Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri "unohti" vastata viestiin

Vierailija
04.09.2021 |

Myös perunut viime aikoina aika paljon tapaamisia. Olen ajatellut antaa hänen olla ja lakata laittamasta joulu-ja synttäritoivotuksia enää. Siihen meni 25 vuoden ystävyys.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten tahdot, mutta turha noita on katkeruudella hautoa. Mullakin on yksi kaveri/entinen kaveri perunut tapaamisia ruuhkavuosiin vedoten. Itsekin päätin etten kysele perään. Voi tietysti olla, että jossain vaiheessa ottaa yhteyttä taas, aika näyttää. Turha noita on miettiä. Pitää vaan elää omaa elämää eteenpäin ja tavata niitä, joilla on sulle aikaa.

Vierailija
22/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko omassa elämässään olla haastetta? Mikä ei liittyisi mitenkään sinuun? Ehkä hän nyt juuri kaipaisi ystävää, joka vain laittaisi viestiä, vaikkei ystävä aina vastaisikaan.

Minä esimerkinsi kaipaisin kipeästi ystävää, oma elämä on kuitenkin niin kuormittavaa, mies niin mustasukkainen ja kontrolloiva, että pitkään tuli menoja peruttua, nykyään ei enää ole mitä perua. En vaan osalistu mihinkään yhteisiin viikonloppu juttuihin. En halua tätä kuitenkaan kenellekkään kertoa. Siksi on helpompi olla yksin. Mutta, yksinäisyys on ihan kamalaa.

Näinhän sitä itsekin pyrkii ajattelemaan ja ymmärtämään ystävää.

Mutta sitten kuuleekin "miten se ei vihjeistä tajunnut jättää rauhaan vaan aina vaan uudelleen ottaa yhteyttä" kun ystävä onkin halunnut laittaa välit poikki ja ajattelee sen hoituvan välttelyllä..

Tämä! ”Kyllä pitäisi tajuta kun en vastaa, ei mua kiinnosta hänen asiansa! Jos en kerro omiani, niin vähemmästäkin tulisi ymmärtää että on epäkiinnostavaa seuraa! Miksiköhän meidän Esamillaa syytetään koulussa kiusaamisesta ja syrjinnästä? Kuitenkin näin normaali perhe! 🤔”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viestiin pitää vastata? Jos minua ei huvita vastata viestiin, niin en vastaa. Varsinkaan, kun sisältö on: "Moi. Minä tässä.".

Kysytkö ihan tosissasi? Minulle se kertoo aika paljon jos jotain ei huvita vastata juuri minun laittamaani viestiin. Jonka sisältö on "Moi, minä tässä. Ajattelin sinua ja laitoin viestiä. Näin minulla menee. Miten sinulla menee?". Ei näillä sanoin, mutta sehän viestittelyn takana oleva viesti on. Kun sellaiseen ei huvita vastata niin ei ilmeisesti huvita kaveruuskaan.

Joskus on sellainen tilanne ettei sitä yksinkertaisesti voi tehdä. Vakaa aikomus vio olla vastata heti kun ehtii, mutta sekin voi sitten unohtua.

Vierailija
24/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia aika tyhjänpäiväisiä viestejä ja etenkin kuvia tulee päivittäin kuin liukuhihnalta, pakko sanoa, että vaikea niihin on mitään järkevää vastata ja muutakin tekemistä olisi. Joku hassunhauska hymiö ehkä?

Vierailija
25/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi huono vastaamaan viesteihin. Joku laittaa viestin, luen ehkä alun ja päätän vastata illalla kun lapset ovat nukkumassa. Tulee ilta ja olen jo unohtanut koko viestin. Mulla on kyllä ferritiiniarvot nollissa, niin luultavasti siksi unohdan kaiken. 

Vierailija
26/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Täällä kaikki ok, laittelen taas enemmän kuulumisia paremmalla ajalla - kiva kun kysyit❣️”

En minä laita tuollaisia viestejä. Kuulostaisin joltain kamalalta typerä-filmien tädiltä! Ja olen mies.

Vierailija
27/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko omassa elämässään olla haastetta? Mikä ei liittyisi mitenkään sinuun? Ehkä hän nyt juuri kaipaisi ystävää, joka vain laittaisi viestiä, vaikkei ystävä aina vastaisikaan.

