kokemuksia eteerisistä öljyistä?!?
Onko kukaan kuullut tämmöisestä uudesta jonkin asteen villityksestä - eteerisistä öljyistä? Kokemuksia? Mielipiteitä? Tuttu onn hurahtanut vast ikään young livingin eteerisöljy tuotteisiin, tuntuuu käyttävän niitä hajusteesta kuumeeseen/särkyyn... Eli siis joka vaivaan ja tarpeeseen löytyy joku öljy joka auttaa. On ilo öljyä, rauhoittavaa ymsyms.
Kommentit (9)
Ja niitä voi kuulemma käyttää lääkkeenä, tuoksuna, ruuan/juoman maustamiseen... Henkisiin ja fyysisiin oireisiin + tarpeisiin. Onko nää joku pienen sisäpiirin villitys vai onko palstalaiset kuulleet?
Ei ole kauheasti väliä, millä tavalla ne molekyylit saa elimistöönsä, syömällä, hengittämällä vai imeytymällä. Itse suosin tuoksulamppua, ruokiin en öljyjä sotkisi. Joskus mun mies hieroo mun selkää manteliöljyllä, jossa on pari tippaa ruusuöljyä.
t,2
Kakkonen, mielenkiinnosta kysyn, että minkä valmistajan valmisteita käytät? Ja oletko huomannut tehoavan noiden tuoksuttelujen?
Mä en tiedä, mitä nuo iloöljyt yms ovat, itse sekoitan omat komboni perusöljyistä itse tarpeen- ja oireenmukaisesti. Tietoa saa tuosta mainitsemastani kirjasta.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:24"]
Kakkonen, mielenkiinnosta kysyn, että minkä valmistajan valmisteita käytät? Ja oletko huomannut tehoavan noiden tuoksuttelujen?
[/quote]
Minä ostan öljyni ihan Life-luontaistuotekaupasta, mitä kulloinkin siellä on tarjolla. Ja kyllä, tiettyihin vaivoihin auttaa hyvinkin. FLunssat parantuvat nopeasti ja huoneilma desinfioituu, kun polttaa teepuuöljyä ja laventelia, ehkä tilla kataajaakin mukaan. Levottomat lapset talttuvat mandariiniöljyllä ja ylang ylang auttaa seksihaluihin. En isommin välitä, onko apu fyysistä vai psykosomaattista perua, teepuuöljy on aidosti desinfioivaa mutta muuten en vanno puoleen enkä toiseen. Öljyharrastus on miellyttävä tapa osoittaa välittämistä itselle ja perheelle. Mutta kerran mun miehen verenpaine laski dokumentoidusti oikealla öljyllä.
Mulla on kanssa facebookista päätellen pari kaveria hurahtanut noihin Young Livingin öljyihin. Itse en usko tuollaisiin tippakaan.
Vuosia oon käyttänyt Frantsilan eteerisiä öljyjä, tuoksulampussa tarpeen mukaan erilaisia sekoituksia tai vain yhtä tuoksua. Nyt syksyllä greippi on lempituoksuni: se on raikas ja virkistävä. Makuuhuoneessa taas esim. kardemummaa tai laventelia. Kesällä terassilla on tuoksulampussa sitronella-vettä ötököitä karkoittamassa.
Pesupähkinöillä pyykkiä pestessä tipautan muutaman tipan esim. eukalyptys- tai laventeliöljyä pähkinäpussiin. Siivotessa pesuveteen muutam pisara esim. mänty tai greippiöljyä.
Tuoksuttomaan kotiin nämä eteeriset öljyt sopivat hyvin. Kannattaa vaan tutustua eri tuoksuihin ja niiden vaikutuksiin ennen ostoa. Mulla ainakin jotkut eteeriset öljyt eivät käy alkuunkaan, joko tuoksu ei miellytä tai tulee suurinpiirtein pää kipeäksi jo ajatuksesta.
En pidä tuotteiden vahvasta hajusta, joten kommenttisi nro 9 sai mielenkiintoni heräämään. Teetkö niin laimeita sekoituksia ettei haise vai?
Uusi villitys? Mulla on ollut tuoksulamppu yli kymmenen vuotta jo, ja täsmäöljyjä poltan flunssaan ja omiin ahdistuskohtauksiini.
Aiheesta on hyvä kirja, Kivimäki - Hirvonen; Hoitavat tuoksut, aromaterapiaopas. Helsinki 1992. ISBN 951-8975-15-9