Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järvenpää, Tuusula, Kerava vai Mäntsälä paras Asuinympäristö lapsiperheelle?

Vierailija
08.10.2014 |

Eli olemme muuttamassa miehen työn perässä etelä-suomeen. Mikä näistä olisi paras Asuinympäristö lapsiperheelle?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivu/2/

Vierailija
42/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokelaan ei kannata muuttaa. Se on pieni paikka, jonka kaikki asukkaat ovat järkkyneet kouluampumisen vuoksi. Sosiaalista elämää siellä ei ole kuin jollain pikku piirillä. Tietysti paikka on kääntäen hyvä sellaisille, jotka eivät halua olla yhteydessä ympäristöönsä. Ihmiset ovat äkäisiä ja loput juovuksissa. Tuusulan huono-osaisten kokoontumispaikka ja vankilakin on lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:42"]Kannattaa ottaa huomioon myös se, että Kerava ainoana noista kuuluu HSL:n seutuliikennealueeseen, eli sieltä pääset rattaiden kanssa kulkemaan julkisilla ilmaiseksi myös Helsinkiin ja Vantaalle.
[/quote]

Nyt alkaa kyllä tuo Kerava tuntumaan hyvältä vaihtoehdolta. Kiitos tästä vinkistä sitä en ollut itse edes älynnyt tutkia. Mitkä alueet Keravalla ovat niitä mihin ette missään nimessä muuttaisi ja mitkä alueet taas ovat hyviä?

Ap

Vierailija
44/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava on ahdistava paikka. Ruma kuin mikä ja jossain markkinoilla kun siellä olen keskellä päivää käynyt, niin kauhea määrä känniläisiä joka kulman takana. Ei kiitos. Tuusulaan tai Järvenpäään suosittelisin, Järvenpäästä löytyy tosi rauhallisia ja mukavia asuinalueita. Joku mainosti Lahelaa, eikö se ole sellainen pellolle rakennettu uusi okt/rivitaloalue?

Vierailija
45/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälässä ei ole uimahallia eikä tule. Keskustassa on K ja S-kaupat, lidliin kilometrien matka.

Vierailija
46/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Järvenpäässä, joten pystyn ottamaan kantaa vain tämän kunnan palveluihin. Lapsiperheille on paljon tekemistä - on perhekahvilaa, kaupungin, seurakunnan ja MLL järjestämää toimintaa. Puistoja on paljon. Kaikki tarvittavat palvelut löytyvät keskustan alueelta (pankit, kela, verotoimisto). jamppa on yksi levottomimmista asuinalueista, tosin sielläkin asuu paljon lapsiperheitä. Kaupungin vuokra-asuntoa on luultavasti vaikea saada, varsinkin jos haluaa muualle kuin jamppaan.

Vierailija
47/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon Tuusulassa kasvanut ja koko se ympäristö ja varsinkin yläasteaika sai mut vihaamaan aluetta ja ylipäätäänsä Suomea, pakenin jo lukioksi Helsinkiin jonka jälkeen ulkomaille ja 10 vuotta myöhemmin tässä ollaan edelleen. en siis suosittele Tuusulaa. lapsena ja nuorena oli aina ihanaa kun vähän pääsi Järvenpäähän, suosittelen siis sitä. Kerava on ihan yhtä hirveä kuin Tuusula.

Vierailija
49/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpää on erittäin hyvä, esimerkiksi Jampassa löytyy varsin edukkaita asuntoja, keskustaan pääsee kätevästi julkisilla tai autolla. Koulu ja päiväkodit lähellä, samoin neuvola. Hyvä ostoskeskus keskellä Jamppaa. 

Vierailija
50/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:10"]No, kuntien vuokrakämpät ovat aina vähän "paikoilla", että josko ette kunnan vuokrataloihin menisi...   Itse puolustaisin Hyrylää ja Riihikallion seutua, jos duuni Keravalla... [/quote] Pöh. Tuusulassa on esim. kunnan vuokrarivareita Lahelassa, joka on tosi rauhallinen ja kiva paikka. Yksi taitaa olla ihan siinä päiväkodin/seurakuntakeskuksen vieressä.

