Näin tänään hahmon
Tänään pesin läjäpäin pyykkiä ja vanha mummeli tuli käytävässä "vastaan". Yritin ensimmäisellä kerralla tervehtiä, mutta sitten huomasin, ettei siinä olekaan ketään. Pari kertaa ehdin säikähtää, kun seisoi ovella, mutta kun yritin taas katsoa suoraan, mummelia ei ollut. Ei siis ole ollut siinä, missä olen hänet havainnut. Ehkä se kerran olisi mennyt läpi normaalina näköharhana siinä käytävässä, mutta näyttäytyi useamman kerran.
Olen joskus nähnyt näitä hahmoja aikaisemminkin ja joskus ihan suoraan edessäni mutta häilyvinä. Kerran kun näin tällaisen hahmon valot, alkoivat temppuilla. Sitten kun syttyivät taas, ei hahmoa enää ollut. Nyt on tosin ollut pitempi aika, kun en ole "nähnyt" tai "kuullut" ketään. Siksi lainausmerkeissä, kun sen kuitenkin enimmäkseen erottaa, ettei mene fyysisen todellisuuden kanssa sekaisin. Ainakaan yleensä, jollei ole aivan ajatuksissaan ja säikähdä, kuten pesutuvassa. En yleensä pelkää, enkä säiky, tosin valojen sammuminen joskus aikaisemmalla kerralla ja jos yhtäkkiä ilmestyy jostakin, saattaa säpsähtää.
Miestä en jaksa vaivata, kun ei todellakaan usko. Olen aikaisemmin kertonut, mutta hän ei reagoi oikein mitenkään ja sanoi, että mitäpä tuohon voi sanoa. Tuntuu rauhoittelevan, että olen varmasti nähnyt väärin tai uneksinut. Ei kai uskalla suoraan sanoa, ettei ole tervettä. Kyllähän minä sen itsekin tiedän.
Varmaan suurin osa muutenkin täällä leimaa tämän psykoottiseksi tai mielisairaaksi tai vähintäänkin provoksi. Tai sitten arvelee, että aivokasvaimenhan vika se on. Mene lääkäriin. En ole ainoa suvussani, jolla tätä on ja jos tulee puheeksi niin puhutaan niistä aaveina, henkinä tai "joinakin". Mutta juuri nyt en voi kenenkään kanssa puhua asiasta. Olen korkeakoulutettu, kun joku sitä rupeaa ajattelemaan, mutta henkimaailman asioita kohtaan tietynlainen kiinnostus. Jeesuksen suojaa on tarjottu ja paasattu, että moinen on jostakin ihan muusta kuin Jumalasta. Olen totta puhuen aika väsynyt sellaseen. Ei minua pelota, päinvastoin. Tunnen oloni turvalliseksi.
Joo. Eipä muuta. Teki vain mieli jonnekin purkaa tämä, kun kenellekään ei juuri nyt voi kertoa. Taidan mennä hakemaan ne pyykit ja katsoa samalla tuleeko vanha rouva uudestaan visiitille.
Kommentit (5)
Huomenna ei ole enää pyykkivuoro, hah hassuttelua :D
Mutta eipä mummelia näkynyt, kuulunut tai mitään. Tuntui, että olin yksin. Ap
Jep. Olisin voinut kommentoida tätä mutta et halunnut kuulla. Joten hyvät jatkot.
Jos se olisi jotakin uutta, niin ehkä sitten. Toisi vaihtelua siihen kaikkeen, mitä on jo sanottu. Mutta veikkaan, että varmaan tässä on jo kaikki näkökannat kuultu, etenkin ison kirjan lukijoita. Fundamentalistikristittyjäkin kun löytyy tuttavapiiristä. Ja mahtuuhan sinne kasa ateistejakin. Ap
Se on muuten jännä juttu, että tiede pyrkii selittämään tällaisia havaintoja monin tavoin. Oikeasti kukaan ei vielä ole antanut pesunkestävää selitystä. Mä uskon, että me ihmiset ollaan erilaisia, joku näkee enemmän kuin toinen. Mun mielestä ihan yhtä selitys kuin tieteen tähänastiset:)
Hei. Minulla on viesti sinulle. Kerron sen huomenna kun tapaamme.
t. mummo