Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei erota harakkaa ja varista toisistaan :(

Vierailija
09.10.2014 |

Minä jo pienenä opin että harakassa on valkoista ja variksessa harmaata.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhhahahahhah  :D

Vierailija
2/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

opeta että harakassa ei ole harmaata ja variksessa ei valkoista. itse opin tämänmuistisäännön avulla asian 50 vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi Vihreiden kannattaja Helsingin kantakaupungista? Luontotuntemus viittaisi siihen suuntaan.

Vierailija
4/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa. Itse en ole koskaan käsittänyt muistisääntöjä. Erottaahan ne muutenkin, ihan erilaisia lintuja. Tarvitsevatko ihmiset muistisääntöjä myös ankan ja hanhen erottamiseen, tai rusakon ja oravan?

T. Helsingin kantakaupungissa asuva vihreiden kannattaja, joka erottaa myös männyn ja kuusen

Vierailija
5/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Mulla on tosi huono nimimuisti, joten en muista lintujenkaan nimiä. Ja omalla kohdallani on kyse verbaalisesta dyspraksiasta. Ehkä se on sitten nolo.

Vierailija
6/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harakalla on frakki päällä, variksella puku....

.... Opetettiin aikoinaan ekaluokalla

Vierailija
7/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:35"]

[/quote]

Just joo, kuinkahan moni ekaluokkalainen tiedää frakin ja puvun eron? Tai ylipäätään mikä on frakki.

Vierailija
8/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maatilalla aina, lukuunottamatta muutamaa vuotta yliopistossa. Ja silti joudun aina pysähtymään ja miettimään, että onko kyse harakasta vai variksesta... Erotan kyllä linnut toisistaan, mutta olen joskus lapsena oppinut nimet väärin päin ja sitä on ollut vaikea muuttaa. Varmaan vähän sama kuin joillain on vaikeuksia muistaa vasen ja oikea.

Vierailija
9/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas opin jo lapsena, et harakka on harmaa-musta ja varis on musta-valkoinen. Sit vasta vuosia myöhemmin kuulin, et ne olikin just toisinpäin ja arvaa, miten vaikea siitä on ollut päästä irti, kun on kerran jotain oppinut..Aina sama juttu: "Har--varis" ärh!

Vierailija
10/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:41"]

Mä taas opin jo lapsena, et harakka on harmaa-musta ja varis on musta-valkoinen. Sit vasta vuosia myöhemmin kuulin, et ne olikin just toisinpäin ja arvaa, miten vaikea siitä on ollut päästä irti, kun on kerran jotain oppinut..Aina sama juttu: "Har--varis" ärh!

[/quote]

Kuka opetti väärin?

Vierailija
11/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan eksä ei erottanut. Ehkä hän on eksä hyvästä syystä :D

Vierailija
12/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini, joka on yli 70-v ei edes tunnista harakkaa. Täti ei ole mikään höppänä, erittäin kiinnostunut useista asioista, seuraa uutisia ja ajankohtaisia aiheita aktiivisesti, on kouluja aikoinaan käynyt. Eläimet vaan ei kiinnosta pätkääkään. Juuri harakasta sanoi kerran, että onpas esteettisesti miellyttävä lintu, mikähän se on. Aika hyvin menee miehellä jos tietää sentään että harakasta tai variksesta on kyse :)

Vierailija
13/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika?

Vierailija
14/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:35"]Harakalla on frakki päällä, variksella puku....

[/quote]

Hieno herra harakka, varis vanha vaari.

Vierailija
15/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:35"]

[/quote]

Just joo, kuinkahan moni ekaluokkalainen tiedää frakin ja puvun eron? Tai ylipäätään mikä on frakki.

[/quote]

No kyllä aikoinaan monikin :D Kyllähän lastenkirjoissa ja sarjakuvissa oli paljon hienostelevia pukuherroja frakkeineen ja pukuineen.

Vierailija
16/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:35"]

[/quote]

[/quote]

Herra Harakka hieno niin! Opetti äitini minua noin 50 vuotta sitten. Ja hyvin olen muistanut.

Vierailija
17/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle. En minäkään erottanu tannoin yhestä henkilöstä onko se mies vai nainen.

Vierailija
18/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voin myöntää, että minäkään, akateemisesti koulutettu, en erota harakkaa ja varista. En ole ikinä ymmärtänyt mitään linnuista ja vaikka kuinka yritän opetella, niin en näe missään linnuissa mitään eroja tai varsinkaan muista niitä. Mieheni isä on vielä joku lintutieteilijä enkä edes halua kuvitella hänen reaktiotaan, jos tietäisi millä tasolla lintutietämykseni on.

Vierailija
19/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:35"]Harakalla on frakki päällä, variksella puku.... .... Opetettiin aikoinaan ekaluokalla [/quote] Hieno herra harakka, varis vanha vaari.

[/quote]

Ehkä minäkin opin vielä tällä metodilla! :) On kyllä käsittämätöntä etten vieläkään muista näiden kahden linnun eroa! ;)  ~○~

Vierailija
20/42 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä. Kertoo kai siitä miten eri tavalla kaikki ihmiset näkee ja käsittää maailmaa, itselle kasvit ja eläimet on ihan selviöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan