Mihin matkustit viimeksi ennen Suomen poikkeusolojen julistamista 16. 3. 2020?
Kuinka kauan ennen. Olitko kenties matkalla tuolloin ? tuliko vaikeuksia ?
Itse matkustin edellisenä vuonna pari kertaa Saksaan.
Kommentit (51)
Pariisissa joulu 2019 ja kaiken huippuna Louvren Da Vinci 500 vuotisnäyttely, exclusive!
Teneriffa vko 8/2020. Muutaman päivän päästä siellä olikin läheinen hotelli karanteenissa.
Mistä lähtien matka on alkanut tarkoittaa ulkomaanmatkaa?
Joidenkin sanastossa myös loma tarkoittaa sitä, että ollaan kotoa poissa.
Virosta palasin reilu viikko ennen poikkeusolojen julistamista. Edellinen matka oli jouluna 2019 Etelä-Eurooppaan, sitä edellinen matka elokuussa samoin Etelä-Eurooppaan ja sitä edellinen kesäkuussa Etelä-Eurooppaan. Toukokuussa 2019 kävimme Keski-Euroopassa ja helmikuussa olimme käyneet EU:n ulkopuolella vähän pitemmällä lomalla.
Miten niin viimeksi? Lensin asuinmaahani Suomesta helmikuussa 2020 ja sen jälkeen olen käynyt kolmesti Suomessa, kahdesti muualla Euroopassa ja nyt viimeksi Qatarissa. Mikään ei ole estänyt matkustamista korona-aikana.
Virossa helmikuun alussa ja Ruotsissa kävin helmikuun lopussa 2020. Ruotsissa olen kyllä käynyt 3 kertaa epidemian alkamisenkin jälkeen.
USAssa kävin marraskuussa 2019.
Lensin kotimaahani Espanjasta maaliskuun 2020alkupuolella. Suomeen lensin juhannukseksi 2020 ja olin viikon, sitten lensin taas kotiin, jossa kuluikin lähes koko syksy, Saksassa kävin vkl-lomalla. Jouluna 2020 lensin taas Espanjaan ja jäin 3 kk:si. Pääsiäisenä 2021 taas muutamaksi viikoksi Espanjaan. Samoin heinäkuussa 2021, nyt on täällä kulunut jo reilusti pari kk, mitä nyt välillä kävin Suomessa kääntymässä. Ensi viikolla taas kotiin kuukaudeksi ja sitten takaisin Espanjaan.
Eli on kyllä tullut lenneltyä koko pandemian ajan ilman tartuntoja ja sairastumisia.
Risteily ruotsinlaivalla Tukholmaan maaliskuun 2020 ensimmäisellä viikolla.
Lapsuuden kotipaikkakunnalleni Suomessa. Tämä hiihtolomalla helmikuussa 2020. Ei ollut vaikeuksia. Edellinen ulkomaan matka oli Norjaan v. 2010, ei vaikeuksia sielläkään.
Viroon, Venäjälle ja Ruotsiin vuonna 2009. Kaikki noi maat samalla reissulla, kaveri halusi matkaseuraa joten lähdin.
Wienissä elokuussa -19. Ensimmäistä kertaa elämässä siellä.