Eikö sushia voi syödä koko raskauden aikana?
Tekee niin jumalattomasti mieli sushia, mutta vasta rv 11 menossa :(
Kommentit (11)
Ei, jos ajattelet lapsen parasta. Jos vain omaasi, niin anna mennä vaan.
Luulis että kielto koskee vaan niitä raa asta kalasta tehtyjä juttuja? Vai miksi joku kasvisjuttu olisi kielletty?
Ei suositella listeria vaaran vuoksi. Voit siis syödä, mutta voi aiheuttaa mahdollisen keskenmenon. Itse en riskeeraisi raa'an kalan tai merenelävien suhteen. Kurja jos tuossa kohtaa jo tuntuu, että omat mielihalut menevät lapsen edelle.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:51"]Luulis että kielto koskee vaan niitä raa asta kalasta tehtyjä juttuja? Vai miksi joku kasvisjuttu olisi kielletty?
[/quote]
Merilevän vuoksi.
Graavia lohtakaan ei saa syödä sitten vaikka olisi tehty tuoreesta kalasta ja suolattuna kypsynyt?
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:56"]
Graavia lohtakaan ei saa syödä sitten vaikka olisi tehty tuoreesta kalasta ja suolattuna kypsynyt?
[/quote]
Totta kai saa syödä. Vakuumipakattuja ei suositella. Minä söin viime raskaudessa graavilohta ja kylmäsavustettua useamman kerran viikossa!
sori mutta ei. Luonto ei oo tarkottanu että naisen MOLEMMAT päät haisee samaan
aikaan kalalle.
Japanissa sushi ei ole kieltolistalla, vaikka siellä raskausajan syömisistä ollaan tarkkoja. Jopa tonnikalaa saa syödä pieniä määriä, mutta tärkeintä on ettei syö samaa kalaa päivästä toiseen. Suomen merilevä kielto taas on ihan täyttä soopaa, sillä sitä pitäisi syödä sen verran iso määrä ettei ihminen siihen edes kykene, ennenkuin alkaisi vaikuttaa... Joten käyttäkää omaa harkintaanne.
No mä söin 2 kertaa. No problemo.