Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka seuraatte kuukautiskiertoanne

Vierailija
02.09.2021 |

Onko kierrossanne vuosittain toistuvia poikkeamia? Aloin seurata kiertoani menkkasovelluksella kaksi vuotta sitten syksyllä. Nyt, kun dataa on, huomaan, että mulla on ollut jo kolme kertaa peräkkäin tässä elo-syyskuun vaihteessa pitkä kierto (30, 28 ja 27 päivää), kun keskimäärin kiertoni kestää sovelluksen mukaan 24,5 päivää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä! Yleensä on tullut syksyisin yksi pidempi kierto, joka on ollut jotain 38-40 päivän luokkaa kun normaalikierto on 31 päivää.

Vierailija
2/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä! Yleensä on tullut syksyisin yksi pidempi kierto, joka on ollut jotain 38-40 päivän luokkaa kun normaalikierto on 31 päivää.

Mielenkiintoista! Mietin just äsken, voiko tämä pitempi kierto liittyä päivien lyhentymiseen tmv.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista. Mun kierto vaihtelee 21-28 päivän välillä läpi vuoden.

Vierailija
5/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään. Paitsi että nyt nelikymppisenä kierto lyhentynyt muutamalla päivällä pysyvästi.

Vierailija
6/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ihan noin tarkasti seuraillut, mulla vaihtelee kuukausittain kierto n. 24-31 välillä. Erityisen pitkää kiertoa saattaa seurata keskimääräistä lyhyempi.

Vierailija
7/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole poikkeamia. 

Yli 30 vuotta ovat olleet samanlaiset . Säännölliset , suht runsaat ja kestävät 7 päivää. 

En ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Yksi lapsi yli 20 vuotta sitten. 

Vierailija
8/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä koronarokottteen jälkeen viikon pitempi kierto mutta palasi heti normaaliin, 26 päivää melkein joka kerta, joskus voi olla 27.

Vierailija
9/9 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa! Yleensä kierto on erittäin säännöllinen, mutta kerran vuodessa elo-syyskuun aikoihin pidentyy 36-40 päiväiseksi. Mielenkiintoinen ilmiö.