Kaveri "unohti" vastata viestiin
Myös perunut viime aikoina aika paljon tapaamisia. Olen ajatellut antaa hänen olla ja lakata laittamasta joulu-ja synttäritoivotuksia enää. Siihen meni 25 vuoden ystävyys.
Kommentit (36)
Miksi viestiin pitää vastata? Jos minua ei huvita vastata viestiin, niin en vastaa. Varsinkaan, kun sisältö on: "Moi. Minä tässä.".
Voisiko omassa elämässään olla haastetta? Mikä ei liittyisi mitenkään sinuun? Ehkä hän nyt juuri kaipaisi ystävää, joka vain laittaisi viestiä, vaikkei ystävä aina vastaisikaan.
Minä esimerkinsi kaipaisin kipeästi ystävää, oma elämä on kuitenkin niin kuormittavaa, mies niin mustasukkainen ja kontrolloiva, että pitkään tuli menoja peruttua, nykyään ei enää ole mitä perua. En vaan osalistu mihinkään yhteisiin viikonloppu juttuihin. En halua tätä kuitenkaan kenellekkään kertoa. Siksi on helpompi olla yksin. Mutta, yksinäisyys on ihan kamalaa.
Oma valintasi. Kannattaa kuitenkin olla armollinen näissä asioissa. Omakin elämäsi saattaa joskus olla niin kiireistä tai siinä olla niin paljon muuta murhetta ja ajateltavaa, että voimavarat eivät riitä kaikkeen. Ei se välttämättä ole pysyvä asiaintila eikä kerro sinun tärkeydestäsi ystävänä.
No mitä hän ottaakin yhteyttä? Sinä et vastaa mitään?
Tee kuten tahdot, hän varmaan pärjää ilman joulu- ja syntymäpäiväviestejäsikin
Ihan oikea ystävä ehkä kysyisi toiselta onko kaikki kunnossa, jos ystävä ei ole käyttäytynyt kuten yleensä käyttäytyy
Minä olen kyllä kysellyt, miten hänellä menee, ja noista perumisista ja vastaamattamuudestakin että onko hän suuttunut. Hän sanoi että vain unohti.
Toki hän voi olla kiireinen tai stressaantunut. Mutta ei ystävyys oikein yksipuolisenakaan voi säilyä ikuisuuksia. Minusta hänellä olisi ollut tilaisuus kertoa jos on huolia mielen päällä.
Laitatko monta viestiä päivässä? Itselle jos tulee useita viestejä samana päivänä samalta henkilöltä, päivästä toiseen, tunnen tukehtuvani. Mikä se sellainen ystävä on, jonka pillin mukaan pitäisi aina hyppiä. Olen hienovaraisesti sanonut, etten jaksa puhua joka päivä puhelimessa. Ja olen vastannut joka 3. viestiin, toivoen yhteydenpidon asettuvan siedettävälle tasolle. Hyvä ystävä antaa toiselle myös tilaa ja kuuntelee toista, ei tukehduta toista henkisesti. Esimerkiksi en jaksa jutella päivästä toiseen juovan ystävän kanssa, kun itse olen yleensä selvin päin. Onneksi hän suuttui mulle eikä nyt pidetä yhteyttä, paljon vapaampi olo.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko monta viestiä päivässä? Itselle jos tulee useita viestejä samana päivänä samalta henkilöltä, päivästä toiseen, tunnen tukehtuvani. Mikä se sellainen ystävä on, jonka pillin mukaan pitäisi aina hyppiä. Olen hienovaraisesti sanonut, etten jaksa puhua joka päivä puhelimessa. Ja olen vastannut joka 3. viestiin, toivoen yhteydenpidon asettuvan siedettävälle tasolle. Hyvä ystävä antaa toiselle myös tilaa ja kuuntelee toista, ei tukehduta toista henkisesti. Esimerkiksi en jaksa jutella päivästä toiseen juovan ystävän kanssa, kun itse olen yleensä selvin päin. Onneksi hän suuttui mulle eikä nyt pidetä yhteyttä, paljon vapaampi olo.
En todellakaan laita päivittäin viestiä. Silloin tällöin, ehkä parin kuukauden välein. Joskus on pidempi tauko ollut. Minusta on töykeää olla vastaamatta toiselle. Ymmärrän jos on kiire, ja muutaman päivän viivekään ei ole mitään. Mutta silloin itse ainakin selittäisin toiselle että on ollut kiireistä ja varmaan pahoittelisinkin. Minusta tässä on nyt jotain muuta takana, ja ei tunnu hyvältä että te syytätte että minä en olisi ollut tarpeeksi hyvä ystävä hänelle.
