Olipas Hulluilla Päivillä (Helsinki) hiljaista!
Sekä eilen että tänään olin. Ei autojonoja, auton sai lähelle ovia, kassoilla max yksi ihminen ennen tai kassat tyhjänä. Paljon tuotteita laareissa, ei tunkua niihin. Käsittämätöntä.
Kommentit (54)
Konkka tulloo ! Ihan oikein stokkalle. Ei ole Suomilandiassa suomalaisilla ainakaan enää ostovoimaakaan..
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:58"]
Onko siellä jotakin tiedekirjallisuutta alessa?
[/quote]
Itiksessä tosi surkea valikoima kirjoja alessa. Toista oli viime vuonna. Koko kirjaosasto on hämmentävän pieni nyt muuton seurauksena. Stokkahan muutti Itiksessä ihan eri tiloihin tässä välissä.
[/quote]
No lähinnä Keskustan Stockan valikoimaa tiedustelen. Joskus kun muutama vuosi sitten siellä olin, irtosi tuo Roger Penrosen "A Road to Reality" 15 eurolla. Ihan kelpo löytö. Se on vaativa kirja, joka kertoo kaikista matematiikan osa-alueista yhden luvun verran.
Oulussa oli keskiviikkona kamalasti väkeä Stockalla.
Keskiviikkona ainakin Hgin keskustan myymälässä oli iltapäivällä jonkin verran väkeä, illalla oli jo hiljaista. Ihan ymmärrettävää, eipä tuolla oikein mitään erikoista ollut tai edes sen verran halpaa, että kannattaa erikseen lähteä. Itse lähdin kävin ihan muissa asioissa päivällä ja illalla ystävän seurana (osti pari pyyhettä).
Taitaa tulla nyt Stokkan Hullujen Päivien huonoin myyntitulos. Uutisia tästä odottaen....
Mä en kestä! Oon kotiäiti Helsingin keskustassa, ja Stockalla on ihanaa pyöriä vauvan kanssa päivisin. Kaffella käydään yläkerrassa ja katellaan kaikkea kivaa vaikkei varaa olisikaan ostaa. Älä Stocka mene konkkaan!
Tampereella oli tänä aamuna (olin siellä joskus klo 8.30) tosi hiljaista. Ihan normaali perjantai-aamu. Herkussa oli kassalle pari ihmistä ennen minua, sama tilanne kaikilla kassoilla. Muina päivinä en ole käynyt.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:59"]
Mutta netistähän ei saa kaikkea, mitä tavaratalosta.
[/quote]
Nettikauppa ylipäänsä on vienyt asiakkaita, ei siis pelkästään Stockan oma nettikauppa. Netistä saa ihan mitä vaan, yleensä edullisemmin.
Alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt tämä konsepti. Syitä on monia, mm. ihmisillä ei ole varaa tai uskallustakaan ostaa ylihintaisia tuotteita, kun yt:t painaa päälle, netistä saa kaikkea ja edullisemminkin, ehkä järjetön kuluttaminen vain ostamisen vuoksi alkaisi olla last season. Aika idioottimaistahan Se onkin raahata kotiin tavaraa vain siksi kun sen saa vähän halvemmalla, tarvitsi sitä tai ei.
Eihän siellä ollut mitään. Esim. talvisaappaita ei miltään laatumerkiltä ainuttakaan. Talvitakkejakin tosi ankeasti. Eikä mitään käytännöllistä kodin tavaraa. Olisi ollut vaikka joku Reisenthalin pyykkikori. Eikä mitään lastenratastarjousta tai lasten kalustetta. Vai menikö vain multa ohi. No, halvaksi tuli tämä vuosi. Hyvä näin, kun pitää säästää pahan päivän varalle.
Ehkä useat huomanneet, että tuotteet joita menee hakemaan on loppuneet jo aamulla..
Jaa minäkin olin itiksen stockalla eilen kuuden aikaan, ja kyllä oli väkeä! Jo sinne kävellessä tuli keltaisia kasseja massoina vastaan, ja herkussa kassajonot oli lähes seuraavalle käytävälle! Ripeästi kyllä etenivät. Enemmän näytti siltä, että suurin osa osti paljon pientä tai vain muutaman kalliimman tuotteen. Että siiinähän se lama näkyy, ei osteta ns ylimääräistä vaan niitä tuotteita, mitä kuitekin tarvitsee. Kahvia ostin itsekin kolmea sorttia, ja euron mausteiden ympärillä oli paljon kuhinaa.
Turussa porukkaa niinkun aina ennenkin, jopa vähän enemmän kuin aikaisemmin.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 10:58"]
Onko siellä jotakin tiedekirjallisuutta alessa?
[/quote]
Itiksessä tosi surkea valikoima kirjoja alessa. Toista oli viime vuonna. Koko kirjaosasto on hämmentävän pieni nyt muuton seurauksena. Stokkahan muutti Itiksessä ihan eri tiloihin tässä välissä.