Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko ELINKAUTISEN nimi viimein saatettava ajantasalle?

Vierailija
03.09.2021 |

Muutaman vuoden lellitelty kannatteluhoito ravitsevine ruokineen ja opiskelumahdollisuuksineen kantaa edelleen asiaankuulumatonta nimeä ”elinkautinen”.
Suorastaan vilpillistä käyttää täysin väärää nimitystäjoka vieläpä antaa päinvastaisen vaikutelman.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä varat? Oletko esim itse valmis veroäyrien tuntuviin korotuksiin, että sinun elämään mitenkään vaikuttamaton ihminen olisi koko elämänsä vankilassa?

Vierailija
2/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elettäisiin jossa kivikaudella niin olis varmaan vaan joku nuhtelu jooo ei saa tappaa ketään.  Sori vähän lipsahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä varat? Oletko esim itse valmis veroäyrien tuntuviin korotuksiin, että sinun elämään mitenkään vaikuttamaton ihminen olisi koko elämänsä vankilassa?

Varat heidän tulevasta tukemisestaan ”elinkautisensa” jälkeen. Suurin osahan vangeista on muutenkin vaan l-oisimassa ja vielä tekemässä kupruja joka suuntaan....

vankilassa pitämällä tulee siis säästöä.

Vankilapäivien hinta minimiin.

Vierailija
4/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkautinen on Suomessa elinkautinen. Siitä vapautuu ainoastaan armahduksella. Jos nyt viittaat noihin nuoriin, niin heille ei tuomittu elinkautisia, koska se ei ole lain mukaan mahdollista nuoren henkilön ollessa kyseessä.  Kannattaisi ehkä hiukan itse ottaa asioista selvää ennekuin huutelee.

Vierailija
5/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinkautinen on Suomessa elinkautinen. Siitä vapautuu ainoastaan armahduksella. Jos nyt viittaat noihin nuoriin, niin heille ei tuomittu elinkautisia, koska se ei ole lain mukaan mahdollista nuoren henkilön ollessa kyseessä.  Kannattaisi ehkä hiukan itse ottaa asioista selvää ennekuin huutelee.

Alaikäisten kasvattajat / huoltajat pakkotyöhön korvaamaan aiheuttamansa vahingot. Koskee kaikkia alle 18-vuotiaita.

Mätiä puita ja mädät hedelmät- MISSÄ VASTUU SEN JOLLA HUOLTOVELVOLLISUUS???????

Vierailija
6/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuosi vankilassa maksaa n 80000e.

Esim miesten elinajan odote tänään yli 78 vuotta.

Helsingin käräjäoikeus on tuominnut kolme tekoaikaan 16-vuotiasta poikaa 4.-5. joulukuuta 2020 tehdystä murhasta nuorena henkilönä.

Eli yhden noiden poikien elinkautinen maksaisi 4 960 000.

Vierailija
7/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran penskat ei itse joudu vastuuseen, niin silloin vastuu on huoltajan. Selvä asia.

Vierailija
8/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vangit voisivat tehdä kunnolla töitä elatuksensa vastineeksi.

Vierailija
9/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltarikolliset ovat ongelmallisia myös vankilan sisällä. Helpoin tapa olisi välitön kuolemantuomio josta ei ole mahdollista valittaa. Syyttömiä tuomittaisiin myös mutta jos rikosrekisteri ei mahdu yhdelle A4:selle niin säästöä sekin toisi.

Vierailija
10/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Otetaan sitten silmä-silmästä-laki käyttöön. Eikö se ole tasapuolinen? Sopiiko myös julmia lapsia kasvattaneille??

Vierailija
11/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden kakusta on jo istuttu vuosi tutkintavankeudessa, eli kaksi jäljellä. Siitä istutaan puolet, jonka jälkeen siirrytään avolaitokseen, jossa saakin jo liikkua vapaasti. Eli vuosi kakkua jäljellä.

Vapautumisen jälkeen saavat asunnon, työpaikan ja taskurahaa. Lopputuloksena heille kävi paremmin, kuin että olisivat räpiköineet ammattikoulusta työttömiksi.

Vierailija
12/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäkin on sinun ratkaisu alaikäisille? Kiinan ja vuoden 1918 'nappi otsaa' malli? Tukijussien esi-isien vuoden 1918 rikosten satohan tässä osittain niitetään.

Vierailija
13/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapsi vei toiselta lapsen. Mikä olisi samanlainen vastine teille? Mieti sitä mädän omenan mätä kasvattaja.

Vierailija
14/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pitäisi nimetä toistaiseksi voimassa olevaksi vankeudeksi koska ei se elinkautinen ole kuin vahingossa. Muutkin tuomiot voisi päivittää, 10 vuotta joka kestää 3 vuotta ei ole 10 vuoden tuomio vaan 3 vuoden tuomio.

Vierailija
15/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinkautisen saanut on murhaaja. Miten sellainen vaaralliseksi todettu henkilö olisi "sinun elämään mitenkään vaikuttamaton ihminen"?

Vierailija
16/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uliset palstalla? Tässä ajassa olisit jo voinut oikeasti vaikuttaa asioihin mm tekemällä lakialoitteen. Sillä niitä asioita muutetaan, ei öyhötyksellä palstoilla.

Vierailija
17/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuako ei sitten kiinnosta muu kuin oman napasi lähistöllä tapahtuvat asiat? Miksi sinua siis kiinnostaa onko joku vankilassa pitkään vai ei?

Vierailija
18/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankeinhoidon voisi ulkoistaa vaikka Kiinaan.

Vierailija
19/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan törkeistä rikoksista tuomituille saada jonkinlainen korotettu verotus loppuiäksi? Maksaisivat siinä samalla yhteiskunnalle takaisin vankilakulunsa, ja edes se taloudellinen vaikutus rikoksesta tuntuisi loppuelämän verran sen sijaan, että pari vuotta lusittua ja nimensä vaihdettua päästään takaisin porskuttamaan kuin ei mitään olisi tehnytkään.

Vierailija
20/28 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkautinen on alkaen 13 vuotta. Siinä ei ole ylärajaa. Pisin Suomessa istuttu elinkautinen on 23 vuotta. Presidentti voi armahtaa elinkautisvankeja halutessaan.

Siitä olen samaa mieltä että ensikertalaisuus ja alaikäiskiintiöt/nuorenahenkilänä pois.

Lisäksi rikosoikeusvastuun ikäraja pitää laskea 15 vuodesta 12 ikävuoteen.

Kyllä jo 12 vuotiaina tiedetään mikä on oikein ja mikä väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi