Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lastenhoitaja herättää pahennusta

Vierailija
07.10.2014 |

Asumme ulkomailla miehen työn vuoksi ja meillä on parivuotias lapsi. Koska meillä on rahallisesti siihen mahdollisuus, palkkasimme lapsellemme lastenhoitajan. Hän hoitaa lähinnä käytännön asiat ja voimme mieheni kanssa viettää lapsen kanssa "laatuaikaa". Suomalaiset tuttavamme tuntuvat paheksuvan tätä ja kyseenalaistavat vanhemmuutemme. Miksi? Onko vanhemmuus sidottu siihen, tekeekö juuri äiti tai isä ruuan tai tai kuka hoitaa iltatoimet? Vietämme lapsemme kanssa täyttä ja tiivistä aikaa yhdessä ja olemme hänen kanssaan virkeämpiä kun joku auttaa lapsiarjessa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Porvoo-vibat" :D

Vierailija
22/27 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä "laatuaika" on sitä mitä minä ja mies vietämme kahdestaan :D

Joten kuulostaa paheennusta herättävältä, suorastaan insestiseltä, että vietätte laatuaikaa kolmestaan lapsen kanssa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:34"]

Asumme ulkomailla miehen työn vuoksi ja meillä on parivuotias lapsi. Koska meillä on rahallisesti siihen mahdollisuus, palkkasimme lapsellemme lastenhoitajan. Hän hoitaa lähinnä käytännön asiat ja voimme mieheni kanssa viettää lapsen kanssa "laatuaikaa". Suomalaiset tuttavamme tuntuvat paheksuvan tätä ja kyseenalaistavat vanhemmuutemme. Miksi? Onko vanhemmuus sidottu siihen, tekeekö juuri äiti tai isä ruuan tai tai kuka hoitaa iltatoimet? Vietämme lapsemme kanssa täyttä ja tiivistä aikaa yhdessä ja olemme hänen kanssaan virkeämpiä kun joku auttaa lapsiarjessa.

[/quote]

Ehkä pikkusen provon makua minustakin :). Mutta miksi välität kenenkään sanomisista, jos olette tuohon järjestelyyn päätyneet? Sanooko joku sinulle noin suoraan vai "luetko rivien välistä"?

Joku iäkkäämpi sukulainen saattaa ihmetellä, mutta ihmettelee ehkä siksi, että ei tiedä ko maan mahdollisuuksista palkata halpaa kotiapua. Vai onko teillä mukana suomalainen lastenhoitaja?

Ja jos on vierasmaalainen lastenhoitaja, mitä kieltä hän puhuu lapselle. Äidinkieli (nimenomaan se äidin kieli ) opitaan niissä arkitoimien yhteydessä, kun puetaan pestään ja syödään. Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa antaisin ne arjen kodinhoitotehtävät vieraalle ja keskittyisin lapseni hoitamiseen. Se arkijuttujen hoitaminen on noin pienen lapsen kanssa sitä "laatuaikaa":

Vierailija
24/27 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palkkaisin mielummin sen kodinhoitajan arkea helpottamaan ja hoitaisin lapsen itse. En koe jääväni mistään paitsi, jos joku muu pyyhkisi pölyni, pesisi vaatteeni tai kävisi kaupassa puolestani, mutta lapsen kanssa haluaisin viettää aikani, jos olen kotona. Toki joskus lastenvahti voi olla paikallaan, etenkin jos siellä ulkomailla ei vielä tukiverkkoa ole.

Vierailija
25/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:33"]

Mä palkkaisin mielummin sen kodinhoitajan arkea helpottamaan ja hoitaisin lapsen itse. En koe jääväni mistään paitsi, jos joku muu pyyhkisi pölyni, pesisi vaatteeni tai kävisi kaupassa puolestani, mutta lapsen kanssa haluaisin viettää aikani, jos olen kotona. Toki joskus lastenvahti voi olla paikallaan, etenkin jos siellä ulkomailla ei vielä tukiverkkoa ole.

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
26/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko ap vielä yksityiskohtaisemmin, mitä lastenhoitaja tekee päivittäin teidän vanhempien puolesta? Minäkin ymmärsin kirjoituksistasi, että esim. iltapuuhat? Pahalta tuntuu, että te vanhemmat vetäydytte johonkin kahdestaan samaan aikaan, kun lastenhoitaja tekee lapsenne kanssa iltapesut ja peittelee vuoteeseen. Asuuko lastenhoitaja samassa taloudessa kanssanne ja mikä hänen työaikansa on?

Vierailija
27/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä, että teillä on lastenhoitaja, joka on mahdollisimman paljon teidän lapsen kanssa. Näin lapsi saa ainakin jostain välittävän ja läsnäolevan naisen mallin.

ps. lisääntyminenhän ei täällä Suomessa nykyään enää ole mikään pakko, jos ei pysty ja halua lapsensa kanssa olla...