Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtiotieteelliseen/oikikseen 34-vuotiaana?

Vierailija
10.10.2014 |

Onko toivoton ajatus? Taustalla ei mitään sinne päinkään työkokemusta. Onko työllistyminen ns. hyvään paikkaan mahdollista? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/56 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:42"]Minä en kyllä ymmärrä tällaista asennetta että ei yhtään haittaisi jos ei ole taustalla mitään kokemusta ja aika vanhana sitten lähtee tuhlaamaan yhteiskunnan varoja. Ap, tässä maassa on paljon pulaa tuottavan työn tekijöistä ja esim. lähihoitajista. Miksi et kouluttautuisi sellaiseen, josta varmasti saat töitä jatkossa?  [/quote] Lähihoitajaksi? Tuohon varmaan joku vitsi. Kaikki oikeustieteellisestä valmistuneet pääsee satavarmasti heti töihin ja palkka on kuule lievästi parempi kuin jonkun hoitajan.

[/quote]

Mihin perustat väitteesi että oikiksesta on suora väylä työelämään? Itse tunnen muutaman tyypin, jotka ovat valmistuneet oikeustieteen maisteriksi, ja tällä hetkellä toinen heistä on työttömänä kotona ja toinen työkkärin "koulutuksessa". Vaikka statusala onkin, ei ole mikään itsestäänselvyys että duunia löytyy heti.
[/quote]

Totta, alan työtilanne on heikentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:42"]Minä en kyllä ymmärrä tällaista asennetta että ei yhtään haittaisi jos ei ole taustalla mitään kokemusta ja aika vanhana sitten lähtee tuhlaamaan yhteiskunnan varoja. Ap, tässä maassa on paljon pulaa tuottavan työn tekijöistä ja esim. lähihoitajista. Miksi et kouluttautuisi sellaiseen, josta varmasti saat töitä jatkossa?  [/quote] Lähihoitajaksi? Tuohon varmaan joku vitsi. Kaikki oikeustieteellisestä valmistuneet pääsee satavarmasti heti töihin ja palkka on kuule lievästi parempi kuin jonkun hoitajan.

[/quote]

Mihin perustat väitteesi että oikiksesta on suora väylä työelämään? Itse tunnen muutaman tyypin, jotka ovat valmistuneet oikeustieteen maisteriksi, ja tällä hetkellä toinen heistä on työttömänä kotona ja toinen työkkärin "koulutuksessa". Vaikka statusala onkin, ei ole mikään itsestäänselvyys että duunia löytyy heti.

[/quote]

Tietenkin ajat muuttuvat, mutta ei kolme vuotta sitten tilanne näyttänyt oikkislaisten silmissä ihan toivottomalta: http://yle.fi/uutiset/paras_tyollistyminen_paras_palkka__nain_korkeakoulutus_kannattaa/7113383

Vierailija
24/56 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan hakemaan reippaasti, toivottavasti pääset! Ei elämässä kaikkia asioita tarvitse tehdä tietyssä järjestyksessä. Elä vaan omaa elämääsi rauhassa, jätä ennakkoasenteet ja -luulot niille joilla on kapea mieli ;) Se että olet sinä "normaalina opiskeluikänä" tehnyt jotain muuta, ei tarkoita sitä ettet olisi oppinut elämästä mitään. Itseäni pelottaa se että nuorena valitaan ala joka ei olekaan itselle miellyttävä ja eikä uskalleta tehdä muutosta koska opiskeluikä meni jo. Surullista jos jämähdetään työhön josta ei nautita ihan hullun ikäkysymyksen vuoksi. Tsemppiä ja onnea matkaan! :)

Vierailija
25/56 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote]

Tietenkin ajat muuttuvat, mutta ei kolme vuotta sitten tilanne näyttänyt oikkislaisten silmissä ihan toivottomalta: http://yle.fi/uutiset/paras_tyollistyminen_paras_palkka__nain_korkeakoulutus_kannattaa/7113383

[/quote]

http://yle.fi/uutiset/asianajajapula_voi_vaarantaa_oikeusturvan/5059392

Vierailija
26/56 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/56 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Myös statusaloilla voi olla sellaisia ihmisiä, joita kukaan ei halua työkaverikseen. Eri tavoin hankalia luonteeltaan.

Vierailija
29/56 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:19"] [quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:42"]Minä en kyllä ymmärrä tällaista asennetta että ei yhtään haittaisi jos ei ole taustalla mitään kokemusta ja aika vanhana sitten lähtee tuhlaamaan yhteiskunnan varoja. Ap, tässä maassa on paljon pulaa tuottavan työn tekijöistä ja esim. lähihoitajista. Miksi et kouluttautuisi sellaiseen, josta varmasti saat töitä jatkossa?  [/quote] Lähihoitajaksi? Tuohon varmaan joku vitsi. Kaikki oikeustieteellisestä valmistuneet pääsee satavarmasti heti töihin ja palkka on kuule lievästi parempi kuin jonkun hoitajan. [/quote]   Mihin perustat väitteesi että oikiksesta on suora väylä työelämään? Itse tunnen muutaman tyypin, jotka ovat valmistuneet oikeustieteen maisteriksi, ja tällä hetkellä toinen heistä on työttömänä kotona ja toinen työkkärin "koulutuksessa". Vaikka statusala onkin, ei ole mikään itsestäänselvyys että duunia löytyy heti. [/quote] Totta, alan työtilanne on heikentynyt.

