Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kamala kirje pelottaa, en uskalla mennä kotiin

Vierailija
08.10.2014 |

Olen vanhempieni luona lomalla ja olen ihan varma että olen saanut Kelalta selvityspyyntökirjeen opinnoista. En uskalla mennä kotiin avaamaan kirjettä ja näen painajaisia. Pisteitä tulee tältä syksyltä hyvin, mutta mitäpä se auttaa jos Kela päättää katkaista tuen vuoden alusta alkaen :( Olen ihan kauhuissani! 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joita aihe ei kiinnosta, voivat jättää ketjun avaamatta, kiitos! Joillain ihmisillä on vielä tällaisia pikkuongelmia ennen karmeita välilihaleikkauksia tai miehen pettämisreissuja. Enkä ole jättänyt kirjettä avaamatta. Totta kai avaan sen kunhan pääsen kotiin. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! :)

ap

Vierailija
2/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi, olen saanut tuon kirjeen jo 2 kertaa ja opintopistevaje on ollut välillä melko suurikin. Olen vain kertonut selvityksessä miksi opinnot viivästyivät ja miten aijon korjata tilanteen. Ekalla kerralla riitti pelkkä selitys, toisella kerralla antoivat selvityksen jälkeen määräaikaisesti tukea, eli sitten oli vähän armonaikaa saada kelan vaatima minimimäärä opintpisteitä kasaan. Ei kirjeen välttely mitään auta, mielummin tietäisin itse asian, kun murehtisin sitä monta päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 16:22"]

Älä huolehdi, olen saanut tuon kirjeen jo 2 kertaa ja opintopistevaje on ollut välillä melko suurikin. Olen vain kertonut selvityksessä miksi opinnot viivästyivät ja miten aijon korjata tilanteen. Ekalla kerralla riitti pelkkä selitys, toisella kerralla antoivat selvityksen jälkeen määräaikaisesti tukea, eli sitten oli vähän armonaikaa saada kelan vaatima minimimäärä opintpisteitä kasaan. Ei kirjeen välttely mitään auta, mielummin tietäisin itse asian, kun murehtisin sitä monta päivää.

[/quote]

Mukava kuulla että asiat selvisivät! Joo, eipä tässä auta kuin katsoa mahdollinen kirje ja selvittää asia. Onneksi pisteitä nyt syksyltäkin tulee. Teitkö heille jonkinlaisen suunnitelman opinnoistasi?

ap

Vierailija
4/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:37"]

"Olet voinut saada postitse myös kirjeen, joka ei valitettavasti näy asiointipalvelussa." 

Eli ei edes välttämättä näy Kelan sivuilla. Näkyykö muilla kirjeen saaneilla Kelan sivuilla myös? Kiva jos joku voisi tarkistaa.

ap

[/quote]

Menetkö pois täältä ruikuttamassa? Täällä käy ihmisiä, joilla on ihan oikeitakin ongelmia.
[/quote]

Menetkö ongelminesi vetämään vaikka roskiksen päähäsi?

Vierailija
5/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemukseen mukaan vaan a4:lle tehdyn opintosuunnitelman, jossa oli kurssit ja tenttipäivät syksylle ja keväälle.. Eli ei  mikään virallinen suunnitelma, en muistaakseni edes nuodattanut sitä.. t. 29

Vierailija
6/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuet saattaa katketa? No miksi ne katkeais jos oot ollu koulussa? Ööh. Ja sitten varmaan meet töihin jos näin käy

Vierailija
7/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se katkaisee jos et opiskele?

Vierailija
8/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain sen. Saat jatkossakin tukia, mutta määräaikaisena, jos se lopetetaan. Älä stressaa, me selviämme.

Vierailija
9/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkääs nyt vielä tämä asia: Jos ei ole viime lukukaudella tullut tarpeeksi opintopisteitä, niin sitten tulee nyt tämä selvityspyyntö, niinhän? Jos on selvittänyt jo (elokuussa) viime vuodelta rästiin jääneen tentin ja puuttuvat opintopisteet ja opinnot jatkuvat nyt normaalisti, ja tämän selvittää selvityspyynnössä, niin mitä tapahtuu?