Minä esimerkinsi kaipaisin kipeästi ystävää, oma elämä on kuitenkin niin kuormittavaa, mies niin mustasukkainen ja kontrolloiva, että pitkään tuli menoja peruttua, nykyään ei enää ole mitä perua. En vaan osalistu mihinkään yhteisiin viikonloppu juttuihin. En halua tätä kuitenkaan kenellekkään kertoa. Siksi on helpompi olla yksin. Mutta, yksinäisyys on ihan kamalaa.

Näinhän sitä itsekin pyrkii ajattelemaan ja ymmärtämään ystävää.

Mutta sitten kuuleekin "miten se ei vihjeistä tajunnut jättää rauhaan vaan aina vaan uudelleen ottaa yhteyttä" kun ystävä onkin halunnut laittaa välit poikki ja ajattelee sen hoituvan välttelyllä..

Juuri näin! Siksi olisi hyvä että jos kaverilla on vaikeaa, ilmaisisi sen edes jotenkin. Koska muuten tuo käytös vaikuttaa ihan siltä että ei halua olla enää kaveri.

Vierailija
28/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viestiin pitää vastata? Jos minua ei huvita vastata viestiin, niin en vastaa. Varsinkaan, kun sisältö on: "Moi. Minä tässä.".

Kysytkö ihan tosissasi? Minulle se kertoo aika paljon jos jotain ei huvita vastata juuri minun laittamaani viestiin. Jonka sisältö on "Moi, minä tässä. Ajattelin sinua ja laitoin viestiä. Näin minulla menee. Miten sinulla menee?". Ei näillä sanoin, mutta sehän viestittelyn takana oleva viesti on. Kun sellaiseen ei huvita vastata niin ei ilmeisesti huvita kaveruuskaan.

Tämä. Eikä minuakaan huvita enää tuollaisen käytöksen jälkeen olla hetkeäkään enää edes tuttava. Elämä opettaa karttamaan nämä vastaamattomat ja narsistiset epäihmiset, jotka kommunikoivat vain kun heille sopii/keskustellaan heidän asioistaan/minäminäminäminä.

Joo voi olla epäkohteliasta vastata. Mutta miksi sen kaverin pitäisi vastata juuri silloin kun sinulle sopii viestitellä? Eikö se ole juuri narsistista vaatia toista olemaan läsnä ja keskustelemaan silloin, kun SINÄ laitat viestiä. Miten olisi, että viestittelette silloin kun omiin aikatauluihinne sopii.

Kaikesta ihminen voi saada ongelman.

Vierailija
29/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eikä minuakaan huvita enää tuollaisen käytöksen jälkeen olla hetkeäkään enää edes tuttava. Elämä opettaa karttamaan nämä vastaamattomat ja narsistiset epäihmiset, jotka kommunikoivat vain kun heille sopii/keskustellaan heidän asioistaan/minäminäminäminä.

Joo voi olla epäkohteliasta vastata. Mutta miksi sen kaverin pitäisi vastata juuri silloin kun sinulle sopii viestitellä? Eikö se ole juuri narsistista vaatia toista olemaan läsnä ja keskustelemaan silloin, kun SINÄ laitat viestiä. Miten olisi, että viestittelette silloin kun omiin aikatauluihinne sopii.

Kaikesta ihminen voi saada ongelman.

Sanoin että on ihan ok jos vastauksessa vaikka vähän kestää, mutta että jättää kokonaan vastaamatta. Ihmettelen ihan tosissaan tuon ylimielisen viestin saamia yläpeukkuja. Että kaveri laittaa viestiä, ja siihen normaalia olla vastaamatta koska ei kiinnosta? Mitä, häh?

Mielestäni viesteistäni pitäisi olla selvää että en puhu tilanteesta jossa laitan koko ajan viestejä tai että odotan vastausta samalla sekunnilla. Puhutaan tilanteesta jossa kaveri ei vaan vastaa. Ollenkaan. Mikä kaveri se enää on?

Vierailija
30/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis eri kuin tuo toinen vastaaja t.edellinen

Vierailija
31/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia aika tyhjänpäiväisiä viestejä ja etenkin kuvia tulee päivittäin kuin liukuhihnalta, pakko sanoa, että vaikea niihin on mitään järkevää vastata ja muutakin tekemistä olisi. Joku hassunhauska hymiö ehkä?

