Olen uskovainen ja tyttäreni on lesbo.
Enkä näe asiassa mitään ongelmaa. Rakastan lastani juuri tuollaisena. Eheytysleirit yms. ovat sairasta epäraamatullista aivopesua. En ikinä voisi lähettää tytärtäni sellaiselle.
Kommentit (11)
Hyvä. En ymmärrä, kuinka uskonto, jonka peruspilareita ovat lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö, voivat kieltää rakkauden joiltakin ihmisryhmiltä.
Minäkin olen uskovainen, ja minulla on lapsia. Itse näen homouden vääryytenä ja syntinä. Tiedän kuitenkin, että Jumala rakastaa meitä jokaista, ja kukaan meistä ei ole synnitön.
Jos jostakusta lapsestani "tulisi" homo/lesbo, rakastaisin häntä edelleen, ja haluaisin olla hänen elämässään ja hänen pysyvän minun elämässäni, enkä olisi "koko ajan tuomitsemassa häntä". Kertoisin kyllä, mahdollisimman neutraalisti, että itse uskon homouden olevan väärin, enkä usko sen olevan synnynnäistä. Sanoisin, että rakastan häntä, mutta että rukoilen hänen puolestaan. Ja sitten vaan olisin samalla tavoin äiti lapselleni kuin ennenkin. Minä en häntä voisi heteroksi saada, mutta luottaisin koko asian Jumalan käsiin.
En ole itse uskovainen, mutta kunnioitan uskovia jotka eivät ole tuomitsemassa muita ja jotka tuntevat myötätuntoa toisia kohtaan. Kaikkien uskovien kohdalla se ei ole itsestäänselvyys, jotkut käyttävät uskontoa aseena muita vastaan ja oman asemansa pönkittämiseksi. Ap kaikesta päätellen kuuluu ensiksi mainittuun ryhmään.
Minusta tuo toisen puolesta rukoilu että toinen "eheytyisi" on loukkaavaa.Silloin asettuu toisen yläpuolelle,on tietävinään paremmin miten tulisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, ei oo synti olla homo.
Ei ole ei mutta homoilu on. Se on selkeästi ilmoitettu Miksi pitää väittää vastaan päivänselvää asiaa. Ihmisten tehtävä ei ole muuttaa Jumalan sanomaa omien himojen ja maallistenhaluken mukaan. Se ei ole mitään uskoa ja uskossa ei ole pakko olla.
Mulla on toisin päin. Olen itse lebso ja lapseni on uskovainen
Vierailija kirjoitti:
En ole itse uskovainen, mutta kunnioitan uskovia jotka eivät ole tuomitsemassa muita ja jotka tuntevat myötätuntoa toisia kohtaan. Kaikkien uskovien kohdalla se ei ole itsestäänselvyys, jotkut käyttävät uskontoa aseena muita vastaan ja oman asemansa pönkittämiseksi. Ap kaikesta päätellen kuuluu ensiksi mainittuun ryhmään.
Uskovien tehtävä ei ole myötäillä toisten syntejä ei silti tuomitakaan mutta ei niitä tarvi hyväksyä ja edes auttaa. Kristinusko on jo ajat sitten menetetty siksi sen jälkeen tulikin uskonto joka ei anna näille muutoksille jalansijaa.
Kun puhutaan homoudesta, lesboudesta... ja käsitellään niihin liittyviä suhteita niin on usein esillä silloin sanoja: rakastaminen, rakkaus, romantiikka...
Mutta koskaan ei tuoda esille homouteen, lesboiluun... liittyviä ikäviä asioita. Totta kai lukija ajattelee nyt näin: " Ongelmiahan on heterosuhteissakin." Näin on, mutta mm ja nn suhteissa onkin kyse aivan eri asiasta. Ikinä ei ole tarvittu Pridejä, Setaa....tmv. järjestöä ja toimintaa siksi että mn ei olisi toiminut luonnostaan. MN toimii itsestään kuin vuorilta soliseva vesi.... Koska se on luonnollista.
Mutta esitän sinulle nyt kysmyksen, ennekuin puhun mm tai nn asiasta. Sinä voit pitää tyttäresi nn-suhdetta luonnollisena. Mutta entäpä jos sinun tytär haluaisikin hormonihoitoa ja tulla mieheksi. Hormonihoitoa...ääni miehistyisi, parta alkaisi kasvaa... leikkauksia....tatuointeja. Entäpä jos poikasi haluaisi tulla naiseksi....hormoneja, perukki, ääni naisellistuisi, käytös tulisi naismaiseksi..... Entäpä jos poikasi haluaisi olla trans....pukeutisi naiseksi, käyttäisi peruukkia, kysyisi sinulta hametta lainaksi....huulipunaa...hajuaineita....menisi gay-baariin... Entäpä jos lapsesi pitäisi sadomasokismista, entä jos tykkäisi tulla köysiin sidotuksi....entä jos....entä jos....
Miksi kysyn näin ? Olen siitä varma, että vaikka hän on lapsesi niin siitä huolimatta on sinullakin jotain mitä et hänelle hyväksyisi saat sitten toivoisit. Onhan alkoholistilapsikin oma lapsi, mutta et kai halua hänen olevan alkoholisti. Entä haluaistko lapsesi olevan terve painoltaan ennemmin kuin hänen olevan runsaasti ylipainoinen....
Siis sinunkin suvaitsevaisuutesi tuntee rajat. Oletko koskaan miettinyt kuinka moni lapsensa nn tai mm suhteen hyväksyvä äiti on "kaapissa" tai menossa "kaappiin" tai jopa julkilesbo ? Onko oma lehmäsi ojassa.... ?
QX on lesboilun ja homoilun puolestapuhuja. Mutta se on rehellisesti tunnustanut, ettei tyypilliset mm suhteissa olevet ongelmat eli korkea itsemurha%, alkoholisoituminen, lyhyet suhteet, mielenterveysongelmat, huumeet.... ole hävineet mihinkään vaan lisääntyneet uuden sukupuolilain tultua Suomeen. Lesboille on näiden lisäksi tyypillistä mm. väkivalta...tukkanuottasia on.
Itse epäilen, että moni äiti hyväksyy tyttärensä lesbouden, koska hänen oma kasvattajakykynsä olisi täydellinen pettymys jos hän tunnustaisi itselleet että olisi halunnut itselleen vävyn eikä miniän tyttärelleen.
Jumalan laki ei ole tehty ihmisille kiusaksi vaan varjelukseksi. Raamattu kehoittaa karttamaan kaikkea luonnovastaista erotiikaa. On vain yksi luonnollinen ihmissuhde M+N. Itse paljon sekä lesbojen ja homojen kanssa keskustelleena olen yhdestä asiasta varma. Puhuttaessa rakkaudesta mm tai nn suhteessa ei ole koskaan kyse samasta kuin miehen ja naisen välistä rakkaudesta. Tämän on sanonut jokainen joka on rakastanut aikoinaan vastakkaista sukupuolta. Mikä ero niillä rakkauden muodoilla on ? Kertojat ovat kuvaanneet kaikessa olevan ongelma: omatunto ei koskaan hyväksy syvällä sisimmässä mm tai nn suhdetta. Tämä omantunnon syytös ei ole ikinä luonnollisessa m+n suhteessa olevalla. Tämä on se ydinongelma, joka tarkoituksella peitetään. Ikävät tilastot todistaa mm tai nn arvojen olevan ongelma itsessään.
Ap, millainen isäsuhde tyttärelläsi on ollut?
Jos oisit tosiuskovainen, kivittäisit, Helppoa olla tuollainen tapakristitty.