Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentokoneella matkustaminen...

31.08.2006 |

Ollaan lähdössä miehen ja 5 kk ikäisen vauvan kanssa miehen kotimaahan afrikan mantereelle....!! mitäköhän oisi hyvä ottaa huomioon, kun lennämme malevin koneella ja joudumme odottamaan tunteja vaihtaessamme konetta. Ja sit vielä käsimatkatavaroista, joita saa viedä koneeseen, saako normaalisti vai onko niissä rajoitukset samat, jotka koskee ameriikkaan ja lontooseen matkustavia...? Sitä tavaraa kun tarvii vauvalle käsimatkatavaroihin jonkin verran...ajattelin, et rintareppu olis hyvä, kun odottaa koneen vaihtoa. Aika raskasta kantaa vauvaa käsivarsilla....! Minulla on myös vauvalle oma " istumapaikka" , joten minkäverran saamme viedä matkatavaroita? Saisinhan näitä selville myös matkatoimistostakin, mutta ajattelin kysyä, jos joku on perheensä kanssa matkustanut lähiaikoina....ja kaikki ideat ovat tervetulleita!!! Kiitti, jo etukäteen....jännittää matkustaminen, kun vauva on ekaa kertaa mukana....!! :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on että halpa ja ankea .... Me matkustimme lähi-itään yölennolla eikä koneessa ollut varauduttu viltein eikä tyynyin. Takeista ja paidoista väsäsimme päänalustaa isoille ja pienille. Penkit olivat tosi kovat eikä käsinojia saanut ylös. Ahdasta oli. Hyvä että teillä on oma paikka lapselle!

Kun olette lipun maksaneet, saanee sen ansiosta viedä normaalin määrän matkatavaraa. Kilomäärä on merkitty lippuun.

Me olemme ottaneet rattaat mukaan juuri koneenvaihtoja ja odotusta ajatellen. Vauva menee kantarepussakin kivasti. Kannattaa harjotella repun käyttöä kunnolla ennen matkaa, jotta lapsi tottuu nukkumaan repussa.

Itse asiassa hankalinta matkustamisessa on se että lapset nukkuu melkein missä vaan ja millaisissa oloissa tahansa ja ovet pirteinä aloittamassa uuden päivÄn, kun vanhemmat ovat yön jäljiltâ aivan zombiena

Vierailija
2/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kaa on tosi helppoo matkustaa,ainakin kun lensin viimeks pojan ollessa 4 kuukautta,lennot meni tosi hyvin,mutta se odottelu lentoasemalla ilman ratttaita ei ollut mukavaa,mul ei ollu edes mitään kantoreppuu,kannoin sylissä.meilläkin oli tosi ahdas paikka koneessa,onneks oli yölento poika nukkui melkein koko matkan mun sylissä ja kädet oli ihan puuduksissa,ja selkä kipeenä.kannattaa ottaa mukaan niitä käsipyyhkeitä,siel on tosi pieni allas ja ei siin pysty pyllyä pesemään jos vauva kakkii.ainakin joka lennolla on ollut alusta vessas mis pystyy vaihtaa vaipan,mut lentoasemal oli hankalaa kun ei vessoissa ollut sitä.oli pakko sylissä vaihtaa vaippa.riippuu varmaan lenntoasemast.tutti tai pullo kannattaa olla nousuja tai laskuja varten,tosin mun poika ei kyl paljoo reagoinu niihin kun nukkui.yhessä laskussa keran vähän itki.no eipä tuu nyt juuri muuta sitten mieleen,kuin hyvää matkaa sullevaan.kyllä se hyvin menee,minnepäin muuten olet matkustamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan egyptiin menossa...pari viikkoa reissussa.

Vierailija
4/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kiva,mä asun egyptissä.minnepäin tuut,ihan kairoonko?sä et varmaan oo muslimi?mut ei se haittaa.koska ootte tulossa,ja tuutko ekaa kertaa?jos haluut voit kirjottaa mulle,sarkku76@suomi24.fi,jos tulee viel jotain mieleen.

Vierailija
5/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lokakuussa mennään, lennetään vaan ihan tjäreborgilla Hurghadaan ja jatketaan sieltä bussilla matkaa Kairoon. Enemmän mua tuo pitkä bussimatka mietityttää kuin koneessa matkustaminen mut meillä onkin onneksi niin lyhyt lento, toki juuri tuon jatkolennon odottelun vuoksi euroopassa en suostunut tytön kanssa reittilennoilla edes lähtemään. Mutta pakkohan meidänkin on jatkossa niin matkustaa, kun tyttö vähän tuosta kasvaa niin olemme varmaankin pidempiä reissuja aina, sitten meneekin mietinnäksi lentomatkat, mutta toisaalta sitten ei ole taas sitä 6-7h bussimatkaa...

Vierailija
6/10 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut samaa, suoraa lentoa egyptiin, mutta sit joutuu linja-autolla matkustaa kuitenkin. Kokemuksesta tiedän, et autot on usein niin täyteen ahdettuja ja lattioilla on ihmisten kasseja ja tavaroita. Mutta päädyin kuitenkin ottamaan reittilennon, vaikkakin joutuu odottamaan vaihdossa. Kummassakin on tietysti hyvät ja huonot puolensa.

PS. Oikein hyvää matkaa....:))

Vierailija
7/10 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran on ollut hieman " väljempää" , mutta niistä väljemmistä bussimatkoista taitaa olla jo yli viitisen vuotta aikaa :o), no sopu tilaa antaa... Mutta kokeillaan nyt näin, yöbussia käytetään, kun tyttö yöt nukkuu loistavasti ainakin täällä... Seuraava kerta on sitten tosiaan pidempi reissu meidän perheellä ja euroopan kautta sitten myös lennellään.

Hyvää matkaa myös sulle.

Vierailija
8/10 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän " vauva" vaan on jo 1v9kk kun matkustamme. Mutta otetaan matkarattaat mukaan, koska paitsi että poika on helpompi liikuttaa (ja pitää paikallaan) niissä, niin niihin mahtuu ksimatkatavaratkin lentokenttähyppelyn ajaksi. KLMllä sanoivat, että kokoontaitettavat saa ottaa siis koneeseen sisälle. En kyllä tiedä mihin ne siellä lykätään, koska en nuo nyt kuitenkaan mitään sateenvarjomallia ole. Pitää vielä tarkistaa.

Meillä ei jäbälle omaa istumaapaikkaa ole ja ilmeisesti kone on aikalailla täyteen buukattu. Eli hauska matka luvassa... Mulla kun tulee luullakseni olemaan sellainen rv 20 masu siinä sylissä muutenkin, niin mies saa varmasti suurimmaksi osaksi pidellä. Onneksi tuo pitkä lento on uudessä koneessa, jossa jokaisella on oma telkkuruutu. Saa jäbä sitä lastenvaihtoehtoa (toivottavasti sellainen on!) sitten tuijotella.

Vierailija
9/10 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, et muutkin matkustaa vauvojen kanssa....ehkä mä vaan otan liian ison stressin....tarkoitan et toivon vain kaikki menevän hyvin! Ei ehkä sais hirveesti ajatella noita viimeaikaisia tapahtumia maailmalla.

Täytyy vain varata vauvalle koneesen riittävästi vaatetta ja maitoa, niin kyl se siitä.

Vierailija
10/10 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin miehen kotimaassa Aasiassa tytön ollessa n. 1,5-vuotias. Kerrankin pienestä koosta oli hyötyä: pitkille lennoille sai baby basketin. Matka meni yllättävän hyvin, ja voisin kuvitella, että vauvan kanssa olisi vielä helpompaa. Ja kun ottaa sen asenteen, että kyllä muutaman (hmm...10) tunnin lennon aina kestää, kunhan perille pääsee.

Ruoasta: jos vauva syö jo kiinteitä, voi olla hyvä ottaa omat ruoat mukaan koneeseen. Me olimme etukäteen tarkistaneet, että koneesta saa purkkiruokaa, mutta yllätys, yllätys: ruoka olikin lähinnä hedelmäsoseita, ei siis mitään tukevampaa. Onneksi oli pari purkkia omasta takaa!

Matkatavaroista: kannattaa tarkistaa, mutta jos lapsella on oma paikka, luulisi, että tavaraakin saisi olla täysi määrä. Meidän sylilapsellamme ilman omaa paikkaa sai olla 10 kg. Käsimatkatavaroiden määrä kannattaa pitää minimissä, on sitten kentällä & koneessa helpompaa.

Kantamisesta: hankin matkaa varten rengasliinan. Oli tosi kätevä myös sitten perillä, koska miehen kotipaikkakunnalla rattailla ei olisi tehnyt yhtään mitään.