Mitä tekisitte, jos mies kertoisi...
Olen reilun kuukauden verran tapaillut erittäin mukavan näköistä ja tuntuista miestä. Hän on kohtelias, huomaavainen ja keskustelutaitoinen. Osaa laittaa ruokaa ja leipoa. Ei välitä viinasta, ei tupakoi ja muutenkin elää suht terveellisesti.
Tuntuu olevan kovin ihastunut, mutta haluaa edetä hitaasti - ei olla pieniä pusuja enempää vaihdeltu. Sanoinkin, että olen valmis katsomaan tätä juttua ihan rauhassa, että ei ole kiirettä. Eikä olekaan, mutta illalla sai sitten kerrottua itsestään jotain oleellisen tärkeää jatkoa ajatellen. Hän kertoi olleensa nainen ja on nyt ollut joitain vuosia hormonihoidoissa ja joitain leikkauksiakin on käynyt läpi.
Olisi halunnut kertoa jo paljon aiemmin, mutta ei pystynytkään. Sanoi ymmärtävänsä, mikäli tämä ns. entinen elämä estää suhteen/tapailujen jatkumisen.
Hänellä ei ole aikaisempia suhteita ollut naisten kanssa, ja siinä edellisessäkin elämässä vain yksi alle vuoden seurustelusuhde. En tiedä mitä tekisin. Tää mies (en osaa edes kuvitella häntä naisena!!!) tuntuu niin täydelliseltä mulle. Nauretaan samoille jutuille ja ollaan aika monesta asiasta samaa mieltä. Sanoi lähteissään, että toivottavasti en nyt vihaa häntä, kun niin myöhään kertoi... Kieltämättä olen hiukan järkyttynyt, toisaalta ymmärrän hänen valintansa olla kertomatta heti...
Miehellä on hyvä työ, asunto ja ymmärrettävästi halu saada parisuhde aikaiseksi nyt, kun on sinut itsensä kanssa ja muutenkin hyvä olo kaikesta.
Mitä sinä tekisit? Jättäisitkö tuohon paikkaan, vai katsoisitko pidempään?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:31"]
Ei meille suhdetta tulisi. Voitaisiin jatkaa kavereina, mutta avioliittoon haluan miehen kanssa, en miestä jäljittelevän naisen kanssa.
[/quote]
Väärin. Mies joka on syntynyt naiseksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus
[/quote] Ihmisellä ei ole ruumiista erillistä tietoisuutta. Synnyt joko mieheksi tai naiseksi ja sillä sipuli. Sillä ei ole merkitystä mitä haluat ja nykyisin on sitten näille haluajille, jotka jäljittelevät toista sukupuolta, keksitty oma nimi.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:31"] Ei meille suhdetta tulisi. Voitaisiin jatkaa kavereina, mutta avioliittoon haluan miehen kanssa, en miestä jäljittelevän naisen kanssa. [/quote] Ootko kuullut transsukupuolisuudesta? Ilmeisesti et. [/quote] Trans, trins, trons tms. Ihmiset on miehiä tai naisia ja syntymässä selviää kumpia. Poikkeuksena genderit, joita on hyvin harvassa. Transsukupuolisuus on ihmisen keksimä, täysin turha termi.
[/quote]
Vihaatko homojakin?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:31"] Ei meille suhdetta tulisi. Voitaisiin jatkaa kavereina, mutta avioliittoon haluan miehen kanssa, en miestä jäljittelevän naisen kanssa. [/quote] Ootko kuullut transsukupuolisuudesta? Ilmeisesti et. [/quote] Trans, trins, trons tms. Ihmiset on miehiä tai naisia ja syntymässä selviää kumpia. Poikkeuksena genderit, joita on hyvin harvassa. Transsukupuolisuus on ihmisen keksimä, täysin turha termi.
[/quote]
Vihaatko homojakin?
[/quote] En vihaa ketään. Se, ettei jotain tunnusta, ei tarkoita aina vihaa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:31"]
Ei meille suhdetta tulisi. Voitaisiin jatkaa kavereina, mutta avioliittoon haluan miehen kanssa, en miestä jäljittelevän naisen kanssa.
[/quote]
Väärin. Mies joka on syntynyt naiseksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Transsukupuolisuus
[/quote]
Kyllä mäkin pienenä toivoin olevani toista sukupuolta kuin olin. En kuitenkaan mennyt keinotekoisesti itseäni muuttamaan. Enkä itkemään psykiatreille.
En ymmärrä, miten se että hän on joskus ennen vasten tahtoaan näyttänyt naiselta, mitenkään muuttaisi hänen nykyistä mieheyttään. Päinvastoin se, että on itse valinnut vaihtaa ulkoisenkin sukupuolensa mieheksi, vain vahvistaa hänen miehuuttaan. Ei tuollaista muutosta kevein perustein tehdä.
Haluatko lapsia? Siinä yksi oleellinen kysymys. Ja seksi.
Muutoinhan ihminen hän on siinä missä me muutkin. Jos hän tuntuu sinulle oikealta niin mitä väliä menneisyydellä. Jos siis nuo ylläolevat kysynykset saatte ratkottua.
Juteltiin tosi pitkään eilen ja hän kertoi kaiken, mikä on mahdollista ja mikä mahdotonta. Hänellä on toistaiseksi naisen sukuelin, mutta on menossa leikkaukseen. Tosin tähän menee useampia vuosia aikaa, ennen kuin kaikki leikkaukset on tehty. Sitä ennen on turvauduttava esim. seksivälineisiin, mikäli varsinaista yhdyntää haluaisin.
Hän kaipaa eniten vain läheisyyttä ja hellyyttä, mutta on valmis kuulemaan myös minun toiveitani. Toki seksi on tärkeää minullekin, mutta kaikella muulla tavalla hyvä parisuhde on tärkeämpi. Hän on kiltti ja kunnollinen mies, johon pystyn luottamaan. Häntä vieläkin harmittaa, ettei saanut kerrottua itsestään enemmän jo aikaisemmin. Uskon tämän ja ymmärrän kuinka vaikeaa mahtoi olla kertoa.
Päätin, että katson tämän jutun loppuun. Mikäli joskus lapsia haluamme, niin silloin täytyy kääntyä hedelmöityshoitojen puoleen. Hän sanoi haluavansa perheen jonain päivänä, eikä sure enää sitä, ettei voi saada biologisia lapsia.
Olen sen verran miehiä katsonut vierelläni, että en usko tämän parempaa koskaan löytäväni. Ne fyysiset puutteet ovat pieniä, kun miettii kuinka hyvin suhde henkisellä tasolla toimii.
Kiitos kaikista kommenteista ja neuvoista. Uskon, että muutamien mielipide vaihtuisi, jos tuntisi tämän miehen.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 04:47"]
Juteltiin tosi pitkään eilen ja hän kertoi kaiken, mikä on mahdollista ja mikä mahdotonta. Hänellä on toistaiseksi naisen sukuelin, mutta on menossa leikkaukseen. Tosin tähän menee useampia vuosia aikaa, ennen kuin kaikki leikkaukset on tehty. Sitä ennen on turvauduttava esim. seksivälineisiin, mikäli varsinaista yhdyntää haluaisin.
Hän kaipaa eniten vain läheisyyttä ja hellyyttä, mutta on valmis kuulemaan myös minun toiveitani. Toki seksi on tärkeää minullekin, mutta kaikella muulla tavalla hyvä parisuhde on tärkeämpi. Hän on kiltti ja kunnollinen mies, johon pystyn luottamaan. Häntä vieläkin harmittaa, ettei saanut kerrottua itsestään enemmän jo aikaisemmin. Uskon tämän ja ymmärrän kuinka vaikeaa mahtoi olla kertoa.
Päätin, että katson tämän jutun loppuun. Mikäli joskus lapsia haluamme, niin silloin täytyy kääntyä hedelmöityshoitojen puoleen. Hän sanoi haluavansa perheen jonain päivänä, eikä sure enää sitä, ettei voi saada biologisia lapsia.
Olen sen verran miehiä katsonut vierelläni, että en usko tämän parempaa koskaan löytäväni. Ne fyysiset puutteet ovat pieniä, kun miettii kuinka hyvin suhde henkisellä tasolla toimii.
Kiitos kaikista kommenteista ja neuvoista. Uskon, että muutamien mielipide vaihtuisi, jos tuntisi tämän miehen.
ap
[/quote]
No, eihän se mikään mies ole!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:31"]
[/quote]
Ootko kuullut transsukupuolisuudesta? Ilmeisesti et.
[/quote] Trans, trins, trons tms. Ihmiset on miehiä tai naisia ja syntymässä selviää kumpia. Poikkeuksena genderit, joita on hyvin harvassa. Transsukupuolisuus on ihmisen keksimä, täysin turha termi.