Kämppä täynnä kärpäsiä
Osaisiko joku auttaa? Kämppä täynnä vitun isoja kärpäsiä.. varmaan 100 näitä
Kommentit (13)
mun mielestä ei oo raatoja täälä eikä pilaantunutta ruokaa, likasta kyllä on hieman
Suomessa vai jossakin lämpimämmässä maassa? Aika outoa jos Suomessa vielä lokakuussa pörrää isot kärpäset sisällä.
Mutta niin tai näin, ei auta kuin siivota ja myrkyttää.
Siivoa! Myös hiiren raadot seinän välissä houkuttelee kärpäsiä. Kun lähdet ulos niin suihkuta koko kämppä täyteen raidia.
ei mitään haua onko hiiriä seinän välissä. hommaan sitä raidia
Kyllä siellä nyt on jossain rakosessa joku kuollut...ovatko kärpäset vielä vähän hitaan oloisia - jos ovat, niin ovat juuri kuoriutuneet. Raatokärpäset (ne isot mustat) nimenomaan laskevat munansa kuolleisiin eliöihin.
Meillä kävi kerran sama, tosin raatoa ei koskaan löydetty...mutta kärpäsiä tuli vaan se yksi "satsi" (lohdutukseksi). Ne olivat vielä sen verran uneliaita, että ne oli suht helppo tappaa ilman myrkkyäkin.
voi olla että hiiri on kyllä kuollut ku joskus kuulu rapinaa seinien välistä. osa näistä kärpäsistä on hitaampia ja osa ei, taitaa olla raatokärpäsiä kun on isoja mustia.
levittääkö nää raatokärpäset jotain tauteja jos sattuu puremaan?
no mulle tuli kanssa ennennäkemättömän suuria kärpäsiä sisään.ns.raatokärpänen näyttää näiden rinnalla pieneltä.asn luhtitalossa.kuulin ,että alakerran asunnossa myös sama juttu.minulle ei ole vielä tullut kun muutama.sydänkylmänä odottelen parvia.kärpänen on suuri ja lentää kuin pommikone ,niinkuin raskaasti.minulla on kolme kissaa ja voitte kuvitella,mikä melska syntyy kun tupaan tulee jotain lentävää,siinä lentää kaikki muukin.esim.maljakot ja koriste esineet.niin ja verhot irti ja mukavaa syksynaikaa.
katsellaan tässä uutta asuntoa.
raid? joku raato siellä? pilaantunutta ruokaa?