Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kissalle antaa raakaa jauhelihaa?

Vierailija
03.09.2021 |

Kuulin että saa, mutta eikö siinä ole jotain salmonellaa??

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön jauhelihan raskana se auttaa laihtunaan

Saako raskaana syödä raakaa lihaa?

Harva viitsii keitellä miehensä vehkeitä.. :D

Vierailija
22/28 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap nähnyt kissan joskus grillaavan pyydystämiään hiiriä nuotiolla ennen syömistä?

Kissa ei muuten elä pelkällä lihalla vaikka se onkin 100% lihansyöjä.

Luonnossa se syö kasveja syövien saaliseläinten vatsalaukut ja suolet joissa on kasviksia valmiiksi sulaneessa, kissan tarvitsemassa muodossa koska se itse ei pysty niitä sulattamaan.

Pelkällä jauhelihalla ruokkiminen ei ole siis hyvä idea ja pelkkä kala on kissan terveydelle vielä haitallisempaa.

Eläinkaupan kuivamuonalla on tullut ruokittua kaksikin maatiaiskissaa jotka elivät ilman sairauksia 18 ja 19 vuotiaiksi mitä nyt välillä ostin tuoretta silakkaa ja ruokaa laitettaessa niillr heitettiin lihasta poistetut kalvot, rasvat ja muut jämäpalat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa tulossa viikon päästä ja tämä ruokinta tuntuu ihan heprealta.

Pidetäänkö kissalla kuivaruokaa koko ajan tarjolla? Ja sitten sen lisäksi tarjoillaan neljä kertaa päivässä jotain märkäruokaa tai raakaruokaa? Ja paljonkohan sitä märkäruokaa tai raakaa lihaa sitten yhdellä kertaa annetaan? Teelusikallinen? Ruokalusikallinen? Joka paikassa vain sanotaan, että pieni määrä tai joku grammamäärä, mutta ei meillä mitään puntaria ole.

Ja jos annan raakaruokaa, niin ostanko vain samoja sianlihoja, naudanlihoja jne mitä itsekin syödään? Siis esim naudan palapaisti.

Vaikealta tuntuu.

Siihen on monia eri tapoja. Meillä ei ole raksuja koko ajan saatavilla, vaan nekin annetaan ruoka-aikoihin. Kaksi kertaa päivässä raksuja, kaksi kertaa märkä- tai raakaruokaa. Märkäruokien kyljessä on ruokintaohjeet, itse annan niitä noin puolet siitä määrästä mitä ohjeessa neuvotaan, koska saa myös niitä raksuja. Raakaruuan mittaan grammoina, joten en osaa siihen sanoa, mutta kyllä meillä annetaan enemmän kuin lusikallinen kerralla. Tietysti riippuu paljon kisun painosta ja aktiivisuudestakin. Voi ostaa ihan ihmisten lihoja, jos kisulle kelpaa niin sisäelimet tekee myös hyvää. Mieluiten pureskeltavaa lihaa että hampaat saa työtä.

Mutta ei kannata stressata, kun kissa on ollut vähän aikaa niin alkaa mennä aika rutiinilla, tarkkaile sen painoa niin huomaat jos se tarvitsee enemmän tai vähemmän ruokaa.

Vierailija
24/28 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista pestä jauheliha ennen kuin annat sitä kissalle

Vierailija
26/28 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna sisäkissalle mitään raakoja lihoja.

En halua tarttuvia tauteja taloon.

Vierailija
27/28 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissalle ostin naudanlihaa ja syötin raakana. Se oli herkkua hänelle. Sikaa en olisi raakana syöttänyt. Eli 19-vuotiaaksi eikä edes sairastellut.

Vierailija
28/28 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihminenkin voi syödä ( tai on voinut, itse ainakin lapsena usein) raakaa jauhelihaa, uskoisin kissan myös selviytyvän. On muuten hyvää tuo raaka jauheliha maustettuna! Enää ei kyllä

Uskalla syödä…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi