Auttakaa hyvät sisustajat!
Olemme muuttamassa ulkomaille. Tulevassa talossa on lämpimän puun väriset (ehkä keltaisen oranssia) puuta olevat keittiönkaapit, listat, ikkunanpielet (sisällä) ja ovet. Seinät ovat valkoiset ja kokolattiamatto vaalean beigeä. Millä väreillä sisustaisin? En oikein tykkää tuosta puun väristä, joten ei mitään sen korostusta. Asunto on kuitenkin upouusi ja ihan kivan näköinen.
Kommentit (8)
Ja tarkoitatko tuolla puunvärillä puuta vai maalia, joka on lähellä puun väriä?
Joka tapauksessa, minä pysyisin irti kylmistä väreistä ja lähtisin sellaiseen provencelaiseen rehevään suuntaan. Oranssia, okraa, tummaa punaista, kuusenvihreää jne.
Toisaalta jos et pidä tuosta, niin aika vaalea sisustuskin on mahdollinen, eli sitä beigeä ja luonnonvaaleaa, mukaan sitten jotain vahvempaa tekstiileissä ja yksittäisissä huonekaluissa (nojatuoli tms). Tehoväri voi olla melkein mitä vaan sävyä, joka ei kauheasti riitele sen pun sävyn kanssa.
Pidän selkeistä ja puhtaista väreistä.
vaaleat verhot ja sohvan. Sisutustyynyillä, kynttilöillä yms. helposti ja halvasti vaihdettavilla jutuilla sitten vaihtaisin ilmettä kausittain: syksyllä ruskan värejä, jouluksi joulun punaista (ja mahdollisesti ripaus kultaa), keväällä vihreää jne. Vaaleisiin verhoihin ja huonekaluihin on helppo yhdistää. mattojahan et tartte kokolattiamaton takia. Hae maaliliikkeestä tikkurilan värilastuja mukaan avuksi. Ota sellaisia, joissa olisi niitä teidän tulevan asunnon perusvärejä (puunvä+valkea+beige) ja sit katsot mitä muita tehostevärejä lastuun on merkitty. Helppoa!
Puunvärillä tarkoitan siis ihan puuta. Oranssista ja okrasta ym. en pidä yhtään, mies ei halua tummanpunaista.
ap
Itsekkin olen ajatellut vaaleita värejä. Tuntuu vain niin vaikealta miettiä, mikä olisi hyvä kun se puun väri ei ole yhtään "minua".
ap
Kiitos vinkeistä! Lisää?
..niin miltähän tumman ruskea vaikuttaisi?
Katsoin kuviva tarkemmin talosta ja se lattia taitaa sittenkin olla enemmänkin harmaa kuin beige. Minusta tuntuu, ettei beige sovi siihei oikein. Mitä mieltä olette?
ap
Eikö täällä ole yhtään sisustajia paikalla???