Kortisonipiikin hinta?
Tietäisikö kukaan kuinka paljon kortisonipiikit maksavat? Googlettamalla en tietoa löytänyt. Plantaarifaskiitti iski jalkaan ja edellisen kerran sitä hoidettiin kortisonilla. Laskeskelen parhaillaan riittääkö rahat yksityiseen lääkäriin. Julkisella puolella aika menisi puolentoista kuukauden päähän, joka on liian tuskaista odottaa
Kommentit (15)
Nykyään ei suositella kortisonipiikkejä, kuulemma voivat haurastuttaa rasvapatjaa tai jotain eikä niistä ole välttämättä juurikaan apua. Mulla parani kenkiä vaihtamalla, Burana-kuurilla ja venyttelyllä kahdessa viikossa. Yksitellä ei siis suostuttu pistämään, kortisonipiikki sinänsä ei olisi paljon ollut.
Fysiatrit suosittelevat kortisonipiikkejä, koska osaavat käyttää niitä oikein. Tietenkin piikkejä käytetään vain silloin kuin vaivat niitä oikeasti vaativat. Kävin myös julkisella puolella, mutta jo pelkästään jalan käsittelystä huomasi, ettei yleislääkäri ymmärtänyt vaivasta mitään (vähän taputellaan kevyesti). Kävin Mehiläisessä (Helsinki) ja itse kortisonipiikki maksoi 18 euroa, tosin taisin saada opiskelija-alennusta, kun fysiatri oli niin mukava tapaus :) Lääkäriaika maksaakin sitten enemmän (Mehiläisen sivuilla on hinnasto), mutta itse olen sitä mieltä, että oli jokaisen pennin väärti, koska fysiatri oikeasti osaa alansa ja pystyy arvioimaan, mistä pantaarifaskiitti voisi olla lähtösin ja mistä kannattaisi hakea jatkohoitoa. Lisäksi kannattaa kysyä lääkäriltä, että voiko Kela korvata osan kustannuksista.
Nykyään kuulemma on myös uusi hoitomuoto, joka perustuu hieronnalle. Avataan jotenkin jännittyneitä lihaksia, mistä pantaarifaskiitin kaltaiset vaivat yleensä johtuvat, mutta en tiedä siitä sen enempää.. Kuulemma sen alan ammattilaisille on useamman viikon jonot, koska mentelmä on niin uusi. Sitä fysiatri olisi suositellut, jos ei olisi ollut kiirettä jalan paranemisen kanssa.
Helsingissä asun. Ensimmäinen vapaa aika oli marraskuun puolessä välissä ja tämä vaiva ei kuulemma ole mitenkään kiireellinen, joten päivystyksestä ei puhettakaan. Venettely, yölasta, teippaukset, kylmähaude ja kipugeeli eivät ole auttaneet pätkääkään. Ei mulla mitään erityistä hinkua ole kortisoniin, mutta jostain toivoo saavansa apua. - Ap
Kyllä kortisonipistos auttaa aina tulehtuneeseen kipukohtaan vieden kivun, ja jos kipu ei palaa, on myös tulehdus poissa, eli kortisoni parantaa myöskin.
Eilen terveystalossa erikoislääkärin antama kortisoni piikki maksoi 300€. Olin aivan sanaton!
Puolentoista kuukauden päähän menisi julkisella yhden piikin tökkäys? Whaat, oikesti?
Molempiin lonkkiin kortisoni piikit erikoislääkärillä terveystalolla tänään maksoi 482 euroa.
Kyllä parantaa, ja pysyvästi koska tulehdus häviää pistos kohdasta pysyvästi!!!.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut? Etköhän pääse tuossa tilanteessa julkisellekin päivystykseen pikaisesti. Julkisella piikki sisältyy poliklikkamaksuun
Päivystykseen vain päivystysasiat jatuol ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Molempiin lonkkiin kortisoni piikit erikoislääkärillä terveystalolla tänään maksoi 482 euroa.
Niinpä. Sisältää tietty ensin sen erikoislääkärin käyntimaksun, sen lisäksi kortisoniaineen sekä lisäksi toimenpiteeseen liittyvät mahd. välineet. Unohtamatta palvelumaksua... suolaista on.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä asun. Ensimmäinen vapaa aika oli marraskuun puolessä välissä ja tämä vaiva ei kuulemma ole mitenkään kiireellinen, joten päivystyksestä ei puhettakaan. Venettely, yölasta, teippaukset, kylmähaude ja kipugeeli eivät ole auttaneet pätkääkään. Ei mulla mitään erityistä hinkua ole kortisoniin, mutta jostain toivoo saavansa apua. - Ap
Ei mitään lääkitystä annettu. Fyssariohjeet. Kipu kova välillä liki vuoden jo kestänyt. Plantaari faskiitti Hki
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on sulla millä mässätä.
Kävin viime vuonna mehiläisessä ja kortisonipiikki olkapäähän ultrakuvineen 175€. Nyt pitää ensin käydä yleislääkärillä ennenkuin pääsee pistoksen jonka antaa lääkäri. Ylimääräistä rahastusta jälleen lisää...
Eipä työ julkisella mitäön maksanut kun olkapäöhäni semmoisen sain.
Missä päin asut? Etköhän pääse tuossa tilanteessa julkisellekin päivystykseen pikaisesti. Julkisella piikki sisältyy poliklikkamaksuun.