pidin äsken itselleni terapiatuokion!
Ja aion jatkaa. Sain kiinni omalla menetelmälläni muistoista ja yhtäkkiä koin pahan muiston.
Huonommaksi en voi enää mennä!
Ehkä en tarvii nykyistä terapiaani.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:53"]millainen terapiatuokio?
[/quote]
Samaa mitä teen " terapeutin" luona. Laitan silmät kiinni ja puhun kaikista mielikuvista mitä mieleen tulee samalla kehoa kuunnellen.
Saatan taivuttaa niskaa alaspäin.
Nyt tuli aika merkittävä muisto.
haluaisin kokeilla samaa mutta en tiedä tulisiko itselleni vain "tyhmä fiilis" puhua itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:10"]haluaisin kokeilla samaa mutta en tiedä tulisiko itselleni vain "tyhmä fiilis" puhua itsekseen.
[/quote]
Kokeile silti. Mulla toimii tuo yhdistelmä. Kuuntelen kehon viestejä ja alitajunta tuo ne kuvat.
entä jos alkaa vaan ahdistamaan? jos mieleen tulee pelkästään huonoja ajatuksia
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:15"]
[/quote]
Sehän on erittäin hyvä jos niin käy. Silloinhan se mitä siellä sisällä on, tulee tietoisuuteen, pintaan ja sitä voi käsitellä. Jos ahdistaa ja tulee huonoja ajatuksia, antaa niiden vaan tulla ja katselee niitä.
olen yliherkkää ja ahdistuvaa ihmissorttia ja yleensä yritän paeta kaikkea negatiivisia tunteita aiheuttavaa. en varmaan uskaltaisi kokeilla tuota. enkä joogaa enkä meditaatiotakaan
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:15"]
[/quote]
Sehän on erittäin hyvä jos niin käy. Silloinhan se mitä siellä sisällä on, tulee tietoisuuteen, pintaan ja sitä voi käsitellä. Jos ahdistaa ja tulee huonoja ajatuksia, antaa niiden vaan tulla ja katselee niitä.
[/quote]
Samaa mieltä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:26"]olen yliherkkää ja ahdistuvaa ihmissorttia ja yleensä yritän paeta kaikkea negatiivisia tunteita aiheuttavaa. en varmaan uskaltaisi kokeilla tuota. enkä joogaa enkä meditaatiotakaan
[/quote]
Ei ne väkisin ne negatiiviset tunteet tule. Alitajunta suodattaa. Sitä paitsi tunteet menee ohi. Jos itkettää, itkee.
Mulla tuli pari kyyneltä ja se oli siinä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:26"]
olen yliherkkää ja ahdistuvaa ihmissorttia ja yleensä yritän paeta kaikkea negatiivisia tunteita aiheuttavaa. en varmaan uskaltaisi kokeilla tuota. enkä joogaa enkä meditaatiotakaan
[/quote]
Ok, voisi kyllä helpottaa tuota ahdistuneisuutta jos vaan kivusta huolimatta suostuisi kohtaamaan ahdistuksensa, juoksematta karkuun. Kyllä se sattuu, mutta kipuun ei kuole. Ja tuskan kohtaamisen jälkeen on parempi olo kuin sitä ennen. Tuskan välttely on vähän kuin laittaisi sylissään olevan pommin penkkinsä alle ja luulisi että on ihan turvassa, kun pommia ei näy.
Ahdistus on merkki käsittelemättömistä asioista.
Joo, ymmärrän sne hyvin että kaikki ahdistuneisuus pitäisi kohdata jotta siitä pääsisi eroon mutta niin monta aihetta josta ahdistua, pelot, huonosti toimiva parisuhde, talosutilanne, terveys, ystävät. En halua päästää vuorta kaatumaan päälle.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:53"]Joo, ymmärrän sne hyvin että kaikki ahdistuneisuus pitäisi kohdata jotta siitä pääsisi eroon mutta niin monta aihetta josta ahdistua, pelot, huonosti toimiva parisuhde, talosutilanne, terveys, ystävät. En halua päästää vuorta kaatumaan päälle.
[/quote]
Mulla on vaikka kuinka paljon sitä ahdistusta ja kuormaa mutta ei ne kaikki tuu kerralla.
Ne on lapsuuden juttuja.
tähän asti olen pitänyt itseni mahd. kiireellisenä ja kokoajan jossain seurassa ettei tarvitse yksin ajatella kaikkea.
millainen terapiatuokio?