[/quote]

On heikentynyt isosti.

t. työhakemuksia lukeva OTK

Vierailija
30/56 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nuoremmilla on vaikeaa niin vielä vaikeampaa se tulee olemaan jos oma ikä on kaksinkertainen. Jos mielenkiinto on aitoa, niin go for it - sittenhän työllistymisvaikeudetkaan ei haittaa.

Vierailija
31/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin opiskelemaan alaa joka kiinnostaa. Aikuisena sitä motivaatiotakin on ihan toisella lailla ja kun elämänkokemusta niin oppiminen on helpompaa. Itse valmistun kohta insinööriksi ja ikää 40 vuotta. Olen saanut hyviä harjoittelupaikkoja ja opparin teen eräälle yritykselle josta on lupailtu duunia. Ehdottomasti opiskelemaan ja ottamaan itsestä mittaa. Minä halusin kunnon haastetta. Itse aion vielä jatkaa joko ylempään amk-tutkintoon tai yliopistoon. Se kun tuo eläkeikäkin nousee ja työvuosia on jäljellä ainakin 25 mulla niin en aio kitua enää työssä joka on menettänyt mielenkiintonsa.

Vierailija
32/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niihin lähäriopintoihin löydy aika paljon niitäkin joilla ei ole kapasiteettia akateemisempaan opiskeluun. Ei sillä etteikö lähihoitajan työ olisi arvokasta, mutta jos on päätä opiskella oikiksessa niin kannattaa se potentiaali toki hyödyntää.

Vierailija
33/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikikseen pääsee valioyksilöt ja lähäriksi kuka vaan. Jotain rajaa. 

Vierailija
34/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitäisi opiskella hoitoalalle? Siellä on muutenkin jo liikaa tyyppejä jotka ei alalle kuulu. Toisten hoitamiseen pitää olla halua, muuten se on potilaille/asiakkaille yhtä helvettiä. 

Vierailija
35/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain ja pääsin Hankenille 39-vuotiaana suomenkielisenä 4 lapsen äitinä. Eka ammattini oli sairaanhoitaja, mutta kyllästyin surkeaan palkkaan ja raskaaseen työhön. Opiskelin maisteriksi neljässä ja puolessa vuodessa ja sain vakituisen, todella mielenkiintoisen ja hyväpalkkaisen työn jo ennen valmistumistani. Palkkani on lähes kolminkertainen verrattuna sh:n palkkaan ja työ on säännöllistä päivätyötä. Suosittelen opiskelua ihan kaikille iästä riippumatta!

w

Vierailija
36/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:16"]

Minä hain ja pääsin Hankenille 39-vuotiaana suomenkielisenä 4 lapsen äitinä. Eka ammattini oli sairaanhoitaja, mutta kyllästyin surkeaan palkkaan ja raskaaseen työhön. Opiskelin maisteriksi neljässä ja puolessa vuodessa ja sain vakituisen, todella mielenkiintoisen ja hyväpalkkaisen työn jo ennen valmistumistani. Palkkani on lähes kolminkertainen verrattuna sh:n palkkaan ja työ on säännöllistä päivätyötä. Suosittelen opiskelua ihan kaikille iästä riippumatta!

w

[/quote]

Kiva kuulla.

Vierailija
37/56 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa kokemuksesta, että valtiotieteelliseen on helppo päästä sisään mutta sieltä on vaikea päästä ulos.

Vierailija
38/56 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:08"]

Tuttu pääsi eka haulla oikikseen 35-vuotiaana. Valmistui pari vuotta etuajassa. Oli kova motivaatio opiskella, kun uusilla yo:illa aika meni bilettämiseen. Työllistyi jo ennen valmistumistaan alalle. Aikuisena on vielä mahdollista saada aikuisioiskelutukea, joka on monta sataa euroa parempi kuin opintotuki.

[/quote]

Onko muka näin, että "aikuinen" (minkä ikäinen lasketaan aikuiseksi?) saa isompaa opintotukea kuin muut opiskelijat? Vaikea uskoa.

Vierailija
39/56 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin huvikseni Helsingin valtsikaan 40-v, konsulttiduuniin Helsingissä päädyin jo ekan työharjoittelun kautta, kuukausitulo melkein kaksinkertaistui, jos tässä nyt edes rahasta puhutaan. En jaksa vain päntätä ja tenttiä, on pakko saada myös kirjoittaa ja tehdä, siksi valtsika eikä oikis oli parempi minulle. Jos jotain negatiivista iästä, niin se ei suojellut vaan nuoret yllytti bileisiin ja opiskelijaelämään, mikä ei kiinnostanut mua enää. Hae ihmeessä, oikiksessakin on vanhimmat kandiopiskelijat tällä hetkellä jotain kahdeksankymppisiä, et älä mitään ikäkriisiä oikeasti nyt kehittele! :)

Vierailija
40/56 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:42"]

Minä en kyllä ymmärrä tällaista asennetta että ei yhtään haittaisi jos ei ole taustalla mitään kokemusta ja aika vanhana sitten lähtee tuhlaamaan yhteiskunnan varoja. Ap, tässä maassa on paljon pulaa tuottavan työn tekijöistä ja esim. lähihoitajista. Miksi et kouluttautuisi sellaiseen, josta varmasti saat töitä jatkossa? 

[/quote]

Todennäköisemmin luo jotakin uutta akateemisena kuin lähärinä. Siksi muut ymmärtää oikein hyvin.