Tarvitseeko ystävyyttä lopettaa? Mitä jos otat vähän etäisyyttä ja annat ystäväsi olla vähän aikaa rauhassa. Tilanne voi olla toinen jonkin ajan kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita päivittäin viestiä. Silloin tällöin, ehkä parin kuukauden välein. Joskus on pidempi tauko ollut. Minusta on töykeää olla vastaamatta toiselle. Ymmärrän jos on kiire, ja muutaman päivän viivekään ei ole mitään. Mutta silloin itse ainakin selittäisin toiselle että on ollut kiireistä ja varmaan pahoittelisinkin. Minusta tässä on nyt jotain muuta takana, ja ei tunnu hyvältä että te syytätte että minä en olisi ollut tarpeeksi hyvä ystävä hänelle.
No sitten ymmärrän paremmin, itse tykkään pitää yhteyttä kerran pari viikossa tai hieman harvemmin ja vastaan viesteihin, jos niitä ei tule puhelimen täydeltä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko ystävyyttä lopettaa? Mitä jos otat vähän etäisyyttä ja annat ystäväsi olla vähän aikaa rauhassa. Tilanne voi olla toinen jonkin ajan kuluttua.
Sitä minä siis olen tekemässäkin. Annan hänen vaihteen vuoksi ottaa minuun yhteyttä, mikäli häntä kiinnostaa. Ei oikein siltä vaikuta, joten siksi ajattelen että tämä on varmaan tässä. Kaikki merkit viittaavat mielestäni siihen että hän on ns.feidaamassa minua. Minua harmittaa. Niin pitkä ystävyys, että sanoisi edes suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi viestiin pitää vastata? Jos minua ei huvita vastata viestiin, niin en vastaa. Varsinkaan, kun sisältö on: "Moi. Minä tässä.".
Kysytkö ihan tosissasi? Minulle se kertoo aika paljon jos jotain ei huvita vastata juuri minun laittamaani viestiin. Jonka sisältö on "Moi, minä tässä. Ajattelin sinua ja laitoin viestiä. Näin minulla menee. Miten sinulla menee?". Ei näillä sanoin, mutta sehän viestittelyn takana oleva viesti on. Kun sellaiseen ei huvita vastata niin ei ilmeisesti huvita kaveruuskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö ihan tosissasi? Minulle se kertoo aika paljon jos jotain ei huvita vastata juuri minun laittamaani viestiin. Jonka sisältö on "Moi, minä tässä. Ajattelin sinua ja laitoin viestiä. Näin minulla menee. Miten sinulla menee?". Ei näillä sanoin, mutta sehän viestittelyn takana oleva viesti on. Kun sellaiseen ei huvita vastata niin ei ilmeisesti huvita kaveruuskaan.
Tämä. Eikä minuakaan huvita enää tuollaisen käytöksen jälkeen olla hetkeäkään enää edes tuttava. Elämä opettaa karttamaan nämä vastaamattomat ja narsistiset epäihmiset, jotka kommunikoivat vain kun heille sopii/keskustellaan heidän asioistaan/minäminäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Eikä minuakaan huvita enää tuollaisen käytöksen jälkeen olla hetkeäkään enää edes tuttava. Elämä opettaa karttamaan nämä vastaamattomat ja narsistiset epäihmiset, jotka kommunikoivat vain kun heille sopii/keskustellaan heidän asioistaan/minäminäminäminä.
Hahahahahaha! Asia on juurikin toisinpäin. Minulle ei tapahdu paljon mitään, enkä keksi tikusta asiaa. Asia on niin, että minä saan kuunnella jotain ihan ok-asiaa, mutta usein tyhjänpäiväistä jutustelua, joka joskus ottaa kaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että... Mitä oikein pitäisi vastata? "Aha."
Minä en tiedä mitä vastata ellei selvästi kysytä jotain
Vierailija kirjoitti:
Voisiko omassa elämässään olla haastetta? Mikä ei liittyisi mitenkään sinuun? Ehkä hän nyt juuri kaipaisi ystävää, joka vain laittaisi viestiä, vaikkei ystävä aina vastaisikaan.
Minä esimerkinsi kaipaisin kipeästi ystävää, oma elämä on kuitenkin niin kuormittavaa, mies niin mustasukkainen ja kontrolloiva, että pitkään tuli menoja peruttua, nykyään ei enää ole mitä perua. En vaan osalistu mihinkään yhteisiin viikonloppu juttuihin. En halua tätä kuitenkaan kenellekkään kertoa. Siksi on helpompi olla yksin. Mutta, yksinäisyys on ihan kamalaa.
Näinhän sitä itsekin pyrkii ajattelemaan ja ymmärtämään ystävää.
Mutta sitten kuuleekin "miten se ei vihjeistä tajunnut jättää rauhaan vaan aina vaan uudelleen ottaa yhteyttä" kun ystävä onkin halunnut laittaa välit poikki ja ajattelee sen hoituvan välttelyllä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Täällä kaikki ok, laittelen taas enemmän kuulumisia paremmalla ajalla - kiva kun kysyit❣️”
Niin että... Mitä oikein pitäisi vastata? "Aha."
Jos hänellä on mielenterveysongelmia, eikä siksi jaksa tai jos hän häpeilee ongelmiaan