Miten reagoit miehesi itkuun?
Kommentit (51)
Ehkä menisin hämilleni ensin. Kysyisin mikä on vialla ja yrittäisin parhaani mukaan lohduttaa ja halata.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 03:49"]
Millainen parisuhde mahtaa olla näillä, jotka ilmoittavat, ettei mies koskaan itke?
[/quote]
Mitä se parisuhteeseen liittyy?
Halaan ja lohdutan. Mulla on kotona "itkupilli" joka itkee milloin väsymystä, stressiä, milloin iloa tai surua. Isänsä on samanlainen. Minä olen meillä se "karskimpi äijä" ja en näe tässä asiassa mitään ongelmaa. Mieheni ei ajoittaisista itkuistaan huolimatta ole mikään vässykkä.
Minusta mies saa itkeä jos nainenkin saa. Olen nähnyt mieheni itkevän monta kertaa. Tosin samasta syystä. Lapsemme kuoli kohtuun ja se oli puolisolleni kova paikka ja häntä kadutti kun hän oli vasta pari päivää ennen sitä sanonut että hänellä on vielä monta mahdollisuu tuntea vauvan potkut kun ei kertaakaan ollut tuntenut.
Tästä on jo vähän aikaa, mutta en paheksu yhtään vaikka hän toisinaan itkeekin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 03:27"]
Miehet eivät itke!!( varsinkaan kenenkään seurassa)
[/quote]
katso elokuva "Miesten vuoro". Ei itke miehet, ei...
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 03:49"]
Millainen parisuhde mahtaa olla näillä, jotka ilmoittavat, ettei mies koskaan itke?
[/quote]
Mitä se parisuhteeseen liittyy?
[/quote]
Suurin osa niin miehistäkin kuin naisista itkee jos surettaa. Jos parisuhteessa itku on naisen mielestä "epämiehekästä" tai jotain, lopettaa mies tunteidensa näyttämisen eikä tämä ole hyvä juttu. Tietty on ihmisiä jotka eivät koskaan itke ja se on ihan ok, mutta SUURIN OSA ihmisistä itkee ja siten se on normaalia elämää. Parisuhteessa toisen tunteiden tukahduttaminen on sairasta.
Lohdutan ja halaan minäkin. Kuuntelen, että mikä on hätänä ja yritän auttaa.
Harvoin tapahtuu.
Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa mies saa osoittaa tunteensa kuten muutkin ihmiset. Ei itku ole heikkoutta vaan tunteiden purkamista itkun keinoin. Eivät toki kaikki naisetkaan itke. Olen huomannut, että isyys herkistää miehiä ihan niikuin äitiys naisia.
Oliln juuri elokuvissa ja sieltä poistuessa oli itkuisia kasvoja niin miehissä kuin naisissakin. Miksi samat asiat eivät koskettaisi miehen sielua ja tunteita? Itku puhdistaa, turha sitä on pidätelläkään.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:28"]Minusta mies saa itkeä jos nainenkin saa. Olen nähnyt mieheni itkevän monta kertaa. Tosin samasta syystä. Lapsemme kuoli kohtuun ja se oli puolisolleni kova paikka ja häntä kadutti kun hän oli vasta pari päivää ennen sitä sanonut että hänellä on vielä monta mahdollisuu tuntea vauvan potkut kun ei kertaakaan ollut tuntenut.
Tästä on jo vähän aikaa, mutta en paheksu yhtään vaikka hän toisinaan itkeekin.
[/quote]
Niin lisään vielä, että lohduttaisin miestä, mutta antaisin hänen ensin olla rauhassa koska hän on näin minulle sanonut.
Ja mikäli hän haluaa keskustella niin keskustelemme tai joskus vaan halaan häntä ja olemme vain.
En ole ikinä nähnyt mieheni itkevän. Jossain todella pahassa tilanteessa se ärsyttääkin, kun näyttää, ettei asia merkitse hänelle mitään. Jos hän kuitenkin itkisi, lohduttaisin vaikka halaamalla ja kysyisin, mikä on ja mitä voisin tehdä avuksi.
Halaan ja lohdutan. Miten muuten?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 01:18"]
Annan rintaa
[/quote]
Nimenomaan. En mä ymmärrä näitä jotka on tunkemassa lohduttelemaan ja halailemaan. Yhtälailla sekin ratkaisu perustuu siihen asenteeseen että ei saa itkeä, ihan turha kuvitella muuta ja ulkoistaa tuota asennetta pelkästään niiden päähän jotka vaivautuvat itkemisestä.
Itse lähinnä hämmentyisin ja antaisin tilaa (menisin muualle).
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:52"]Kasvata munat helvetin pelle !
[/quote]
Sama ihminen on kirjoittanut kaikki nämä haukkumaviestit. Säälittävää.
Tulee paha mieli ja yritän halata ja rauhoitella ja kuunnella. Sanoa mukavia asioita muttei neuvoa liikaa omia juttuja väliin. Silittelen.
Kauhea kun tuli paha mieli edes ajattelemisesta :--D
En ole kertaakaan nähnyt/kuullut hänen itkevän. 14 vuotta yhdessä. Ei ole minusta hyvä asia.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:05"]
En ole kertaakaan nähnyt/kuullut hänen itkevän. 14 vuotta yhdessä. Ei ole minusta hyvä asia.
[/quote]
En minäkään ole itkenyt kenenkään nähden sitten ala-asteen ja nyt on ikää 32 vuotta. Silloinkaan lapsenakaan ei ollut tarkoitus itkeä kenenkään nähden ja siitä sain kuulla nälvimistä. Ajattelen, että sitä pidetään heikkoutena miehessä, negatiivisena asiana. Pitäisi aina olla niin vakaa ja turvallinen. Tällaisen kuvan olen saanut elämäni aikana. Joskus olen yksin itkenyt aikuisenakin pahaa oloa pois, mutta en niistä puhu.
Jos jokin asia saa mieheni itkemään ja huomaan hänen itkevän, alan itkeä itsekin sitä, että hän itkee.
Käskin ryhdistäytyä