[/quote]

Se, että usein vuokratöllöt ovat missä sattuu ja millä maineella tahansa, ei tarkoita, ettei olisi hyvälläkin paikalla ja asukkaatkin hyvin kelpoja... Lahela vaan sijainnillisesti vähän hankala, paitsi autoilijoille.

Vierailija
52/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä keravalaisena suosittelen Keravaa. Julkinen liikenne toimii myös sisäisesti, lapsille on hyvät harrastusmahdollisuudet, kouluja löytyy, uimahalli löytyy, kirjasto on iso ja kaupunki on kompakti paketti, lyhyet matkat. Harkitsin hiljan muuttamista Tuusulaan, mutta hylkäsin sen, koska olen julkisen liikenteen varassa ja tutkittuani aikatauluja ainoastaan Hyrylästä bussit kulkee Hesaan tiuhaan, muuten laiskasti ja harvoin. Ja lasteni pitäisi päästä harrastuksiin ja kouluun ilman kyytiä. Tuusulassa näkeekin paljon teinejä mopoautoineen...

Mutta jos vuokra-asuntoa katsot, en suosittele kaupungin asuntoja. Olen asunut ja levotonta oli. (Vaihdoin silloiseen Kansan vuokrataloon, kai nykyjään kuuluu Satolle.) Jonot on myös pitkiä! Ok alueita on Lapila, Sompio, Kaleva, osa Ahjoa, ja Viro, uusiakin alueita on tullut sitten poismuuttoni. Aion muuttaa Vantaalta takaisin, kun lapseni kasvavat lukio-amisikään. Nyt niille on kaverit henki ja elämä, paita ja perse....

Vierailija
54/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös Keravaa, ainakin Lapila, Kurkela ja Kaleva on varsin mukavia alueita, keskustaan ei ole kuitenkaan pitkä matka ja koulut sun muut lähellä. 

Vierailija
55/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että järvenpää ja kerava ovat palveluiltaan hyvin saman tasoisia. Keravalta on tosiaan paremmat kulkuyhteydet Helsinkiin ja luultavasti myös sisäinen liikenne on parempi kuin Järvenpäässä.

Vierailija
56/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:15"]itse oon Tuusulassa kasvanut ja koko se ympäristö ja varsinkin yläasteaika sai mut vihaamaan aluetta ja ylipäätäänsä Suomea, pakenin jo lukioksi Helsinkiin jonka jälkeen ulkomaille ja 10 vuotta myöhemmin tässä ollaan edelleen. en siis suosittele Tuusulaa. lapsena ja nuorena oli aina ihanaa kun vähän pääsi Järvenpäähän, suosittelen siis sitä. Kerava on ihan yhtä hirveä kuin Tuusula.
[/quote]

Missä ihmeessä sä oikein asuit? Hyrylä oli ainakin 90-luvulla tosi ihana ja nykyäänkin kelvollinen paikka elää. Itse myös ulkosuomalainen, mutta kaipaan Tuusulaa ja muistelen lämmöllä lapsuutta.

Vierailija
57/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokelasta tulee mieleen vain se kouluampuminen.. Ei ollut listassa mutta suosittelen Hyvinkäätä.

Vierailija
58/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä Järvenpääläisenä ehdottomasti Järvenpää! Alueista hyviä esim kyrölä, pöytäalho, kinnari. Jamppa, pajala ja nummenkylä on ehdoton no thanks!

Vierailija
59/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kovasti tutustumaan Tuusulaan, Hyrylän alueella on viihtyisää ja hyvät ulkoilumahdollisuudet. Rauhallinen ja pienimpi paikka, hyvät palvelut, loistavaa seutua asua lasten kanssa!

Vierailija
60/61 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälä on sellainen kusenpolttama metsäaukio, että en suosittele minkään ikäisille :D