Sopiva paino 168 cm naiselle?
Vartalon malli x-tyyppiä, vyötärö kapea, lantio ja hartiat samaa linjaa. Toiveena olla naisellinen, mutta hyväkuntoinen.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista, laihdutan nyt siis 68 kg ja tavoite 62-63 kg.
No huh! Melkonen mötkö olet. Eli painat nyt sen 130kg
Jostain joskus luin, että sopivin paino ihmiselle on pituus (senttimetreinä) - 110.
Eli sinun tapauksessasi 168-110=58 kiloa. En tiedä, miten on muiden kohdalla, mutta itselleni tuo pätee. Totta kai tuossa on sama vika kuin BMI:ssäkin: luuston rakenne ja koko, lihaksen ja läskin suhde, sekä läskin varastoitumispaikat jäävät täysin huomiotta. Että älä suotta mieti painoasi vaan katso peilistä, milloin näyttää siltä, miltä haluat. Ole kuitenkin varovainen: kehosta ei välttämättä saa sellaista kuin haluaisit, vaikka kuinka tekisit töitä. Itse menin anoreksiaan asti, kun halusin eroon paksuista käsivarsistani ja reisistäni. Heikoimmillani ollessanikaan ei kukaan tajunnut, että minulla on anoreksia, koska suhteessa muuhun vartaloon käsivarsien ja reisien paksuus ei muuttunut. Ne ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan suhteettoman paksut muuhun kroppaan nähden, koska en voi muuttaa lihaskudoksen, läskin ja muiden pehmytkudosten sekä luuston rakennetta, määrää ja sijoituspaikkaa. Vasta saunassa kaverit tajusivat, että "sullahan tulee selkäranka nahkasta läpi", mutta vaatteet päällä olin vain "ihanan hoikka, mallin mitoissa". Samoin eräällä kaverilla on paksu mahanseutu. Käsivarret ovat kauniit, ohuet ja muodokkaat, hänellä on mielettömät sääret ja upeat reidet, sekä siro luusto, mutta vyötäröä hänelle ei tule, koska hän ei ole sen mallinen, että se laihtumallakaan onnistuisi.
Jos tarkoitat hoikkaa vartaloa, niin mitä tahansa 55-75 väliltä. Olemme kaikki yksilöitä, ja kilot jakautuvat eri tavoin. Voisin ajatella, että x-mallisena kannat suurempaakin kilomäärää kauniisti, on vyötärö, mutta kuitenkin kurveja. Päärynävartaloinen saattaisi olla epäsopusuhtaisemman näköinen 75 kiloisena, samoin o-vartaloinen.
55 kiloa voi taas jollekin 168 pitkälle olla juuri se hyvä: rinnat säilyvät mutta muutoin on siro.
Sopiva paino on se, jossa tunnet olosi kotoisaksi ja jonka eteen et joudu ponnistelemaan kohtuuttomasti.
Olen itse 169 pitkä ja olen aikuisena painanut 62-105 (raskaudet mukana). 62 oli ihan liian vähän ja 85-> selkeästi ihan liikaa, n. 70 on minulle sopiva, mutta moni muukin paino tuohon väliin on ollut ihan hyvä.
Itse olen 165cm, ja paino noin 55. X-vartalo myös, ja lievästi sporttinen.
Tosi kivoja vastauksia osa. Ikää minulla lähes 50, joten en enää ihan timmiksi itseäni saa, enkä ehkä alle 60 kg halua edes. Kiinteytystä, jumppaa ja terveellistä ruokaa, eiköhän se näillä putoa.
Fitnessväki on varmaan jotain 55-59 tolla pituudella
Vierailija kirjoitti:
Tosi kivoja vastauksia osa. Ikää minulla lähes 50, joten en enää ihan timmiksi itseäni saa, enkä ehkä alle 60 kg halua edes. Kiinteytystä, jumppaa ja terveellistä ruokaa, eiköhän se näillä putoa.
Kuulostaa hyvältä 😊
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen keho on erilainen, pitää itse etsiä se paino jossa on hyvä olla. Jollekin se voi olla 70kg, jollekin 50. Olen itse tuon pituinen ja olen huomannut parhaan painon olevan siinä 50-55 välillä. Jos menee sen alle tai yli, olo ei ole hyvä.
Niinpä.
Kaikilla on omalaisensa ruumiinrakenne, joten paino skaalakin lienee aika laaja. Kun itsestä on mukava olla ja keho tuntuu omasta mielestä sopusuhtaiselta niin silloin pituus/paino suhde on sopiva.
Sama se on miesten suhteen. Itse olen aika lyhyt ja painoa on pituuteen verrattuna liikaa, mutta koskaan lääkärit eivät ole moittineet ylipainosta. Olen harteikas ja suhteellisen lihaksikas, joten n 10 kg:n "ylipaino" ei näy missään, ei edes veriarvoissa.
Tykkään naisellisista naisista en itseään nälällä riuduttaneista tekosporttisista luuviuluista, mutta kuten sanottu. Kun itse olet tyytyväinen itseesi etkä peilaa keneenkään muuhun tai naisen stereotypiaan on paino OK.
Oma ihanteeni olisi n. 56 - max 58 paikkeilla. Mielestäni näissä pituuksissa pituus - 110 toimii oikein hyvin yleensä. Itse olen lyhyempi ja kevyempi.
Itse olen tuon pituisena 62 kg ja ihan paras olisi sellainen 56-58