Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka käytätte pesukoneiden ajastintoimintoa!

Vierailija
04.09.2021 |

Millaisissa tilanteissa käytätte sitä?

Itse käyttäisin vain silloin, kun haluaisin voida laittaa pestyt pyykit töistä tullessani suoraan kuivausrumpuun ja ehtiä pestä uuden koneellisen perään. Mutta silloinhan täyttisi jättää hana auki työpäivän ajaksi, ja antaa koneen pyöriä kenenkään olematta kotona, mitä taas vakuutusyhtiö ei katso hyvällä 🤔

Joten onko ajastintoiminto turha?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan käytä ajastinta 😆

Vierailija
2/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään joskus ajastinta. Täytetään kone illalla ja ajastin käynnistää koneen aikaisin aamulla (esim. klo 6), kun muut vielä nukkuvat. Pyykit saa sitten näppärästi kuivumaan ennen päivän muita menoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan pyykit illalla koneeseen ajastimella. Kone käynnistyy klo 7 ja pyykit on valmiina klo 9, jolloin heräilen laittamaan ne kuivumaan.

Vierailija
4/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla lähtee pyykikone päälle aikasin aamulla pesutuvassa.

Vierailija
5/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä tulee mieleen on vuorotyössä oleva, joka nukkumaan laittaessaan aamulla laittaisi ajastimen, jolloin herätessä pyykit olisi juuri pyörineet, eikä tuntikausia muhineet märkinä koneessa. Tai muuten päivät kiireisenä omakotitalossa asuva, jolloin hiljaisuusajasta ei tarvitse välittää. Vakuutushan ei tosiaan korvaa, jos ei ole kotona, nukkuminen ei haittaa.

Itsellä ei ole ollut tarvetta ajastimelle toistaiseksi.

Vierailija
6/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajastan tuollai aamuksi, että kuudelta alkaa pyörimään ja sitten kun herään niin työnnän ne kuivuriin ja seuraava koneellinen perään pyörimään. 

Vierailija
7/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista ajatuksista kun sinä en käytä ajastinta. En halua jättää konetta yksin pyörimään.

Aikoinaan työkaverilla kävi se että kun hän meni töistä kotiin niin vesi tuli eteiseen asti vastaan, kun kone oli ollut pyörimässä ajastimella. En muista korvasiko vakuutus, ei ainakaan kaikkea, itkusta päätellen.

Vierailija
8/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla pyykit koneeseen ja aamulla pesu sopivasti ennen töihin lähtöä, jolloin ne ehtii laittaa kuivumaan. 

Vierailija
9/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoista ajatuksista kun sinä en käytä ajastinta. En halua jättää konetta yksin pyörimään.

Aikoinaan työkaverilla kävi se että kun hän meni töistä kotiin niin vesi tuli eteiseen asti vastaan, kun kone oli ollut pyörimässä ajastimella. En muista korvasiko vakuutus, ei ainakaan kaikkea, itkusta päätellen.

No toivottavasti kukaan ei jätä yksin pyörimään muutenkaan oli ajastinta tai ei. Kaverilla syttyi pesukone palamaan... 

Vierailija
10/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ajastin tarkoita sitä, että jätetään kone yksin pyörimään. 

Vierailija
11/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen töistä kotiin joka toinen viikko klo 24. En halua yöllä pestä pyykkiä naapureiden vuoksi, enkä myöskään jaksa nousta heräämään pyykkien vuoksi tai käyttää aamupäivän ainoata vapaa-aikaa kotitöihin.

Joten laitan yöllä ajastuksen niin, että herään silloin kun pesukone on valmis ja pääsen heittämään pyykit kuivausrumpuun samalla kun käyn aamupissalla. Kuivausrumpu kuivaa pyykit kuiviksi sillä välin kun syön, meikkaan ja herään päivään. Tadaa.

Vierailija
12/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä tuota ajastinta, juuri mainituista syistä: hanan pitää olla auki, ja jos itse ei ole kotona, ei hanaa voi pitää auki.

