palkkatyön jälkeen töihin?
Onko täällä (kään) ketään joka on palkattu palkkatukijakson jälkeen töihin?
siis siihen samaan paikkaan missä on kyseisen jakson ollut.
Eikö se kuitenkin ollut alunperin tämän palkkatuen tarkoitus, eikä minun korviin ole ainakaa kantautunut yhtään tapausta jonka jälkeen työsuhde olisi jatkunut.
Kommentit (4)
Mä tiedän muutaman...he ovat työvoimaneuvojia, sekä pari verovirkalijaa.
Tiedän ainakin 22 nuorta, joilla palkkatukijakson jälkeen on työsopimusta jatkettu. Pitää muistaa, että yhdistysten, järjestöjen jne. palkkatukipaikat on tarkoitettu työrajoitteisille pitkäaikaislusmuille eikä niissä edes saa pitää ketään pitkään. Sen sijaan yrityksiin on palkkatuella mennyt monikin nuori ja jäänyt sinne toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 18:20"]
Tiedän ainakin 22 nuorta, joilla palkkatukijakson jälkeen on työsopimusta jatkettu. Pitää muistaa, että yhdistysten, järjestöjen jne. palkkatukipaikat on tarkoitettu työrajoitteisille pitkäaikaislusmuille eikä niissä edes saa pitää ketään pitkään. Sen sijaan yrityksiin on palkkatuella mennyt monikin nuori ja jäänyt sinne toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen.
[/quote]Ja minä tiedän koulutettuja, ammattitaitoisia, työkokemusta omaavia keski-ikäisiä jotka ovat olleet yhdistysten/järjestöjen palkkatukipaikoissa. Eivät ole mitään työrajoitteisia pitkäaikaislusmuja. Enpä tiennytkään että yrityksille ja järjestöille on eri säännöt tässä asiassa? Mistä tämän tiedon olet saanut?
En tiedä ketään. Sen sijaan tiedän useita työpaikkoja jotka ottavat heti uuden palkkatuella työskentelevän entisen tilalle, ihan ketjussa, vuosien ajan. Yhdeltä päättyy työsuhde tiistaina niin keskiviikkona on jo uusi.
Tarkoitus on juuri tuo minkä sanoit mutta käytännössä sitä kierretään.