Lapseni antoi lahjaksi.
Mitä mieltä olette. Ekaluokkalaiseni sai eilen koulupäivän aikana kutsun synttäreille. Minulla loppui työt tänään 30 min ennen kutsujen alkua.
Jouduimme keksimään pikaisesti lahjan pikku lähikaupasta. Poika vei lahjaksi ananaksen, vesimeloonit ja sitruunan. Paketoin kaikki hedelmät erikseen ja laitoimme ne nättiin lahja kassiin. Omaa poikaani nauratti ja huvitti viedä nämä lahjaksi, mitä mieltä olisitte?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:36"]
Mä olisin mieluummin vienyt suolakurkkua ja jäätelöä.
[/quote]Luulen että ei ole seriously..
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:36"]Mä olisin mieluummin vienyt suolakurkkua ja jäätelöä. [/quote] Suolakurkkua, are you sereously? Eivät kaikki edes tykkää suolakurkusta. Ei kannata antaa kenellekään lahjaa, josta tykkää vain itse. Aina pitää ajatella toista. Jäätelöäkään on aika turha viedä, kun se sulaa aika varmasti...
[/quote]
Siis tämäkin vastaus, onko tää palsta nykyään vain vammaisia täynnä? Ainahan täällä on kaikenlaiset mt-potilaat olleet valloillaan, mutta ajatus sentään leikannut. Nykyään huomaa niin monia kommentteja, joista paistaa se miten pihalla kommentoija on kaikesta.
Provoilu on taitolaji. Avoimiksi jäi kysymys miksi vieraat saivat kutsun samana päivänä, miten ehditte ensin ruokakauppaan ja sitten kotiin paketoimaan hedelmiä lahjapaperiin yksitellen, kun sen ajan olisi voinut käyttää lelukaupassa?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:56"]
Mikä on mytomania
[/quote]Patologinen valehtelu
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:58"]
Provoilu on taitolaji. Avoimiksi jäi kysymys miksi vieraat saivat kutsun samana päivänä, miten ehditte ensin ruokakauppaan ja sitten kotiin paketoimaan hedelmiä lahjapaperiin yksitellen, kun sen ajan olisi voinut käyttää lelukaupassa?
[/quote]
Eilen sai kutsun, tänään synttärit. Ei tuossakaan kylläkään ollut tarpeeksi varoaikaa, 1 pv... (ohis)
Miksi pitää aina ostaa krääsää,voihan se olla et perheessä ilahduttiin hedelmistä,jos vaikka ovat työttömiä tms.Hieno idea ja ainankin terveellinen ja upeaa että joku uskaltaa poiketa massan mukana menemisestä,sellaset ihmiset on fiksumpia.Sanokoot muut mitä lystää.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:04"]
Miksi pitää aina ostaa krääsää,voihan se olla et perheessä ilahduttiin hedelmistä,jos vaikka ovat työttömiä tms.Hieno idea ja ainankin terveellinen ja upeaa että joku uskaltaa poiketa massan mukana menemisestä,sellaset ihmiset on fiksumpia.Sanokoot muut mitä lystää.
[/quote]
Jaa että työttömän köyhän perheen köyhä lapsi ilahtuu synttäreinään sitruunasta? HAISTA NY VITTU.
Heippa, en vielä lukenut koko ketjua, mutta kerron enemmän asiasta, kun kerran tähän lähdin.
En minäkään olisi sitruunaa ostanut, minun pikku duudsonin mielestä pitää olla jotain kirpeääkin mukana. Sitruuna oli nimenomaan oman lapsen valinta. Rupesi siinä kyselemään mitä sitruunamehu maksaa ja tulee viikkorahoilla sellaisen ostamaan. Pojilla on nyt innostus Braun blasterz kirpeistä karkeista. Toi sitruuna on vähän sinne päin.
Eilen illalla ehdotin pojalle oikeaa kokonaista ananasta ja siitä idea lähti. Ananas oli kuitenkin niin edullinen, että laitettiin pakettiin myös kokonainen vesimelooni. Minun poika oli ainakin innoissaan näitä viemässä.
Synttärisankari nauroi paketin painoa jo ovella, mutta muuten eivät olleet ottaneet hedelmiä huumorilla, vaikka sillä mielellä ne tarkoitimme. Äiti kuitenkin kiitteli ja kertoi, että oli hyvä lahja, sillä he ovat kasvissyöjiä! Vitsit mikä sattuma! Ehkä joku kiva lelu olisi kuitenkin ollut parempi, mut sarjakuva/ krääsä linjalle en lähde.
Meillä todellakin syödään karkkia enemmän kuin laki sallii ja muutakin roskaruokaa. Hedelmät eivät olleet mikään kannanotto! Tarkoitus oli olla kekseliäs ja hauska vaikka voin myöntää, että kiva laadukas etukäteen mietitty lelu olisi ollut vielä kivempi antaa.
Ap
Lapsi parka. Eipä taida enää kutsuja enää paljoa tulla.
Työpaikkani ja kotini sijaitsee kaukana keskustan lelukaupoista. Hedelmien paketointiin meni liikaa aikaa, se olikin huono idea. Myöhästyimme 15min. Poikani kuitenkin käytti koko paketoimis ajan syömiseen, joten minuuttiakaan ei pelkän paketoimisen takia myöhästytty. Ekaluokkalainen, kun antaa toiselle ekaluokkalaiselle kutsun, niin se saattaa tehdä muutaman kiertolenkin. (Päätyä väärälle henkilölle tai odottaa antamistaan, repussa)
Ap
Nyt kun luen näitä tekstejä niin rupeaa nolottaan, pitäisikö viedä vielä toisenlainen lahja jälkikäteen?