Joskus olen harkinnut tuota että laittaisi ajastimella hyrräämään aamuvarhaisella kun itse vielä nukkuu, mutta "pakottavaa" tarvetta ei tuollaiseen vielä ole tullut,

Itse yhden (tiskikoneesta alun saaneen) vesivahingon kokeneena voin sanoa, että se on ihan h...ttiä. On aika urakka tyhjentää puoli kotia, etsiä väliaikainen asunto rempan ajaksi, ja rakenteiseen päässeen rempan kesto kuivauksineen on yllättävän pitkä.

Vierailija
13/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytetään joskus ajastinta. Täytetään kone illalla ja ajastin käynnistää koneen aikaisin aamulla (esim. klo 6), kun muut vielä nukkuvat. Pyykit saa sitten näppärästi kuivumaan ennen päivän muita menoja. 

Käytän usein, just aikaisin aamulla.

Vierailija
14/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti kukaan ei käytä ajastin sitä varten, että kone pyörii yksin kotona. Todella edesvastuutonta. 

Vierailija
15/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään ymmärrä tuota ajastinta, juuri mainituista syistä: hanan pitää olla auki, ja jos itse ei ole kotona, ei hanaa voi pitää auki.

Joskus olen harkinnut tuota että laittaisi ajastimella hyrräämään aamuvarhaisella kun itse vielä nukkuu, mutta "pakottavaa" tarvetta ei tuollaiseen vielä ole tullut,

Itse yhden (tiskikoneesta alun saaneen) vesivahingon kokeneena voin sanoa, että se on ihan h...ttiä. On aika urakka tyhjentää puoli kotia, etsiä väliaikainen asunto rempan ajaksi, ja rakenteiseen päässeen rempan kesto kuivauksineen on yllättävän pitkä.

12 jatkaa vielä, että vakuutus kyllä (onneksi!) korvasi, mutta tosiaan se vaiva mitä asiasta seurasi oli todella iso. Vaikka osa asunnosta oli koko ajan käytössä, niin oli välillä aika haastavaa kun osa omista ja lasten vaatteista, harrastus- ja muista tavaroista oli koko ajan väärässä paikassa (kotona/sijaisasunnossa). Kaikkea ei kannattanut lähteä muuttamaan, onneksi sijaisasunnossa oli huonekalut valmiina. Myös välimatka aiheutti ongelmia, ihan lähellä ei ollut noita Forenomin tmv. huoneistoja tarjolla.

Vierailija
16/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein.

Tilassa jossa pesukone ,eli KH , on anturit lattialla  vesivahinkoa varten + palohälyt+kamera ylänurkassa (koska myös ulos ovi samassa tilassa)Ei tarvi kuulla edes niitä ,tulee kännykään kans hälytys+kuva.

Ja jos olen kaukana niin sitte menee maksettu palvelu tarkistaan tilanteen.

Koskaan ei ole tarvinnut tuota  onneksi.

Vierailija
17/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän usein.

Tilassa jossa pesukone ,eli KH , on anturit lattialla  vesivahinkoa varten + palohälyt+kamera ylänurkassa (koska myös ulos ovi samassa tilassa)Ei tarvi kuulla edes niitä ,tulee kännykään kans hälytys+kuva.

Ja jos olen kaukana niin sitte menee maksettu palvelu tarkistaan tilanteen.

Koskaan ei ole tarvinnut tuota  onneksi.

Miten edes uskallat ottaa tuollaisen riskin vaikka olisi mitkä hälyttimet? Voi kuitenkin ehtiä tapahtua vahinkoa. 

Vierailija
18/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti kukaan ei käytä ajastin sitä varten, että kone pyörii yksin kotona. Todella edesvastuutonta. 

Todella neuroottista

Vierailija
19/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis istuuko jengi jonkun kodinkoneen vieressä 2-3 tuntia vahtimassa 🙈

Vierailija
20/35 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella neuroottista

Tiedätkö mikä homma on vesivahingossa tai jos pesukone syyttyy palamaan? 

Olen nähnyt molemmat tapaukset, mutta onneksi on oltu kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi