Miksi jotkut huuto.net-myyjät haluavat välttämättä
postittaa tuotteen vaikka ostaja asuisi ihan naapurissa? Olen yrittänyt sopia, että tulisin hakemaan ostamani tuotteen ihan milloin vain myyjälle sopisi, mutta ei: pakko on maksaa isot postikulut ja odotella monta päivää paketin saapumista kotiin ja toivoa, ettei se katoa/rikkoonnu postissa... Olen törmännyt jo ainakin kolmeen tämmöiseen huutis-myyjään jotka suostuvat ainoastaan postittamaan eivätkä noutoon, nimistä päätellen ovat keski-ikäisiä miehiä. Ihmettelenpä vain, että kai se olisi myyjällekin helpompaa, kun ei tarvitsisi paketoida ja mennä postittamaan tavaroita, ilmoittaisi vain ajan, jolloin tulisin hakemaan. Mutta ei millään sovi :(
Kommentit (15)
Laittavat postikulut hieman yläkanttiin ja saavat vähän ylimääräistä.
Mä tiedän yhden tällaisen. Ei vain halua kotiinsa vieraita.
Ehkä niiden kohdalle on osunut niitä arpojiavirpojia, jotka sopii ajan ja sitten viimetingassa tai jälkikäteen ilmoittavat, että "sori en mä ehdikään/ehtinytkään". Tai sitten tinki-ihmeitä, jotka mukisematta tarjoavat koviakin hintoja ja alkavat sitten ovenraossa kyselemään tiukkaa hintaa, tai vaikka keksivät jonkun vian jolla hintaa voisi pudottaa, vaikka tämä vika olisi mainittu myynti-ilmoituksessa.
Omalle kohdalle sattunut molemmat.
Mä olen toiminut vain ostajana ja haluan aina postitse. En halua tavata tuntemattomia ihmisiä. Tuntuu jotenkin kiusalliselta. Pitääkö ruveta juttusille vai vain murahtaa kiitokset? Mitä jos en löydä paikalle ja joudun soittamaan koordinaatteja? Kauan myyjää voi odotella, milloin sopii soittaa että missä sä kuppaat? Paljon kivempaa hakea postista ja sumplia itsensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 07:37"]
Mä olen toiminut vain ostajana ja haluan aina postitse. En halua tavata tuntemattomia ihmisiä. Tuntuu jotenkin kiusalliselta. Pitääkö ruveta juttusille vai vain murahtaa kiitokset? Mitä jos en löydä paikalle ja joudun soittamaan koordinaatteja? Kauan myyjää voi odotella, milloin sopii soittaa että missä sä kuppaat? Paljon kivempaa hakea postista ja sumplia itsensä kanssa.
[/quote] Siinä tyypillinen suomalainen!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 07:43"]
[/quote]
Mitä sitten, suomalaisia olemme suurin osa (ainakin vielä onneksemme) tässä maassa ja hyvä niin.
Itse asun hyvin lähellä postia ja olisin ostanut tuotteen, jonka postitus oli suhteellisen kallista. Myyjä asuu saman postin alueella ja ehdotin jopa tapaamista siinä postilla hänelle sopivana ajankohtana (kun sinne postiin olisi joka tapauksessa pitänyt mennä). Ei sopinut, enkä sitten ostanut tuotetta häneltä.
ei ap
Postittaminen on kätevämpää.
Kaiken muun voi hoitaa keskellä yötä (ilmoitus, pankkitilin tsekkaus, paketointi) paitsi se postitus.... itsellä on muutama smart-automaatti työpaikan lähellä ja kotimatkalla. Voi sitten joko käydä lounastauolla tai ajella jotain vaihtoehtoista reittiä ja valita joku niistä smarteista, eli en aamulla välttis tiedä missä iltapäivällä liikun ja mihin aikaan.
Jos ilmoituksessa ei ole mainittu noutoa, pitää sinun hyväksyä ettei nouto silloin välttämättä myyjälle sovi.
Voihan sillä myyjällä olla 5 kidnapattua naista kellarissa, eikä silloin halua liikaa populaa tontilleen?
[/quote]
Sama juttu.
Netissä liikkuu todella paljon ihmisiä joilla on aitoja pelkotiloja. He eivät pysty kohtaamaan muita missään tilanteessa, jotkut eivät edes pysty avaamaan ovea ilman vahvaa lääkitystä.
Se et he saavat käydä itse postissa silloin kuin heille sopii, kohtaamatta ketään muuta kuin valitsemansa henkilön tiskillä voi olla suuri juttu heille.
Toisekseen, tunnen yhden naisen joka toimii noin. Hän on vaikeasti cp-vammainen siten et hänen järjessään ei ole mitään vikaa. Hänen on vaikea avata ovea ja paketit toimittaa postiin avustaja.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 08:15"]
[/quote]
Mitä sitten, suomalaisia olemme suurin osa (ainakin vielä onneksemme) tässä maassa ja hyvä niin.
[/quote]
Niin just. Miksi aina suomalaisuus koetaan negatiivisena? Miksi kaikkien pitäisi olla kuin latinot tai afrikkalaiset? Jos kulttuuri ja kauniilla tavalla melankoliset ihmiset ei miellytä niin ainahan voi itse muuttaa sinne missä saa kohdata sellaisia ihmisiä joista tykkää.
Välillä tuntuu et ole aihe mikä hyvänsä niin sinne tulee ainakin yksi nillittämään siitä miten inhottavia suomalaiset on. =(
Tekisi mieli tehdä samoin. Joka kerta kun ostaja on noutanut jotain, homma on mennyt hirveäksi säätämiseksi ja aikaa tuhraantunut puoli päivää. Jumankauta kun on joillekin vaikeaa pitää sovituista ajoista kiinni.
Huuto.netissä on kyllä selvästi kerrottu ne toimitustavat. Jos siellä lukee pelkkä postitus niin turha siitä on lähteä urputtamaan.
Itse noudan mielellään, postitse ostan vain alle parinkympin juttuja, enemmän jos maksan niin haluan nähdä tuotteen. Pääkaupunkiseudulla onneksi on paljon tarjontaa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 08:15"]
[/quote]
[/quote]
Niin just. Miksi aina suomalaisuus koetaan negatiivisena? Miksi kaikkien pitäisi olla kuin latinot tai afrikkalaiset? Jos kulttuuri ja kauniilla tavalla melankoliset ihmiset ei miellytä niin ainahan voi itse muuttaa sinne missä saa kohdata sellaisia ihmisiä joista tykkää.
Välillä tuntuu et ole aihe mikä hyvänsä niin sinne tulee ainakin yksi nillittämään siitä miten inhottavia suomalaiset on. =(
[/quote]
Ei kai tarvitsekaan jutella ja hölöttää mutta kyllä elämä muodostuu melko vaikeaksi jos ei pysty normaaleita ihmistenvälisiä asioita hoitamaan ilman että jäätyy täysin.
Eivät halua ketään ovelleen kuikuilemaan, eivätkä halua sitoa itseään tiettyyn aikaan.