Miten sinulla on ylipäätään kavereita jos ajattelet noin? Vai onko niin että et pidä heitä kavereina joiden viestejä pidät tyhjänpäiväisinä

Vierailija
32/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän te ihmiset, joille ystävyyden määrän määrittelee toisen ihmisen puhelinkäyttäytyminen, olisitte pärjänneet ennen, kun puhelimia ei ollut ja kommunikointi vaati muutakin kuin napin painalluksen.

Itse en voi ymmärtää tätä jatkuvan tavoitettavuuden aikaa, jossa ainut keino kommunikoida on puhelin ja ainut oikea tapa on olla heti tavoitettavissa. Jos oikeasti haluattee vaihtaa kuulumisia, sopikaa tapaaminen tai menkää oven taakse pullapussin kanssa.

Olen töissäni jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa. Kun pääsen töistä kotiin, ei ensimmäisenä todellakaan tule mieleeni jatkaa tätä toisille ihmisille läsnäoloa ja tavoitettavuutta. Välillä myöhään tullut viesti odottaa seuraavaan päivään, sillä en todella muista kuka on vailla mitäkin. Sovin tapaamisia ja treffejä ajalle, jolloin tiedän pystyväni olemaan läsnä hetkessä ja keskustelemaan asioista oikeasti ystävieni kanssa. Ei se määrä vaan laatu.

Valitettavasti kyllä oman kokemuksen mukaan nykyään harvassa on ne, jotka voisivat keskittyä siihen tapaamishetkeen ja kuulumisten vaihtoon, kun puhelin piippaa jatkuvasti ja pitää olla jatkuvasti kyttäämässä tai vilkuilemassa sitä puhelinta ja valittaa, että on se kumma kun toinen ei vastaa viesteihin.. Niin, meille toisille puhelinta tärkeämpää olisi oikea läsnäolo.

Vierailija
33/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa sille aika geriatriaan ja muistitestiin.

Vierailija
34/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän te ihmiset, joille ystävyyden määrän määrittelee toisen ihmisen puhelinkäyttäytyminen, olisitte pärjänneet ennen, kun puhelimia ei ollut ja kommunikointi vaati muutakin kuin napin painalluksen.

Itse en voi ymmärtää tätä jatkuvan tavoitettavuuden aikaa, jossa ainut keino kommunikoida on puhelin ja ainut oikea tapa on olla heti tavoitettavissa. Jos oikeasti haluattee vaihtaa kuulumisia, sopikaa tapaaminen tai menkää oven taakse pullapussin kanssa.

Olen töissäni jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa. Kun pääsen töistä kotiin, ei ensimmäisenä todellakaan tule mieleeni jatkaa tätä toisille ihmisille läsnäoloa ja tavoitettavuutta. Välillä myöhään tullut viesti odottaa seuraavaan päivään, sillä en todella muista kuka on vailla mitäkin. Sovin tapaamisia ja treffejä ajalle, jolloin tiedän pystyväni olemaan läsnä hetkessä ja keskustelemaan asioista oikeasti ystävieni kanssa. Ei se määrä vaan laatu.

Valitettavasti kyllä oman kokemuksen mukaan nykyään harvassa on ne, jotka voisivat keskittyä siihen tapaamishetkeen ja kuulumisten vaihtoon, kun puhelin piippaa jatkuvasti ja pitää olla jatkuvasti kyttäämässä tai vilkuilemassa sitä puhelinta ja valittaa, että on se kumma kun toinen ei vastaa viesteihin.. Niin, meille toisille puhelinta tärkeämpää olisi oikea läsnäolo.

Tässä ei edelleenkään ole kyse siitä että kaverin vastauksessa vähän kestää. Vaan siitä että ei vastata OLLENKAAN, perutaan tapaamisia yms.sanomatta suoraan että kaveruus on ohi. Kumpi se nyt sitten on, kaveruus ei ole ja voi huoletta jatkaa yhteydenpitoa vai on ohi

Vierailija
35/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hänellä on mielenterveysongelmia, eikä siksi jaksa tai jos hän häpeilee ongelmiaan

No mitä jos sillä viestin lähettäjällä on mielenterveysongelmia ja kaipaisi ystävää, jotta jaksaisi?

Vierailija
36/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hänellä on mielenterveysongelmia, eikä siksi jaksa tai jos hän häpeilee ongelmiaan

No mitä jos sillä viestin lähettäjällä on mielenterveysongelmia ja kaipaisi ystävää, jotta jaksaisi?

Eihän sillä ole väliä, tämä välittäminen toimii vaan yhteen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän