Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokailuohjeita ylipainoiselle odottajalle

Vierailija
10.10.2014 |

Kannattaako laskea kaloreita? Vai jatkaa normaalisti mutta jättää ne ylimääräiset herkut pois jotka ovat olleet ylipainon takana? Uskaltaako herkkuja syödä lainkaan? Jättääkkö vaalea vehnä ja pasta kokonaan pois? 

Onko kellään omakohtaista kokemusta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräset hiilarit pois, täysjyvämakaroni ja tumma riisi tietenkin aina parempi vaihtoehto. Kuituja pitää kuitenkin saada, varsinkin kun moni raskaana kärsii ummetuksesta. Itse syön täysjyväleipää jonkin verran. 

Herkut minimiin, mulle onn helpompi olla kokonaan ilman. Kasviksia paljon, paljon, paljon. Syön käytännössä pääasiassa kasviksia ja vähän lihaa ruokana. Myös kasviskeittoja syön paljon ja niien lisukkeeksi kyllä sellasta yrttipatonkia.. Aamu ja välipaloina syön pääasiassa maustamatonta jugurttia ja marjoja.

Vierailija
2/4 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä, vaaleat pastat ja riisit pois, sokeri, peruna ja viljat samoin. Hiilarit kasviksista. Näillä raameilla paino pysyi järkevissä rajoissa (12kg) kolmannessa raskaudessa. Ekassa ja tokassa söin neuvolan antamien raskausdiabetesohjeiden mukaan (puuroa, perunaa, leipää) ja painoa tuli 22 ja 18 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi raskausdiabetes ohjeet on kyllä todella kummalliset. Mä pelkään radi-diagnoosia ja meinasin että alkaisin heti syömään sillä ruokavaliolla, mutta siinähän oli esimerkiksi 6-9 palaa ruisleipää päivässä (!!). Ihan käsittämätön määrä. Vatsakin tulee jo kipeäksi tosta määrästä. 

Vierailija
4/4 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö liikaa hedelmiä, näin neuvoi minua nuori terkkari joka oli erikoistunut verensokereiden kurissapitoon. 1-2 per päivä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi