Lue keskustelun säännöt.
Mitä jos työtön masentuu
10.10.2014 |
työttömyytensä seurauksena? Jääkö hän (työmarkkinatuella olevana) vielä pienemmille rahoille kuin työttömyystuki ja masentuu talousahdingosta vielä enemmän vai mitä apua hän saa taloudellsesti ja muuten (lääkkeet, terapia)? Ja vielä kysyn, eikö masentuminen ole tavallaan ihmisen normaali reaktio siihen, että pitkään jatkuneesta työnhausta ja kovasta yrittämisestä huolimatta ei tunnu kelpaavan mihinkään? Miten neuvoisit alakuloista työtöntä ystävääsi säilyttämään mielenterveytensä ja välttymään masennukselta? Kun tiedät, että hän tosissaan hakee työtä päivittäin ja saa pelkkiä pettymyksiä kun kutsua haastatteluihin ei vaan tule...
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse ainakin pysyin työkkärin kirjoilla, vaikka kävin hoidossa masennuksen takia. Minua huoletti jossakin vaiheessa kovasti, että joudun työkkärin toimesta johonkin työllistämispaikkaan tai vastaavaan. Joka päivä postilaatikolle kävellessä pelotti. Hoitsuni lohdutti silloin, että jos niin kävisi, saisin kyllä lääkäriltä sellaiset paperit, että paikkaa ei tarvitsisi ottaa vastaan. Hän piti siis itsestään selvänä, että en ollut tuolloin työkunnossa. Sairaspäivärahani vaan olisi ollut pienempi kuin työttömyyskorvaukseni, joten "virallisesti" olin työtön. Mutta tästä kaikesta on jo 10 v. aikaa, en tiedä voisiko näin nykypäivänä tehdä.