Millä pesette/pistätte lapsen pesemään päänsä?
Otsikon kysymystä pohtii eräs parturi-kampaaja. Etenkin ala-asteikäisten ja nuorempien poikien äideltä tahtoisin vastauksia. Ihan sillä että miten on mahdollista että ison osan etenkin poikien hiukset haisevat aivan kuolemalle vaikka ovat muuten usein ihan puhtaan oloiset ja lapset muutenkin ulkomuodoltaan ihan siistejä.
Kommentit (8)
Itseasiassa meillä on sama ongelma tytön kanssa, vaikka kävisi joka päivä tukkapesulla, on haju aika etova, ei mikään shampoo auta, pakko liittyä kenties hormoneihin tai ruokavalioon? =(
Ihan tavallisella shampoolla. Mutta minustakin pojan pää usein haiskahtaa, johtuneeko sitten siitä, että tuon ikäiset juoksevat ja ovat ihan jatkuvasti liikkeessä ja näin ollen pää hikoaakin paljon?
Mulla on kohta 2v poika enkä ole juuri koskaan pessyt millään pesuaineella, sen sijaan suihkussa/kylvyssä käydään usein. Ehkä 3 kertaa olen joutunut laittamaan vauvapesuainetta, kun on syönyt sormiruokana vaikka uunilohta ja siinä yhteydessä eksynyt sormet tukkaan. Poika tuoksuu ihanalle! Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa, samaa mieltä on isä ja mummit ja sisko.
Hiiva päänahassa? Mä olen parannellut omaani omenaviinietikalla.
Mä en tiedä mistä johtuu, olen vain ihmetellyt tätä työskennellessäni, viimeksi tänään. Ja samaa ongelmaa ei ikinä ole enää teini-ikäisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:44"]Mulla on kohta 2v poika enkä ole juuri koskaan pessyt millään pesuaineella, sen sijaan suihkussa/kylvyssä käydään usein. Ehkä 3 kertaa olen joutunut laittamaan vauvapesuainetta, kun on syönyt sormiruokana vaikka uunilohta ja siinä yhteydessä eksynyt sormet tukkaan. Poika tuoksuu ihanalle! Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa, samaa mieltä on isä ja mummit ja sisko.
[/quote]
Ei nyt ihan vastannut aloittajan kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:39"]Ihan tavallisella shampoolla. Mutta minustakin pojan pää usein haiskahtaa, johtuneeko sitten siitä, että tuon ikäiset juoksevat ja ovat ihan jatkuvasti liikkeessä ja näin ollen pää hikoaakin paljon?
[/quote]
Mutta kyllä hikoillessa se tukka myös rasvoittuu. Nämä hiukset saattavat olla ihan hetki sitten pestyjä. En myöskään ole huomannut että koskisi vain tiettyä hiuslaatua.
Harvinaisen huonosti kirjoitettu teksti, mutta toivottavasti kävi selväksi. :)