Kaveripyyntöjä tulee tuntemattomilta, se on ihan normaalia Facebookissa.
Niitä tulee vielä enemmän jos olet julkisuudessa esillä. Mikä siinä nyt on vaikeeta tajuta??!! Vaikka kuinka HUUTAA niin ei se estä niitä pyyntöjä. Antaa vaan tyhmän kuvan huutajasta.
Oletko sinä saanut tuntemattomalta kaveripyynnön?
Kommentit (8)
Olen saanu pari kertaa joltain tummilta eksoottisilta miehiltä. Toinen kehui että näytän enkeliltä. En sitte ottanu kaveriksi. Kuljin onneni ohi.
Jatkuvasti. Mun serkku on rockmuusikko ja hänen kanssaan monesti kuljen kaupungilla ja hän meni sitten sanomaan mun nimen julkisesti. Yhdessä vaiheessa kyllästyin siihen, että koko ajan tulee kaveripyyntöjä ja laitoin asetukset siten, että vain kaverien kaverit voi enää laittaa pyyntöjä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:32"]
Jatkuvasti. Mun serkku on rockmuusikko ja hänen kanssaan monesti kuljen kaupungilla ja hän meni sitten sanomaan mun nimen julkisesti. Yhdessä vaiheessa kyllästyin siihen, että koko ajan tulee kaveripyyntöjä ja laitoin asetukset siten, että vain kaverien kaverit voi enää laittaa pyyntöjä.
[/quote]
Tätä suosittelen myös sille HUUTAJALLE. ap
Vois kyllä rauhottua se äiti! Ymmärrän että on rankkaa, sairas lapsi, parisuhde loppu muttei sitä tarvi purkaa somessa.
Mulle on käynyt tässä lähipäivinä niin, että eräs kaverin kaveri pyysi mua kaveriksi ja alkoi myös seuraamaan mua FB:ssä. Oletan että näin kävi vahingossa, koska kaveruudesta ei ole pyytäjälle mitään hyötyä eli meillä on tämä yksi yhteinen tuttu jonka kanssa olen täysin eri alalla ja piireissä. Lisäksi mulla ei näy kavereillekaan paljoakaan infoa itsestäni. Joitain kaveripyyntöjä on tullut tuntemattomilta myös ehkä siksi, että jotkut haluavat mahdollisimman monta kaveria FB:n. Olen näitä hyväksynytkin mutta sitten laittanut asetukset niin etteivät näe musta mitään tietoja. Onhan se kiva jos voi auttaa toista :)
LinkedInissä tuntemattomien pyytäminen kontaktiksi on vielä yleisempää. Uskon, että pyydetään kontaktiksi ihan vaan siksi että on tietyssä firmassa töissä ja oletetaan siitä saatavan jotain hyötyä työjutuissa. Monet ei vaan tajua, että vaikka titteli onkin manager-jotain, se ei tarkoita läheskään aina että voit päättää alihankkijoista tai että jos olet HR-tehtävissä sulla olis mahdollisuus päättää esim. haastatteluun pääsemisestä. En muutenkaan usko, että kovin monella alalla etsitään työntekijöitä LinkedInistä vaan halutaan, että työntekijä ilmoittaa kiinnostuksensa vaikka avoimen hakemuksen kautta ja jos on tarvetta uusille työntekijöille heihin saatetaan ottaa yhteyttä.
Olen saanut muutaman kerran kaveripyynnön tuntemattomalta, mutta minulla ei ole profiilikuvaa eikä suunnilleen mitään tietoja näkyvissä ei-kavereille, joten he ovat varmaan luulleet minua joksikin saman nimiseksi.
Mä olen lähetellyt pyyntöjä tuntemattomille. Facebookkaan kännykällä ja sen kosketusnäytöllä tulee aina välillä huitastua huti. Esim. samoissa ryhmissä oleville olen vahingossa lähetellyt pyyntöjä, samoin "tykännyt" milloin mistäkin sivusta tai firmasta tai mainoksesta... Poistelen näitä pyyntöjä ja tykkäyksiä sitten, kun pääsen kunnon koneen ääreen.
No en ole. Ne asetukset saa niin ettei tuntemattomat näe.