2v:n päiväunet. Onko normaalia?
Nukahtaa klo 12. Herää aina klo 13 huoneessaan ja alkaa leikkiä iloisena ja pirteänä. Minä laitan uudestaan sänkyyn ja sanon, että nukutaan vielä. Nukahtaa parissa minuutissa ja nukkuu vielä tunnin, herää klo 14.
Siis joka päivä, joka ikinen päivä. Herää aina kesken unien mukamas pirteänä, mutta nukahtaa heti uudestaan, kun laitan uudestaan sänkyyn.
Joskus olen antanut tulla pois huoneestaan, kun on herännyt tuolloin 13. Koko iltapäivä on yhtä kitinää ja itkua, hirveän väsynyt ja kiukkuinen.
Tätä jatkunut jo 7kk, eli ei mikään uusi kikka.
Menee tammikuussa päiväkotiin ja tämä mietityttää. Eivät varmasti laita pirteää lasta uudestaan nukkumaan, jos herää.
Kommentit (3)
Ei tuossa varmaan ongelmaa ole, kerrot päikyssä että näin on ollut ja hoitaja voi sitten kehottaa vaan laittamaan uudestaan pään tyynyyn jos uni vielä tulisi. :) Voi toki olla ettei vieraassa paikassa joko herää ollenkaan tuossa välissä tai ei osaa siellä nukahtaa uudestaan.
Kyllä ainakin minä laittaisin toki, jos olisit asian kertonut. Meillä pidetään tosi tärkeänä sitä informaatiota, joka perheiltä lapsista tulee ja parhaamme mukaan tehdään kuten kotona.
t. lastenhoitaja
On erittäin tavallista. Ihmisellä unisykli on tietyn mittainen ja aina yhden syklin loppuessa ihminen nukkuu kevyemmin tai jopa herää (usein itse huomaamattaan).
Ei ole mikään pakko mennä uudestaan nukkumaan jos on herätessä pirteä, vaikka sitten vielä nukahtaisikin uudestaan. Voi mennä toki.