Ihmiset eivät lue
Surettaa, kun nekin tuttavat, joiden kanssa ennen pystyi keskustelemaan kirjoista, lukevat nykyisin ehkä kaksi kirjaa vuodessa. Ei ole enää kuin oma seura. Ja ne kirjat.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti, mitä luet. Jotain haalean kulunutta fiktiota kaikkine stereotypioineen ei jaksa hullukaan.
En minäkään. Mutta juuri tuollaista typeryyskirjallisuutta kohti ihmiset liukuvat, kun lukevat sen kaksi kirjaa vuodessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä se aloittaja oikein lukee ?
Monenlaista. Paljon sellaista, joista haluaisin keskustella pitkään. Klassikkoja ja uutuuksia ja mitä kaikkea eri puolilta eteen tulee. Laadukasta fiktiota ja monenlaista tietopuolen kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista. Paljon sellaista, joista haluaisin keskustella pitkään. Klassikkoja ja uutuuksia ja mitä kaikkea eri puolilta eteen tulee. Laadukasta fiktiota ja monenlaista tietopuolen kirjaa.
Millainen tieto aloittajaa kiinnostaa ?
Oletko facebookissa? Siellä on ryhmiä missä voi jutella ihmisten kanssa erilaisista kirjoista. Eihän se sama asia ole kuin kasvotusten jutella, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Itse kuulun Kirjallisuuden ystävät-ryhmään.
Lukemisen lisäksi on tullut äänikirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta, historia, avaruus, terveys, filosofia, kirjallisuus, kielet...
Vierailija kirjoitti:
Oletko facebookissa? Siellä on ryhmiä missä voi jutella ihmisten kanssa erilaisista kirjoista. Eihän se sama asia ole kuin kasvotusten jutella, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Itse kuulun Kirjallisuuden ystävät-ryhmään.
En, enkä viitsi facebookiin. Harmittaa vain, että ystäviä ei jaksa enää nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, tuossa on riittävästi vaihtoehtoja, aina löytyy sitten jonkun aiheen kirja.
Itse luin tänään mm. Orisbergin kartano ja ruukki kirjaa, sitä ennen kirjaa meteoriiteista, ennen nukkumista
luettavana eräs paikallishistorian kirja.
Minä ainakin luen. Aina on kirja kesken. Kannattaa googlata esim. Mitä luette tällä hetkellä? tai vaikka kirjan nimi ja keskustelu. Paljon keskusteluja kirjoista. Kirjoittaa vaan googleen jonkun lukemiseen liittyvän lauseen ja perään keskustelu niin tulee varmasti keskusteluja vaikka kuinka. Minun lempiharrastukseni on lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, tuossa on riittävästi vaihtoehtoja, aina löytyy sitten jonkun aiheen kirja.
Itse luin tänään mm. Orisbergin kartano ja ruukki kirjaa, sitä ennen kirjaa meteoriiteista, ennen nukkumista
luettavana eräs paikallishistorian kirja.
Olisitpa ystäväni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enkä viitsi facebookiin. Harmittaa vain, että ystäviä ei jaksa enää nähdä.
Joo ei tietenkään tarvitse sinne liittyä, mutta tuli vain mieleen jos sattuisit siellä jo olemaan. On kyllä harmillista tuollainen kun ei ole ketään kenen kanssa asiasta keskustella.
Itse luen monelaisia kirjoja, mutta en mä niistä pahemmin kenenkään kanssa keskustele. Mä luen ja nautiskelen. :D Oma 57v. mies on varmaan lukenut kirjan viimeksi peruskoulussa. Siis jos ei lasketa kirjoja mitä piti opiskeluissa lukea. Mies on ihan älykäs ja pystyy keskustelemaan monesta asiasta, mutta ei lue sanomalehtiä ja netin uutissivustoja kummempaa. Ei vain kiinnosta. Dokumentteja tykkää katsoa.
Kirjoita googleen Lue kirja keskustelu, niin paljon keskusteluja. Itse luen päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luettavana eräs paikallishistorian kirja.Olisitpa ystäväni :)
Arvostan ihmisiä jotka pitävät kirjoista.
Melkein voisin luvata, että hieman yllättyisit, jos näkisit kirjat jotka odottavat lukemistaan.
Googlaa areena ja sieltä kulttuuri. Siellä on kirjoista ja kirjailijoista ohjelmia.
Luen noin 4 kirjaa kuukaudessa ja tätä ollut koko ikäni . Yksinäiseltä tuntuu , ei ole toisia samanmoisia tuttavapiirissä . Vaan lukemista en vaihtaisi turhiin tuttaviin . Oikeastaan , tämähän on onnea .
Vierailija kirjoitti:
Luen noin 4 kirjaa kuukaudessa ja tätä ollut koko ikäni . Yksinäiseltä tuntuu , ei ole toisia samanmoisia tuttavapiirissä . Vaan lukemista en vaihtaisi turhiin tuttaviin . Oikeastaan , tämähän on onnea .
Ostatko kirjat joita luet, vai käytätkö kirjastoa ?
Paljon ihmisiä jotka lukevat. Jotkut lukevat satoja kirjoja vuodessa.
Riippuu tietysti, mitä luet. Jotain haalean kulunutta fiktiota kaikkine stereotypioineen ei jaksa hullukaan.