Te, jotka seuraatte kuukautiskiertoanne
Onko kierrossanne vuosittain toistuvia poikkeamia? Aloin seurata kiertoani menkkasovelluksella kaksi vuotta sitten syksyllä. Nyt, kun dataa on, huomaan, että mulla on ollut jo kolme kertaa peräkkäin tässä elo-syyskuun vaihteessa pitkä kierto (30, 28 ja 27 päivää), kun keskimäärin kiertoni kestää sovelluksen mukaan 24,5 päivää.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä! Yleensä on tullut syksyisin yksi pidempi kierto, joka on ollut jotain 38-40 päivän luokkaa kun normaalikierto on 31 päivää.
Mielenkiintoista! Mietin just äsken, voiko tämä pitempi kierto liittyä päivien lyhentymiseen tmv.
Ap
Ei ole tuollaista. Mun kierto vaihtelee 21-28 päivän välillä läpi vuoden.
En ole huomannut mitään. Paitsi että nyt nelikymppisenä kierto lyhentynyt muutamalla päivällä pysyvästi.
En ole kyllä ihan noin tarkasti seuraillut, mulla vaihtelee kuukausittain kierto n. 24-31 välillä. Erityisen pitkää kiertoa saattaa seurata keskimääräistä lyhyempi.
Ei ole poikkeamia.
Yli 30 vuotta ovat olleet samanlaiset . Säännölliset , suht runsaat ja kestävät 7 päivää.
En ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Yksi lapsi yli 20 vuotta sitten.
Mulla oli kesällä koronarokottteen jälkeen viikon pitempi kierto mutta palasi heti normaaliin, 26 päivää melkein joka kerta, joskus voi olla 27.
Olen ihmetellyt samaa! Yleensä kierto on erittäin säännöllinen, mutta kerran vuodessa elo-syyskuun aikoihin pidentyy 36-40 päiväiseksi. Mielenkiintoinen ilmiö.
On kyllä! Yleensä on tullut syksyisin yksi pidempi kierto, joka on ollut jotain 38-40 päivän luokkaa kun normaalikierto on 31 päivää.