Haluun Hesaan oikkikseen!
Kommentit (49)
Ulkoalukemista koe vaati joskus 80-luvulla ja aiemmin. Papukaija ja apinakin oppivat asioita toistamalla. Nykyisin koe pyrkii olemaan myös soveltava.
Ja minä haluan oikein muhkean lottopotin!
Saahan sitä haluta, mutta ei se mitään merkitse. Moni muukin haluaa. Onneksi itse olen jo sisällä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:15"]
Saahan sitä haluta, mutta ei se mitään merkitse. Moni muukin haluaa. Onneksi itse olen jo sisällä.
[/quote]
Mikäs opiskelija se siellä kun ei haluamisella ole mitään merkitystä? Etkö halunnut sinne opiskelemaan?
[/quote]
Haluatko tosiaan viettää kuusi vuotta tuollaisessa ilmapiirissä...
Sinne pääsee kovalla ahkeruudella. Valmistaudu lukemaan n. 10-12 tunnin päiviä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:19"]
[/quote]
Okei, kovaa työtä on! No eipä sillä, tosissaanhan se on otettava jos päästä meinaa :)
ap
Jos täytyy kysellä vinkkejä av-palstalta, niin en tiedä onko ne opiskelutekniikat yms ihan kunnossa ap:lla.
Eiks täällä voi kysellä vinkkejä mihin asiaan tahansa? Kokemusten ja vinkkien jakaminen on kai ihan normaalia missä asiassa vaan :) En ajatellut yksinäni homehtua arkistojen uumenissa vaikka kovasti lukisinkin :) Olen niin kovin innostunut!
ap
miksi sä haluut sinne oikkikseen?
Pystytkö elämään noin 3 kk ajan siten, että elämässäsi on vain pääsykokeet? Ei iltarientoja, ei shoppailua, ei elokuvia, ei hauskanpitoa kahvilassa kavereitten kanssa? Lukemista päivässä noin 9 tuntia, tunti ulkoilua, preppauskurssit tai kertausta 4-5 tuntia ja loppu unta. Viikossa yksi vapaapäivä, jolloin vain kertaat, peset pyykkiä, käyt kaupassa ja teet kaikki ne kotityöt, joita ei muuten ehdi.
Oikeasti: tuolla reseptillä pääset sinne sisälle.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:21"]
[/quote]
Okei, kovaa työtä on! No eipä sillä, tosissaanhan se on otettava jos päästä meinaa :)
ap
[/quote]
Heh, sisäänpääsyn jälkeen se työ vasta alkaa.
http://3.bp.blogspot.com/-ipjZoNhJMkk/Ta3A6wJOr6I/AAAAAAAAA4g/58AzG22rJxI/s1600/IMG_2348.JPG
Tuossa yhden tentin kirjat. Enjoy.
Sinne vaan! nähdään sitten Pykälän ja meidän yhteisbileissä!
PALJON lukemista se vaatii. Lue, lue ja LUE! Ja myös sisäistä ne asiat.
Sä kyselet AV-palstalla vinkkejä oikikseen pääsystä YH-äideiltä, jotka ei ole istunut koulunpenkillä sitten peruskoulun, OK.
haloo! miksi sä haluut sinne oikkikseen?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:35"]
Sä kyselet AV-palstalla vinkkejä oikikseen pääsystä YH-äideiltä, jotka ei ole istunut koulunpenkillä sitten peruskoulun, OK.
[/quote]
äläs nyt, kyllä koulutetutkin ihmiset saavat lapsia ja pitävät äitiyslomia. Ja roikkuvat myös toisinaan av:lla.
[/quote]
Näinpä.
t. OTK
Haluatko tosiaan viettää kuusi vuotta tuollaisessa ilmapiirissä...
[/quote]
Sinne pääsy vaatii kovaa työtä ja paljon ulkoa opettelua. Helsingin oikikseen on vielä kaikkein pahin tunku ja paljon niitä usean laudaturin oppilaita vastassa kilpailemassa samasta paikasta. Kannattaa pyrkiä äkkiä, sillä yliopistouudistuksen myötä ensi vuonna ne lukiosta vasta valmistuneet tulevat olemaan etusijalla ja varmaan piakkoin myös ainoat, joita noihin statusaloille otetaan tai muuallekaan.
Mielenkiintoinen tieteenala, rahaa tulee ja naiset antavat ravintola teatterista helposti. Voit myös opiskeluaikana katsoa muita aloja nenänvartta pitkin. Elän unelmaani komeana lakimiehenä!