Oma poikani olisi ollut huvittunut ja iloinen saadessaan kokonaisen vesimeloonin, mutta ymmärrän, että ei kaikkien lapset.
Ap
Älä nolostu. Minä uskoin että oli provo, mutta hyvällähän sinä kaiken ajattelit. En tiedä tarvitseeko mitään jälkilahjaa viedä, ei kai se niin iso asia ole. Tai jos jotain pientä, mitä tässäkin ehdotettiin. Kysy sun pojalta mitä hän on mieltä.
Te kuulostatte aika rennoilta, harmi jos se lapsi petty mutta elämässä tulee isompiakin pettymyksiä. Ja sai luultavasti paljon muuta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:38"]Komppaan yhtä edellistä, lähikaupasta olisi saanut Akun Ankan taskukirjoja/muuta sarjakuvia ja karkkia. Niiden vieminen ei olisi ollut kummallista. Mutta kamoon, oikeesti, HEDELMIÄ. Meillä eletään arjessa superterveellisesti, mutta sitähän se hedelmät nimenomaan ovat - arkisia. Synttäreillä kuuluu saada niitä juttuja, joita arjessa ei jatkuvasti saa. Kuten sitä karkkia.
[/quote]
Ymmärrän pointin. Ehkäpä tässä on minulla juuri käynyt se arviointi virhe, kun peilaan omista lähtökohdista. Meillä ei syödä kovin terveellisesti, lapset saavat (tosi noloa) useammin karkkia kuin hedelmiä.
Ehkäpä juuri tuo kasvissyöjä perheen lapsi olisi tarvinnut jonkin muunlaisen lahjan, sillä heillä luullakseni ruokaympyrä kunnossa ja nämä hedelmät just arkisia, voi vitsi :( miten voisin peruuttaa tai korjata.
Minulla on kolme poikaa ja noita Aku-ankkoja on tullut osteltua. Ja onneksi ei viety sellaista, synttärisankari sai 2kpl niitä lahjaksi. Ja hänelläkin on isoveljiä, joten ehkäpä pokkareita löytyy.
Vieraita ei kuitenkaan ollut ollut montaa, joten siinä mielessä lelulahja olisi ollut parempi.
Voinko enään paikata tilannetta? Pojallani on vahva itseluottamus ja paljon kavereita, joten tuskin, häntä nyt kummajaisena tämän takia ruvetaan pitämään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:26"]Älä nolostu. Minä uskoin että oli provo, mutta hyvällähän sinä kaiken ajattelit. En tiedä tarvitseeko mitään jälkilahjaa viedä, ei kai se niin iso asia ole. Tai jos jotain pientä, mitä tässäkin ehdotettiin. Kysy sun pojalta mitä hän on mieltä.
Te kuulostatte aika rennoilta, harmi jos se lapsi petty mutta elämässä tulee isompiakin pettymyksiä. Ja sai luultavasti paljon muuta kuitenkin.
[/quote]
Poikani on vakaasti sitä mieltä, että lahja oli hyvä ja nauraen kertoi nyt isoveljelle mitä vei. Itsellä vähän morkkistaa, kun niin moni alapeukuttaa. Poikani teki myös itse tietokoneen piirrustusohjelmalla ja (itse käytti tulostintakin) kortin ja oli siitä vähän viileänä, kun eivät olleet katsoneet, kun se oli hänelle niin tärkeä antaa itsetehty ja meinasi antaa itsetehtyjä pimeässä loitavia hamahelmi askarteluja, mutta ne unohtuivat laittaa mukaan, siinä kiireessä.
Ap
Jos poikasi sitten antaa jonkun lelun tai ison karkkipussin tms ja selität tilanteen niinkuin se oli? Että kutsu tuli/löytyi niin myöhään ja aikataulu oli tosi tiukka mutta halusitte kuitenkin antaa lahjan, tietysti. Ja että teistä ne hedelmät oli extraa? saat ainakin itse mielenrauhan.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:58"]Provoilu on taitolaji. Avoimiksi jäi kysymys miksi vieraat saivat kutsun samana päivänä, miten ehditte ensin ruokakauppaan ja sitten kotiin paketoimaan hedelmiä lahjapaperiin yksitellen, kun sen ajan olisi voinut käyttää lelukaupassa?
[/quote]
Ööh tervetuloa todellisuuteen jossa läheskään joka kylässä ei ole lelukauppaa.
Jos tämä juttu ei siis olisi ap:n typerän mielikuvituksen tuotetta, heräis kysymys, miksi lapsi sai synttärikutsun vasta hetki ennen synttäreitä? Oletko kasvattanut lapsen yhtä oudoksi kuin itsekin olet, ja hän on vain varasijalla kun kutsuja jaetaan? Viedystä lahjasta seuraa ainakin se, ettei taida varasijakutsujakaan enää ilmestyä.
Luokan huumoriveikko ja kaikkien kaveri voi viedä vesimeloonin synttärilahjaksi, mutta luokan friikki ei.