Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja vai sairaanhoitaja opinnot?

Opiskelija
02.09.2021 |

Jos sinulla olisi mahdollisuus valita jompi kumpi, kumman valitsisit? Yksi vaihtoehto on valita molemmat, siten että päiväopiskeluna lh ja monimuotona sh, mutta onko siitä mitään hyötyä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaan hoitaja opinnot on aika vaativat eikä niissä meikä lähäri pärjäisi. ;D Joten siis.

Ensi kerralla osaat sitten kirjoittaa sairaanhoitajaopinnot yhteen. 

Vierailija
22/23 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsit kumman tahansa, niin valtava arvostus sinulle sekä kaikille muille hyvää sairaanhoitoa tarjoaville hoitajille. Teette äärettömän tärkeätä työtä ja silloin joskus harvoin kun olen elämässäni joutunut hoidettavaksi, niin olen aina kunnioittanut teitä mitä suurimmin. T. M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisen työnkuvan haluat. Ja paljonko sinulla riittää lukupäätä, sekä kykyä ja halua kantaa vastuuta moninaisissa tilanteissa. Vai kiinnostaako enemmän perushoidolliset tehtävät tai ehkä sosiaalipuolen työt?

Itse opiskelin ensin lähihoitajaksi, mutta huomasin pian, että perushoitoa laajemmat haasteet kutsuu. Sairaanhoitajana pääsee tekemään vaativaakin lääkehoitoa ja hoitotoimia, toimimaan osana leikkuritiimiä ym.

Minä pidän nykyään itsenäistä haavavastaanottoa erikoissairaanhoidossa, työhön kuuluu myös konsultaatioihin vastaamista ja kouluttamista. Tässä työssä on mahdollista syventyä pitkällekin itseä kiinnostaviin alueisiin. Suomessa osaamisesta ei hyödy rahallisesti, mutta muihin Pohjoismaihin voi lähteä leveän leivän perään. Matkat ja jopa asuminen kustannetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän