Koskelan surmasta tänään tuomiot
Maksimituomio on 4 vuotta vankeutta.. Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle Suomen oikeuslaitokselle.
Seinäjoen tuomiohan oli aikoinan lukion suorittaminen vankilassa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olisit tekijä, millaisen tuomion tahtoisit itsellesi ?
Mutta kun en ole. Todella aivokuollut tapa lähestyä asiaa.
Uhri sentään kärsi kiusauksesta lyhyemmän ajan kuin minä. Olen loppuelämäni muita ihmisiä pelkäävä zombi.
Vierailija kirjoitti:
Uhri sentään kärsi kiusauksesta lyhyemmän ajan kuin minä. Olen loppuelämäni muita ihmisiä pelkäävä zombi.
Uhri pääsi siis sinua helpommalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Häntä ei enää kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Häntä ei enää kiusata.
Taidat olla päästäsi vialla.
Nyt olisi tärkeää tehdä kaikki mahdollinen, jotta mitään tuonkaltaista ei enää koskaan pääsisi tapahtumaan.
Kaksi näistä pikkumussuista jopa suunnitteli vierittävänsä syyt kolmannen kullannupun harteille keskinäisissä viesteissään mu#han jälkeen.
Murhasta kolmikolle tuli 10v 1kk, 9v2 kk ja 8v
Ilta-Sanomat:
KOLME teini-ikäistä poikaa on tuomittu käräjäoikeudessa 16-vuotiaan ikätoverinsa murhasta, joka tapahtui Helsingin Koskelassa viime joulukuussa.
Kaikki kolme tuomittiin nuorena henkilönä tehdystä murhasta. Rangaistukset vaihtelevat kunkin pojan tekemän väkivallan mukaan.
Eniten väkivaltaa tehnyt poika sai kymmenen vuoden ja yhden kuukauden vankeusrangaistuksen. Toiselle pojalle tuomittiin yhdeksän vuotta ja kaksi kuukautta. Kolmas sai kahdeksan vuotta ja kaksi kuukautta vankeutta.
Kaikille olisi kuulunut sama rangaistus. Ovat kaikki ihan yhtä syyllisiä.
Surullinen tapahtuma, kaikkien osapuolien kannalta. Toisten suru toki raskaampi kantaa kuin toisten, mutta vaikea mun on kiiluvasilmäistä kostonhimoakaan tuntea kuitenkin hemmetin lapsellisia tekijöitä kohtaan.
Toivottavasti tästä jotain opitaan. Tovivottavasti ei enää koskaan toisintoa tällaisesta. Kaikki tuntemani nuoret ovat olleet tyrmistyneitä tästä tapahtumasta, epäuskoisia, kyllä tämä on pysäyttänyt. Aikuiset taas läyhää ja heiluu soihtujen ja talikoiden kanssa etsimässä syyllisiä ja rähjäämässä toisilleen. Mitä hemmettiä?
Tuomio nro 2 tulee siviilissä. Vaikka kakku lusittu ja nimi vaihtuisi niin kansa muistaa. Kusi-trio on loppuelämänsä kanssa tämän raakalaismaisen ja julman tekosarjan "vankina". Omaisten piina suurempi, hekin joutuvat elämään tämän helvetin kanssa vaikka ovat syyttömät.
Vierailija kirjoitti:
Laita papattimatto peppuun niin saat vähän maistaa mitä koskelan uhri koki.
Seinäjoen teinimurhaaja istui tuomiostaan vain kolme vuotta. Suomen oikeuslaitos EI ole oikeuslaitos! Murhaajalle 3 vuotta eli ei yhtään mitään! Alaikäisille rikoksentekiköille pitäisi voida tuomita julmissa henkirikoksissa elinkautinen tuomio!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yritti-myrkyttaa-surmasi-16-veitsen…
Jos sinä olisit tekijä, millaisen tuomion tahtoisit itsellesi ?