Mielipiteesi nimestä Maura?
Kommentit (41)
Ei minun makuuni, mutta miksi sillä olisi väliä? Jos tuosta nimestä tykkää, niin käyttöön vaan.
Kuulostaa Lauralta. Laurat on ilkeitä.
En tykkää, keksimällä keksitty. Ruma nimi.
Myyrä ja Kaura sanat risteytetty? M on jotenkin miehekäs. Toisaalta ei nimi naista pahenna ellei nainen nimeä.
Rea Maura nen. Mikä lienee tarkoitus ja kotimaa sitten ehkä joku Iran ?? Kaksoiskansalaiset on aina vähän eksyneitä juuriltaan.
Lausutaanko niinkuin englannin kielessä vai suomalaisittain?
Tulee mieleen mauriaiset: https://image.laji.fi/MM.220902/GL.8947_Lasius_niger_1_large.jpg
Maura Higgings on todella kaunis nainen
Minusta kiva nimi. Sopii suomalaiseen suuhun.
Ihan kiva :) miehen vai naisen nimi? Naisen varmaan.
Tulee mieleen Moira. Jossakin amerikkalaisessa leffassa kuullut joskus tuon.
En oo ennen törmännyt, tulin uteliaaksi ja Googletin.
"Maura on naisen etunimi. Sen alkuperästä on useampi tulkinta. Englannissa se on Moiran ja Moyran vaihtoehtoinen kirjoitusasu tai Maureen-nimen munnos. Tällöin se kummassakin tapauksessa olisi peräisin Mary-nimestä. Suomessa Maura on käsitetty karjalaiseksi muunnokseksi venäläisestä nimestä Mavra tai Mavr, joka on johdettu kreikkalaisesta miehen nimestä Mauros, joka mahdollisesti tarkoittaa mustaa. Maura voi olla myös tummaihoista tarkoittavan Maurus-miehennimen naispuolinen vastine. Mauralla on nimipäivä Suomen ortodoksisessa kalenterissa 3. toukokuuta.[1] Väestörekisterikeskuksen tietojen mukaan Maura-nimisiä henkilöistä on Suomessa ollut toukokuuhun 2016 mennessä noin 140."
Mouru, Paura , Saura, on ruma nimi, sori.
Mä tykkään! Riippuu tietysti vielä sukunimestä että miten sopii siihen.
Olen avoin kaikenlaisille ja kaikenkielisille nimille, mutta tästä en kyllä pidä.
Aivan kamala nimi