Vierailija
10/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:10"]

Minäkin sain sen. Saat jatkossakin tukia, mutta määräaikaisena, jos se lopetetaan. Älä stressaa, me selviämme.

[/quote]

Mitä määräaikaisuus tarkoittaa? Saitko jotkin ehdot? Kyllä me selvitään!

ap

Vierailija
11/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle vielä, että tuollaista nyt on ainakin ihan turha pakoilla tai nähdä siitä painajaisia. Parhaiten selviää, kun katsoo, onko kirje tullut ja selvittää asian.

Vierailija
12/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin kovasti ennen loppuvuotta osoittaa ahkeruuteni ja sen miten hyvin saan pisteitä. Kamalaa ettei päätöstä tiedä eikä siihen voi vaikuttaa ennen kuin päätöskirje loppuvuodesta tulee. 

ap

Vierailija
13/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuki katkeaa, ellet vastaa kirjeeseen.

Vierailija
14/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa jäi saamatta täyteen tuo tarvittava op-määrä ja ikinä en saanut tuota selvityspyyntöä!!!

T. HY:lla 2004-2011 opiskellut

Vierailija
15/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kela mitään katkaise, jos opinnot silti etenee. LÄhetat sinne vaan suoritusmerkinnät opintopisteistä ja se on sillä selvä. Määräaikaisena menee juu tuki jatkossa, mutta ihan normaalista se silti sulle tulee. Ei näitä kannata pelätä, kyllä asiat aina selviää kun ne selvittää :)

Vierailija
16/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut tuo kirje kahdesti eikä kummallakaan kerralla katkenneet tuet tai tullut mitään ehtoja tai määräaikaisuutta. Tein vain selvityksen kelalle syistä ja siinä se. Toisella kerralla olin jo palauttanut tukikuukausia ennen kuin tuo kirje tuli eli se olikin aiheeton.

Näet muuten sen kirjeen myös kela.fi-sivuilta kirjautumalla nettipankkitunnuksilla. Ei tarvitse jännittää kotiin asti.

Tsemppiä!

Vierailija
17/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:20"]

Ei se kela mitään katkaise, jos opinnot silti etenee. LÄhetat sinne vaan suoritusmerkinnät opintopisteistä ja se on sillä selvä. Määräaikaisena menee juu tuki jatkossa, mutta ihan normaalista se silti sulle tulee. Ei näitä kannata pelätä, kyllä asiat aina selviää kun ne selvittää :)

[/quote]

Kiitos! Mutta määräaikaisuus, pitääkö sit hakea uudestaan tukea mikäli saa tarvittavan määrän pisteitä kasaan? 

ap

Vierailija
18/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikonki saa olla pois jonka jälkeen meijän koulusta ainakin ilmotetaan kelaan? Jolloin katkaisee tuet ja periiki parhaimmassa tapauksessa :o

Vierailija
19/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirje tuli tänne eilen. Kuvittelin, että jättäisivät lähettämättä, kun kirjoitin lisäselvityksiin, että opinnäytetyö on kesken.

Pitää nyt vain pyytää ohjaajalta selostus samalla kun lähetän ja kysyn, miten voisin korjata lukuja 1, 2, 3 ja 4. Ja sitten tehdä luvut 5, 6 ja 7 loppuun. Eri asia tosin, että vastaako ohjaaja riittävän nopeasti, kun on tunnetusti hyvin hidas vastailemaan.

Saisiko kysyä, miksi sinulla ei ole riittävästi opintopisteitä? Mikäli kyse on esim. masennuksesta niin mene terveydenhuoltoon ja pyydä päästä eteenpäin asiasi kanssa.

Vierailija
20/32 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjauduin Kelaan. Mistä kohdasta löydän sähköisen kirjeen?

ap