Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illalla koulun järjestämä keskustelu pojan karkailun takia. Mitähän siellä tapahtuu?

Vierailija
03.09.2021 |

Ollaan open kanssa huolissamme. Kutosluokkalainen on nyt koulun alun jälkeen karannut kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla oli kaksi tuntia hukassa. Toisella kerralla vastasi mulle heti kun soitin ja tuli kotiin. Kummallakin kerralla on ollut joku riitatilanne, pojalla on mennyt kuppi nurin ja on lähtenyt ovet paukkuen luokasta. Kotona ei osaa perustella hatkoja muuta kuin että "v*t*tti". Murrosikä on joo, mutta ei diagnooseja. Mitä siellä koulussa tapahtuu ja mistä me puhutaan? En ole koskaan joutunut tuollaisiin keskusteluihin, vaikka mulla on muutama vanhempikin lapsi.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenee varmaan koronarokottajaa

Vierailija
42/42 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmalasten kasvatusprofessori kirjoitti:

m44 kirjoitti:

(Epäoleellinen alku poistettu lainauksesta) Miehille (pojille) on tässä tilanteessa tärkeää tuntea olevansa arvostettu, eli suosittelen että yhtenä ratkaisun aineksena annatte hänelle vastuuta. Sellaista jossa hän voi tuntea olevansa luottamuksen kohde. Vastuun antamisen toisena puolena on sen kantaminen, eli oman käytöksen kontrollointi. Vastuu hievelee itsetuntoa ja vaikeana hetkenä hän (saattaa) muistaa että hänelle on annettu vastuuta ja hänen pitää se kantaa kuin mies.

(Samoin loppu poistettu)

(On tämä keskustelu hankalaksi tehty tuolla sensurointirobotilla: pahoittelen noita hulluja kiertoilmauksia, vaikkakaan ei ole minun vikani moinen.)

No tuo on varmasti totta, mutta tuon nulikan keinot sen arvostuksen saavuttamiseksi eivät toimi. Päinvastoin, noin käyttäytyvää hyypiötä kaikki luokkatoverit ja opettajat pitävät tyhmänä muu lk kuu na ja ala-arvoisena ro - sz - ca - väestön jäsenenä, ja toivovat ettei sitä sieltä vee-reissultaan enää löydettäisikään.

Ei tuollaiselle voi mitään "vastuuta" antaa eikä se sitä pysty kantamaan "kuin mies" kun sillä on peltopyyn henkiset kyvyt ja älykkyysosamäärä.

Miksi tuollaista p - bassi (–) ais (-) ta muuten etsiskellään pitkin kyliä ja etsintäkuulutellaan sekä perässä juoksennellaan varjelemassa ettei se vaan "joudu ongelmiin"? Ap:n poikaahan tämän oman kertomuksen mukaan ”vee” noissa tilanteissa, niin pitäisihän herran antaa rauhassa jäähtyä jossain luonnon helmassa, mitä sitä turhaan estelemään. Se tulee sieltä sitten kotiin joskus kun tulee, ja jos ei enää milloinkaan tule, niin se on joko siirtynyt jonkun toisen vaivaksi tai sitten ongelma on väistynyt ns. "luonnollisen poistuman kautta".

Nyt on myöhäistä enää tehdä mitään, kun pojan isä mokasi joskus 12-13 vuotta sitten vetelemällä Ap:ta paljaalla kaikkien murheeksi.

Inhottava ja työläs vaiva teille ja koulutovereille ja koko yhteiskunnalle tuosta ruiskautuksesta tuli.

Sä olisit varmaan tarvinnut kans jotain apua jo vuosikausia sitten. Sellasen pahan olon kasan tohon viestiisi kyllä nyt oksensit, et tuo paha mieli on jo tovin sun mieltä myrkyttänyt.

Oletko Ap itse vai joku muu joka vain kannustaa noita kouluhäiriköitä ja oppilasväkivallan harjoittajia?

Olipa tuossa taas terävä psykiatrinen analyysi, ja jos olet Ap, niin vieläpä kirjoituksen puheenaiheen äidin puolueettomuudella, jääviydellä sekä viileän etäisellä objektiivisuudella.

Ei minulla ole muuten mitään vuosikausien "pahaa oloa" taustalla. Sensijaan minulle tulee "paha olo" näistä tapauksista lukiessani, tuollaisten opetustilanteitten pilaajien ja aggressiivisten pentujen koulutoverien puolesta. Niin, luit oikein, siis minulle tulee "paha olo" kun luen niistä kärsimyksistä ja pelosta mitä tuollaiset nulikat aiheuttavat viattomille oppilastovereilleen, ja se "paha olo" tulee minulle siksi, että minä olen empaattinen ihminen, jota Sinä et ole, kun puolustelet tuollaista pahaa , vihaista ja rajatonta lasta (siis ilmeisesti omaasi?).

Sinun mielestäsi tuota barbaaria pitäisi vain ymmärtää ja muiden lasten oppiminen, keskittyminen ja uskaltaminen edes tulla kouluun ovat yhdentekeviä sivuasioita joista huolehtiminen on " vuosikausien pahaa oloa".

Nyt täytyy sanoa, että alan vähitellen hahmottaa - vaikkakaan en "ymmärtää" enkä mitenkään "hyväksyä" tuota teidän perheenne (?) - siis jos olet tuon puheena olevan kuudesluokkalaisen äiti - dynamiikkaa ja tuon ilmiön syntymekanismia: ei ole omena kauas puusta pudonnut.

Kiusasitko itse omia koulutovereitasi ja sabotoitko heidän oppimistaan, ja uhkailitko opettajia?

No, ainakaan noiden Koskelan kolmen rohkean ja urhoollisen nuoren miehen lähipiirissä ei kenelläkään ollut "vuosikausien pahaa oksennusoloa" joka olisi häirinnyt nuorten miesten tervettä kehitystä, vaan kaikki antoivat keskeytyksettä homman edetä aivan esimerkillisen hienoon loppuunsa asti. Jostain tuollaisesta Sinun poikasi nyt harrastamasta nuo Koskelan hienot miehet olivat varmaan uransa aloittaneet.

Vie tuo poikasi niiden oppiin aina kun poikaasi "vee".

Kiitos sentään siitä, että osaat huolehtia äidillisesti - minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän