Voiko puolivuotiaan totuttaa vielä syömään pullosta?
Jos aiemmin ei ole syönyt. Tilanne jota en ehdi nyt kaikelle kansalle avata. Kiitos nopeista vastauksista!
Kommentit (14)
Kokeile nokkamukia, jos pullo on aiemmin ollut hankala :)
Tietysti voi mutta ne keksi mitään normaalia syytä miksi pitäisi. Kehitysvammaiset ovat asia erikseen.
Mä en saanut totutettua, mutta varmaan jos olisi sinnikkäämmin jaksanut niin olisi onnistunut. Ei terve vauva varmastikaan tuttipullon äärelle janoon kuole.
Koita nokkamukia tai ensimukia, jää yksi turha vaihe pois.
Avent pehmeällä nokalla oli meillä hyvä. Mun piti yllättäin lähteä yönylireissulle kun lapsi 7 kk, eikä suostunut tuttipullosta koskaan juomaan. Nokkamukista joi maitonsa ihan tyytyväisenä, myös yöllä.
Ikean parin euron ihan perusnokkamuki on melkein paras, mitä olen kokeillut. Sopivan pienet reiät eikä mitään venttiilejä tms.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:19"]
Kiitos vastauksista, asialla on kiire, millainen ensimuki tai nokkamuki hyvä?
ap
[/quote]
Kannattaa ostaa sellainen nokkamuki, mistä juotavaa tulee hitaalla teholla eli siinä pitäisi olla sellainen muoviventtiili hidasteena.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:24"]
Avent pehmeällä nokalla oli meillä hyvä. Mun piti yllättäin lähteä yönylireissulle kun lapsi 7 kk, eikä suostunut tuttipullosta koskaan juomaan. Nokkamukista joi maitonsa ihan tyytyväisenä, myös yöllä.
[/quote]
Kiitos! Tosiaan pullosta juomaan tottumaton puolivuotias pitäisi nyt saada akuutin tilanteen vuoksi juomaan pumpattua rintamaitoa. Pehmeänokkainen muki ilmeisesti se järkevin.
ap
Kiitos vastauksista, asialla on kiire, millainen ensimuki tai nokkamuki hyvä?
ap
Nmeillä oppi juomaan Nukin nokkamukista, myös Avent (onko nykyään eri nimellä?) ok. Kummassakin runkona tavallinen tuttipullo, vaihdetaan vain nokka ja lisätään kädensijat. Nuk oli muutoinkin hyvä, yksinkertainen, ei monia irto-osia tms ja löytyi tavallisista cittareista ym. Silikoninokka, ei luonnonkumi.
Meidän vauvat oppi käyttämään sitä siten, että kiinteiden antamisen jälkeen saivat nokkamukissa vettä vähän kuin suun huuhtomiseksi. Samalla oppivat juomatekniikan, kun saivat itsekseen harjoitella vesimukin kanssa.
Meillä emma ensimuki osoittautui parhaaksi, lapsi kun ei ime mitään muuta kuin rintaa ja nyrkkejään. Se on siis sellainen missä ei ole venttiilejä vaan virtaa vapaasti.
Kiitos! Lisää saa ehdottaa,merityisesti siis lapselle joka ei ole tottunut pulloon. Sellaiselle sopiva muki.
ap
Meillä ei koskaan suostunut syömään pullosta..että voit toki yrittää, ei välttämättä opi