Viritetyt mopot
Onko teidän av-mammojen mielestä turvallisempaa olla tientukkona moponsa kanssa vai laittaa se kulkemaan sen 60km/h ja pysyä letkan mukana.
Kommentit (15)
Ette te autoilijat mitään parempia ihmisiä ole kuin me mopoilijatkaan... Voitte vähän miettiä miten ja missä lähdette ohittelemaan. Tänäänkin jouduin väistämään nurmikolle kun mersu kuski puskee väkisin ohi vaikka ajoin rajoituksen mukaan(50kmh)
Jälkimmäinen, 60 km/h riittää siihen että taajama-alueella välttyy monilta vaaratilanteilla. Sitäpaitsi mopojen ja skoottereiden valmistajat ovat tehneet ne kulkemaan suunnilleen sitä vauhtia. Vasta maahantuojan toimesta ne pilataan tunkemalla kuristimia putkeen ja asentamalla skootterin variaattoriin ylimääräinen prikka.
Oma skootterini kulkee noin kuuttakymppiä, en sanoisi että kulkupelini on viritetty. Päinvastoin, olen poistanut siitä ylimääräiset viritykset.
Monen pennun ajotaito ei riitä edes siihen mateluvauhtiin, saatika 60km/h. Pysyisi joka ikinen mopoilija kotona.
CPI SM 50 PRO PARAS MOPO IKINÄ, VIRIT TAPISSA, NOPEUTTA 124 KM/H, OTETAAN VIIVAT, JOS HALUUT KRUISAILLA
Vierailija kirjoitti:
Mopolla ei pidäkään mennä motarille, vaan ajaa taajama-alueella.
Juurikin näin. Ympyrää parin korttelin väliä ja mieluiten keskiyöllä. Porukat heräilee tunnin välein ja köhii katkuissa.
CPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopo
CPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopoCPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopo
CPI, Derbi, Gilera ja Jammu Luottopeli alla se ei ikinä sammu Sen pinta on silee, puhdas ja lommoton Ei mautoo, ei autoo vaan mulla on mopo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopolla ei pidäkään mennä motarille, vaan ajaa taajama-alueella.
Juurikin näin. Ympyrää parin korttelin väliä ja mieluiten keskiyöllä. Porukat heräilee tunnin välein ja köhii katkuissa.
Mun mopo kulki aikoinaan sen 95kmh. Ei näistä nyky ajan pennuista ole edes virittämään. Osataan vaan twiitata.
Vierailija kirjoitti:
Mun mopo kulki aikoinaan sen 95kmh. Ei näistä nyky ajan pennuista ole edes virittämään. Osataan vaan twiitata.
vittuileksä?
Joo mun mopo menee sen 90 kmh ja on hauska vittuilla tollasille paskoille mitä te täällä ootte
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 19:36"]Jälkimmäinen, 60 km/h riittää siihen että taajama-alueella välttyy monilta vaaratilanteilla. Sitäpaitsi mopojen ja skoottereiden valmistajat ovat tehneet ne kulkemaan suunnilleen sitä vauhtia. Vasta maahantuojan toimesta ne pilataan tunkemalla kuristimia putkeen ja asentamalla skootterin variaattoriin ylimääräinen prikka.
[/quote][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 19:36"]Jälkimmäinen, 60 km/h riittää siihen että taajama-alueella välttyy monilta vaaratilanteilla. Sitäpaitsi mopojen ja skoottereiden valmistajat ovat tehneet ne kulkemaan suunnilleen sitä vauhtia. Vasta maahantuojan toimesta ne pilataan tunkemalla kuristimia putkeen ja asentamalla skootterin variaattoriin ylimääräinen prikka.
[/quote]
Nimenomaan pilataan kuristamalla pakokaasun virtausta. Usein luovutushuollossa joudutaan väljentämään kuristusta, että saadaan mopo edes jotenkuten käymään. Jos mopo saadaan rajoitettuna kulkemaan 45km/h tasaisella, ei se jaksa mennä loiviakaan mäkiä ylös. Mopojen tulisi ehdottomasti saada kulkea 60 km/h, siihen nopeuteen ne nykyään on tarkoitettu, laki on jäänyt 60-luvulle.