltaa Suomen kaupungeista. Sitä en missään vaiheessa kiistänyt. Uskoakseni se johtuu pääkaupunki-asemasta. Täällä liikkuu paljon ihmisiä ympäröivistä kunnista sekä muualta Suomesta/maailmasta, joten täällä liikkuvat massat ovat suuret suhteessa väkilukuun. Se ajatus perustuu kuitenkin vain omaan pohdintaani eikä tieteelliseen tutkimukseen. Se on mielipiteeni ja toivottavasti olen oikeutettu omaan mielipiteeseeni asiasta. Mielestäni se ei edes loukkaa ketään.

ap

Vierailija
5/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:32"]

Mitä olen kirjoittanut muihin ketjuihin? Mielestäni kirjoitukseni oli aivan asiallinen. Helsingissä on eniten katuväkivaltaa Suomen kaupungeista. Sitä en missään vaiheessa kiistänyt. Uskoakseni se johtuu pääkaupunki-asemasta. Täällä liikkuu paljon ihmisiä ympäröivistä kunnista sekä muualta Suomesta/maailmasta, joten täällä liikkuvat massat ovat suuret suhteessa väkilukuun. Se ajatus perustuu kuitenkin vain omaan pohdintaani eikä tieteelliseen tutkimukseen. Se on mielipiteeni ja toivottavasti olen oikeutettu omaan mielipiteeseeni asiasta. Mielestäni se ei edes loukkaa ketään.

ap

[/quote]

Minä olen kirjoitellut asiasta pari viestiä tänne tänä aamuna. Ehkä tässä viitattiin minun viesteihini, ehkä ei. Olen nimittäin aika varma, että emme me keksi ole ainoita, jotka yrittävät puhua tässä asiassa järkeä. 

Joillekin ihmisille on täysin mahdotonta ottaa vastaan sitä tietoa, että viime aikojen kamalista tapahtumista huolimattakin Helsinki on edelleen enimmäkseen aivan turvallinen kaupunki. Ei noilla ihmisillä ole halua hyväksyä sitä, koska se sotii sitä käsitystä vastaan että maahanmuuttajat ovat kategorisesti ongelma, ja että lähes kaikki väkivalta Suomessa on heidän tekemäänsä, ja vielä että Helsinki on ylipäätään muutenkin tosi kauhea ja arveluttava paikka. 

Nuo ihmiset ovat ehkä itse jonkinlaisessa henkisessä hädässä, pelkotilassa ja vihassa. Ei silloin kai pysty ottamaan vastaan tietoa, joka ei sovi omaan aiempaan ajatusrakennelmaan. 

Vierailija
6/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:32"]

ap

[/quote]

Minä olen kirjoitellut asiasta pari viestiä tänne tänä aamuna. Ehkä tässä viitattiin minun viesteihini, ehkä ei. Olen nimittäin aika varma, että emme me keksi ole ainoita, jotka yrittävät puhua tässä asiassa järkeä. 

Joillekin ihmisille on täysin mahdotonta ottaa vastaan sitä tietoa, että viime aikojen kamalista tapahtumista huolimattakin Helsinki on edelleen enimmäkseen aivan turvallinen kaupunki. Ei noilla ihmisillä ole halua hyväksyä sitä, koska se sotii sitä käsitystä vastaan että maahanmuuttajat ovat kategorisesti ongelma, ja että lähes kaikki väkivalta Suomessa on heidän tekemäänsä, ja vielä että Helsinki on ylipäätään muutenkin tosi kauhea ja arveluttava paikka. 

Nuo ihmiset ovat ehkä itse jonkinlaisessa henkisessä hädässä, pelkotilassa ja vihassa. Ei silloin kai pysty ottamaan vastaan tietoa, joka ei sovi omaan aiempaan ajatusrakennelmaan. 

[/quote]

Kotikaupunkini tuntien (jos sitä nyt voi tuntea) täällä on yli 500 000 ihmistä, jotka ajattelevat kuten sinä ja minä tästä asiasta. Turvallisuuden tunne on ihmisen perustarve ja on loukkaavaa/äärimmäisen vaarallista leikkiä poliittista peliä tuolla tunteella.

ap

Vierailija
7/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon maantiede. Ihmisten kokema turvallisuudentunne ja taktinen turvallisuus ovat ihan eri asioita. Helsingissä ei ole suurin piirtein ikinä niin turvallista kuin nyt, mutta ihmiset kokevat turvattomuutta. Esimerkiksi jengitappelut olivat 1960- 1970 -luvuilla paljon paljon suurempi ongelma. Nyt puhutaan jostain alle sadasta nuoresta. Silloin oli joka kaupunginosalla omat jenginsä ja niissä oli aseina puukkoja. Silloin jossain assalla liikkui satojen/tuhansien nuorien laumoja kännissä, nuorimmat jotain 11.

Nyt on niin turvallista, että nämä tappelut nousevat uutisiksi. Nuorten alkoholinkäyttö on siistiytynyt ja vähentynyt.

Vierailija
8/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä nyt vaan järjestetään lukemattomia ulkoilmatapahtumia, johon kerääntyy tuhansittain ulkopaikkakuntalaisia. Espoossa esim ei järjestetä käytännössä mitään ja yllätys yllätys Espoossa väkivaltaluvut ovat maan alhaisimmat. Ja muuten kaikille maahanmuuttokriitikoille: Espoossakin asuu mamuja selvästi yli valtakunnan keskiarvon, eli mamuilla tätä väkivaltaisuutta ei selitetä.

Vierailija
9/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan informatiotulva sokaisee monet ihmiset. Aikaisemmin uutiset tavoittivat ihmiset myöhemmin ja tieto suodattui matkan aikana totuutta vastaavaksi. Nyt yksittäiset ihmiset voivat lietsoa massahysteriaa yhdellä napin painauksella. Ihmisten medialukutaito on koetuksella kun pitäisi arvioida tiedon lähdettä kriittisesti, mutta nopeasti. Mielestäni mielenkiintoinen kysymys tuo yhden kaupunginvaltuutetun toiminta. Oliko se tahallista vai tahatonta?

Vierailija
10/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teistä on turvallista, kun mamu- ja mannenuoret riehuvat kaupungilla pesismailojen kanssa ja hakkaavat blondeja lapsia? Mutta hehän purkavat pahaa oloaan ja turhautumistaan, eihän tässä sitten mitään. Voi voi kun Nicoa ja Eetua pahoinpideltiin, se on monikulttuurista rikkautta vaan. Suvaitkaa!

Vierailija
11/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap

Vierailija
12/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi