Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko introvertti ja omaat nämä 8 ominaisuutta?

Vierailija
04.09.2021 |

Omaatko nämä 8 introvertin ominaisuutta?

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000008238199.html

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat kunniaan, vaikka kuin olisi introvertti. Tämä koskee esim. tervehtimistä. Miksi ei voi tervehtiä tuttua ihmistä? Jos ei tervehdi, antaa itsestään tosi juntin kuvan, eikö hän itse tajua sitä?

Vierailija
22/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä ole mitään introverttien piirteitä oikeasti. Ainoastaan se on totta, että sosiaalisuus ja isot porukat rasittavat ja sen jälkeen pitää saada levätä rauhassa. Enemmänkin nuo kuvaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

Olen äärimmäisen introvertti, en erikoisemmin pidä ihmisistä, mutta pystyn aivan normaalisti olemaan tekemisissä muiden kanssa töissä ja harrastuksissa, menemään syömään, käymään shoppailemassa ja puhumaan kenen tahansa kanssa vaikka aidanseipäistä. Vapaa-ajan vietän kyllä mieluiten yksin enkä ota vieraita vastaan jos ei siltä tunnu.

Tämä on nyt sitten tätä määrittelyä. Menee hankalaksi keskustella koko asiasta, jos pitää eritellä kaikki. Sosiaalisten tilanteiden pelko, erityisherkkä, introvertti, ujo, epäsosiaalinen luonne jne. Tuohon päälle vielä kaikki ADHD, Asperger, autismi jne jne.

Lopulta kaikki on kaikkea ja kukaan ei mitään.

Okei, olen ihminen, joka ei jaksa muita ihmisiä (paitsi harvoin). Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät käytöstavat kunniaan, vaikka kuin olisi introvertti. Tämä koskee esim. tervehtimistä. Miksi ei voi tervehtiä tuttua ihmistä? Jos ei tervehdi, antaa itsestään tosi juntin kuvan, eikö hän itse tajua sitä?

No menepä jonnekin Jenkkeihin tai Saksaan jne. Pelkkä tervehtiminenkin on junttia, ja pitää alkaa heittämään läppää ja smalltalkia oikein urakalla, että olet normaali. Eli nämähän ovat vain totuttuja käytöstapoja ympäristöstä riippuen. Olen samaa mieltä, että on hyvä tervehtiä, jos tunnet toisen.

Vierailija
24/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 9 uusi 8.

Vierailija
25/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki tervehtiä voivat, mutta pelkäävät joutuvan juttelemaan pitkiä aikoja.

Vierailija
26/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki tervehtiä voivat, mutta pelkäävät joutuvan juttelemaan pitkiä aikoja.

No eivät kyllä tervehdi. Naurettavat juntit, joilta puuttuu käytöstavat. Kukaan tuskin on vailla heiltä mitään sen enempää.

Vierailija
27/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 9 uusi 8.

Huomasin saman.

Ei MeNaisten toimittajalta toki voi kaikkea osaamista odottaa, mutta sisälukisi edes oman tekstinsä.

Vierailija
28/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä ole mitään introverttien piirteitä oikeasti. Ainoastaan se on totta, että sosiaalisuus ja isot porukat rasittavat ja sen jälkeen pitää saada levätä rauhassa. Enemmänkin nuo kuvaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

Olen äärimmäisen introvertti, en erikoisemmin pidä ihmisistä, mutta pystyn aivan normaalisti olemaan tekemisissä muiden kanssa töissä ja harrastuksissa, menemään syömään, käymään shoppailemassa ja puhumaan kenen tahansa kanssa vaikka aidanseipäistä. Vapaa-ajan vietän kyllä mieluiten yksin enkä ota vieraita vastaan jos ei siltä tunnu.

Tämä on nyt sitten tätä määrittelyä. Menee hankalaksi keskustella koko asiasta, jos pitää eritellä kaikki. Sosiaalisten tilanteiden pelko, erityisherkkä, introvertti, ujo, epäsosiaalinen luonne jne. Tuohon päälle vielä kaikki ADHD, Asperger, autismi jne jne.

Ja kaikki luettelemasi on eri ongelmia kuin introvertti persoonallisuus. Itse olen sekä introvertti että pikkutarkka nillittäjä.

Vierailija
29/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki luettelemasi on eri ongelmia kuin introvertti persoonallisuus. Itse olen sekä introvertti että pikkutarkka nillittäjä.

Jep, kaikkihan on näköjään introverttejä, ainakin silloin kun se henkilölle itselleen sopii.