Antaisitko (korona)rokottamattoman tulla katsomaan vauvaa?
Nyt ei ole kyse mistään tuomitsemisesta tai vastakkainasettelusta, en ota kantaa muiden rokotteisiin.
Mutta jos lähipiirissä on perheessä osalla rokote ja osalla (teinit) ei, niin onko riski jos tällainen perhe käy katsomassa vastasyntynyttä vauvaa? Miten olette menetelleet tai asiasta keskustelleet?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisia mitättömästä syystä syrjiviä "sukulaisia" tarvitse elämäänsä. Hyh.
Onhan siinä se että luultavasti rokote on otettu, niin tottakai pienen vastasyntyneen kohdalla miettivät uskaltaako vauvan antaa tavata sellaisia joilla rokotetta ei ole. Jos ei välitä itse niin tuskin on rokotetta ottanutkaan itse.
Miksi tätä miettisi? Rokottamaton ei tarkoita, että hänellä olisi korona. Monella rokotetulla on, he levittävät tautia tietämättään. Nykytilanteessa rokottamaton on jopa "turvallisempi" vieras kuin rokotettu, koska rokottamattomat osaavat varoa sairautta. Rokotetut eivät, siksi he sairastavat sitä nyt enemmän kuin rokottamattomat (mutta eivät mene testeihin, koska ei tarvitse).
Omituista näpäyttelyä ja passiivisaggressiivista kommentointia.
Itse en päästäisi rokottamatonta katsomaan vauvaa. Muutenkin aika harkitusti ja vain läheisimmät.
Vierailija kirjoitti:
ei se rokote estä levittämästä virusta. en antaisi kenenkään perheen ulkopuolisen tulla katsomaan vauvaa, olkoonkin, että vauvat yleensä selviävät koronasta hyvin, mutta en tahtoisi altistaa turhan takia vauvaani ylimääräisille riskeille. Eivät ne vieraat siihen kuole etteivät pääse vauvaa katsomaan.
Tämä! Perhe voi olla keskenään ja vauvaa voi esitellä vaikka ensi kesänä, koska näillä näkymin tauti saattaa silloin hieman hellittää-
Korona on pikkulapsilla yleensä tosi lievä, mutta influenssa vaatii usein sairaalahoitoa. Myös hinkuyskä on pienille vaarallinen.
Tästä syystä influenssa ja hinkuyskärokotus on pakollinen hoitajilla ja lääkäreillä. Koronarokotus ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Hei, ihan oikeasti, kuinka moni tuntee edes jonkun koronaan sairastuneen, yksi tai kaksi sadasta?
Missä maakuopassa Lapin jänkhän perukoilla asut?
Tunnen useita.
Mä olen koronapelkoisen janan ääripäässä, mutta silti uskaltaisin olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka käyttävät ffp2-suojainta. Se on hyvä suoja ja ihan helppoa käyttää. Vähän siis ihmetyttää tällaiset kyselyt, kun kyllä kai ap itse ja miehensäkin käyttävät ffp2-suojainta liikkuessaan kaupoissa jne? Elleivät käytä, niin he ovat se kaikista todennäköisin lähde vauvan koronatartunnalle itse. Rokotehan ei estä saamasta koronaa ja rokotettu tartuttaa sitä eteenpäin yhtä paljon kuin rokottamatonkin.
T. Tuplarokotettu
ei se rokote estä levittämästä virusta. en antaisi kenenkään perheen ulkopuolisen tulla katsomaan vauvaa, olkoonkin, että vauvat yleensä selviävät koronasta hyvin, mutta en tahtoisi altistaa turhan takia vauvaani ylimääräisille riskeille. Eivät ne vieraat siihen kuole etteivät pääse vauvaa katsomaan.