Jouluisia laatikkoreseptejä kaipailen
Vauvalaiset, nyt peliin parhaat jouluiset laatikkoreseptit. Kaipailen päivitettyjä versioita perinteisistä porkkana- ja lanttulaatikoista. Punajuurilaatikkoa aion tehdä huomenna, mutta en löytänyt mistään piparkakuilla tai piparkakkumausteella ryyditettyä laatikkoreseptiä. Jotain sillihyytelöäkin voisi tehdä jo pakkaseen. Koska emme syö sipulia, mielellään kaipailen ohjeita, joissa sipuli on korvattu jollain muulla. Kävisivätkö vaikka kaprikset?
Kommentit (5)
Tee bataattilaatikkoa. Helppo, nopea ja hyvä.
Laatikoita pystyy tekemään monestakin juureksesta. Ei tarvi olla mikään perinteinen jossei niistä tykkää. Tai niitäkin voi muokata mieleisekseen.
Meille olen jo tehnyt jouluksi laatikoita pakastimeen. Imelletetty peruna, lanttu, bataatti ja porkkana.
Mulla ei nyt ole reseptiä tässä, mutta olen joskus tehnyt laatikkoa, missä lanttu oli siivutettuna ja siinä oli myös muistaakseni homejuustoa. Jos kiinnostaa, niin voin katsoa myöhemmin kotoa löydänkö ohjeen.
Muistelen itsekin tuota ap:n mainitsemaa punajuurilaatikkoa, mihin käytetään joko piparkakkumuruja tai -maustetta antamaan jouluisen maun. Olen joskus tehnytkin sitä, mutta resepti on hukassa. Muistaisiko joku, miten sen löytäisi täältä netin syövereista. Laatikko on nimittän järjettömän hyvää.
up