Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko jossain baarissa juoda portviiniä?

Vierailija
10.10.2014 |

Ja jos voi niin millanen ihminen juo portviiniä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portviini baarissa, portviinista pitävä henkilö.

Vierailija
2/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen monasti juonut. tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kun tarkoitan että jos menen baariin ja tilaan portviiniä, niin onko se tosi outoa. En tykkää oluesta enkä siidereistä tai viineistä tavallisesti, mutta portviinistä olen joskus tykännyt. Jos baarin nimi olis Portviini niin tajuisin kyllä että portviini on ihan normaali juoma siellä, mutta enpä tunne sen nimisiä baareja.

Vierailija
4/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portviinia voi ehkä juoda satama(=port)baarissa , jos sellaiseen eksyy. Mut kyllä sisämaabaarissa ehkä kuitenkin pitää pyytää sherryä (kuivaa tai makeaa) ;-)

Vierailija
5/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portviini on ihanaa, tosin vain yksi pieni lasi illassa. Vielä jos sen kanssa olisi suklaata ja pähkinöitä tai pikkupikkupikku leivoksia.

Ei siis mitään lähiökaljabaarin tarjottavia, mutta laadukas drinkkibaari...

Vierailija
6/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:49"]

Ja jos voi niin millanen ihminen juo portviiniä?

[/quote] Ei portviinia "juoda", se on jalkiruokaviini jota siemaillaan illallisen paatteeksi pienesta lasista.

Vierailija
7/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no juomista se siemailukin on. Jos mulla olisi se olutlasi siinä edessä, niin varmaan siemailisin sitä koko illan ja jäisi puolet juomatta. Ettei se yhden pienen portviinilasillisen siemailu sinänsä eroaisi... Mut jos tykkään portviinistä niin kokeilenko sitä sherryä myös, onko se jotenkin normaalimpi?

Vierailija
8/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis ketjun otsikko "voiko jossain baarissa juoda" ei tarkota että sanokaa mikä baari tarjoilisi mulle portviiniä, voin juoda sitä kotonakin jos haluaisin. Vaan että jos oon "jossain baarissa" joskus, niin voinko tilata portviiniä niitten tavallisempien sijasta, vai pitääkö olla joku aika tyylikäs paikka. Jos oon seurueessa niin jossa muut tilaa olutta ja siideriä, niin miltä portviini vaikuttaa?

Vierailija
9/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi! Eikä se ole pelkkä jälkiruokaviin. Ei sherry ole sen normaalimpaa, mutta jostain syystä sherryä on usemmin kuin portviiniä saatavilla jos "baareista" puhutaan.

En pidä oluesta, siideristä, drinkeistä enkä väkevistä enkä aina jaksa juoda punaviiniä.

Vierailija
10/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:26"]

Niin ja siis ketjun otsikko "voiko jossain baarissa juoda" ei tarkota että sanokaa mikä baari tarjoilisi mulle portviiniä, voin juoda sitä kotonakin jos haluaisin. Vaan että jos oon "jossain baarissa" joskus, niin voinko tilata portviiniä niitten tavallisempien sijasta, vai pitääkö olla joku aika tyylikäs paikka. Jos oon seurueessa niin jossa muut tilaa olutta ja siideriä, niin miltä portviini vaikuttaa?

[/quote]Hyvältä. Pitää ottaa sitä mitä itse haluaa. Olen monesti ollut ainoa joka ottaa sherryn tai portviinin mutta s ei ole ketään koskaan haitannut. Yhdessä baarissa kun tilasin portviiniä baarimikko meni hetkeksi hiljaiseksi kunnes sai sanottua että sitä ei ole eikä hän muista että kukaan olisi koskaan sitä kysynytkään :) Mutta sherry löytyi sieltäkin.

Vierailija
11/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :). Mä en yleensäkään tykkää alkoholijuomista, mutta jos ns. pitää juoda niin sitten mieluummin jotain tällaista tiivistä. Portviini olisi ehkä vähän hienostuneempi vaihtoehto just sellaseen seurusteluun kuin vaikka tequila jonka vetäisisi ekalla, mulla menisi ihan luonnostaankin sen portviinin kanssa aika pitkään... Siinä kai ne on ne kaksi joista ei tule ekaksi mieleen että en kyllä tule saamaan tätä alas. Kiitos avusta!

Vierailija
12/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa paikoissa ei välttämättä ole portviiniä tai madeiraa. Keittiösherryä ehkä, mutta siihen en koske kuin pakon edessä.

Vierailija
13/13 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:36"]

Kaikissa paikoissa ei välttämättä ole portviiniä tai madeiraa. Keittiösherryä ehkä, mutta siihen en koske kuin pakon edessä.

[/quote]Ei kaikki portviinitkään ole hyviä. Mutta jos jotain alkoholia haluaa ottaa ja on kovin rajoittuneet mieltymykset niin miksei yhden pienen lasin huonompaakin pystyisi illan aikana "nauttimaan"?