Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin elvyttää ihmissuhteen - miten?

Vierailija
02.09.2021 |

Haluaisin päästä läheisemmäksi miehen kanssa, jonka kanssa oli hyvä ystävyys. Miehen mielestä tulimme liian läheisiksi ja halusi etäisyyttä.

Nykyään olemme tekemisissä lähinnä satunnaisesti. Näemme pari krt vuodessa.
En saa miestä mielestäni. En mitään parisuhdetta tässä ole haluamassa, vaan yksinkertaisesti ikävöin sitä, miten keskustelimme kaikista elämässämme tapahtuvista asioista puolin ja toisin. Nykyään usein minä teen aloitteen yhteydenpitoon ja sitten kun olemme yhteydessä on kuin päivääkään ei olisi mennyt välissä.

En tiedä onko mies nyt tyytyväinen tilanteeseen, vai haluaako hän useammin kanssakäymistä vai miten. Tuntuu että revin tilanteen auki, jos suoraan puhun. En oikein tiedä miksi mies aiemmin halusi sitä etäisyyttä joten pelkään vähän ottaa asiaa esille.
Onko mitään miten voisin asiassa jotenkin hienovaraisesti edetä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriina kirjoitti:

Tajuat varmaan itsekin, että ei kukaan voi osata neuvoa sinua ilman että tuntee tapauksen ja ihmiset kunnolla. On aivan turha heitellä muka-hyvää-tarkoittavia kommentteja, kun ei voi tietää miten ne sopivat tähän tapaukseen.

Jos joku on pyytänyt, ettei enää oteta yhteyttä, niin mitä epäselvää ja neuvontaa tuossa edes tarvitaan tai osapuolten tuntemista? 

Vierailija
22/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He's not that into you ei ole hankala konsepti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena vaan heitän; kaikki ei ole mustavalkoista. Täällä kaikki (taas) teilaa apn, naisen, mies ssa ymmärrystä. Entäs JOS….

Vierailija
24/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vaan heitän; kaikki ei ole mustavalkoista. Täällä kaikki (taas) teilaa apn, naisen, mies ssa ymmärrystä. Entäs JOS….

En ole teilannut. Minusta on korrektia noudattaa sitä, jos toinen nimenomaan on pyytänyt, ettei yhteyttä pidettäisi. Sinustako ap:lle pitäisi neuvoa, että ei kannata uskoa mitä mies on sanonut ja ottaa enemmän yhteyttä? Anna sitten sellainen neuvo, jos se sinusta on hyvä. Eihän täällä ole oman mielipiteen sanomista kielletty.

Vierailija
25/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole teilannut. Minusta on korrektia noudattaa sitä, jos toinen nimenomaan on pyytänyt, ettei yhteyttä pidettäisi. Sinustako ap:lle pitäisi neuvoa, että ei kannata uskoa mitä mies on sanonut ja ottaa enemmän yhteyttä? Anna sitten sellainen neuvo, jos se sinusta on hyvä. Eihän täällä ole oman mielipiteen sanomista kielletty.

No. Harvassa miehessä on munaa myöntää erheensä. Että oli väärässä. Toisaalta - kuka sellaista miestä haluaa?

Vierailija
26/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena vaan heitän; kaikki ei ole mustavalkoista. Täällä kaikki (taas) teilaa apn, naisen, mies ssa ymmärrystä. Entäs JOS….[/quote]

Entä jos mitä? Kerro nyt äläkä panttaa, ap:ta varmaan kiinnostaa myös sinun näkemyksesi. Mitä kannattaa tehdä? Kirjoittaa pitkä viesti omista tuntemuksista ja pyytää kommenttia? Ottaa enemmän yhteyttä ja katsoa mitä siitä seuraa? Uskoa, että mies on rakastunut eikä siksi uskalla ottaa yhteyttä? Mies on tehnyt elämänsä virheen kun pyysi yhteydenpidon vähentämistä ja yhteydenotto auttaisi miestä perääntymään kannastaan? 

Mitä muuta? Onhan noita vaihtoehtoja. Jos vaikka miehen mummo on dementoitunut ja mies on omaishoitajana ja mies siksi pyysi vähentämään yhteydenottamista, vaikka kaipaa kovasti tai sitten se klassinen hirveä vaimo, joka estää ystävyyden?

Vierailija
27/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tule kerran yksi mies hyvin tärkeäksi, koska hän osasi ottaa kantaa minulle tärkeisiin asioihin niin hyvin. En ollut häneen lainkaan ihastunut emmekä edes tavanneet kovin monta kertaa. Suhde oli vähän kuin terapeuttinen, mutta näin jälkikäteen ajatellen mies itse ei varmaan siitä saanut itselleen paljoakaan. Ehkä vähän itsetunnon hivelyä, kun nuorempi nainen oli kiinnostunut yhteydenpidosta.

Itselläni tämä varmaan liittyi isäsuhteeseen, mutta minulla oli ja on paljon muitakin ihmissuhteita, jotka tyydyttivät samaa tarvetta (tuo mies vain tuntui erityisen taitavalta kertomaan toisin sanoin mitä ajattelen). Lähtisin siis siitä mitä varten juuri tämä mies on niin erityinen eli mitä tarpeita hän täyttää? Jos et ole ihastunut, niin jokin asia varmaan puuttuu elämästäsi, mitä tämä mies on täyttänyt. Tarve jutella esimerkiksi täyttyisi terapialla tai hankkimalla enemmän ystäviä ja tekemistä. Ystävyys nimittäin on aina vastavuoroista.

Todennäköisesti tuo mies ei kokenut tilannetta samalla tavalla kuten sinä. Siksi ystävyydetkin päättyvät, kun osapuolilla on täysin erilainen tilannekuva. Sekin tulee mieleen (kun kyseessä on mies ja nainen), että jos et ollut ihastunut ja mies oli toivonut ystävyytenne johtavan seksiin, niin huomatessaan ettei niin tapahdu, hän halusi lopettaa yhteydenpidon. Emme voi tietää syytä, mutta sinuna miettisin syitä miksi haluat miehen takaisin siltä kannalta, että mitä elämästäsi puuttuu.

Vierailija
28/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap itse tuumaa saamistaan kommenteista? Olisi kiva kuulla.

Vierailija
29/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule esimerkkinä on että on oikeus valita seuransa eikä jotain mistälie maahan tullutta kiljukaulaa rääkymässä perässä ongelmiaan.

on erilaisia kanavia ottaa konkreettisesti yhteyttä, mikäli et ole "omaasi" koko tyrkyttävä; anonyymi touhu on out.

Vierailija
30/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Nyt yhteydenpitonne on yksipuolista. Kyllä mieskin ottaisi yhteyttä jos haluaisi olla enemmän tekemisissä.

Minä jättäisin miehen kokonaan rauhaan, hän voisi laittaa sitten halutessaan viestiä.

En usko että ap pääsee enää koskaan tuon miehen kanssa siihen läheiseen tilanteeseen mitä hän ikävöi. Parasta olisi vaan unohtaa koko juttu. Miehellä on jokin syy, miksi hän ei kaipaa ap:ta elämäänsä. Missään nimessä miestä ei pidä ahdistaa tai painostaa, hänen tahtoaan täytyy kunnioittaa.

Vierailija
31/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli taisi olla tämäkin.

Vierailija
32/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko odottaa siihen, kun tapaatte taas seuraavan kerran ja sitten mahdollisesti ehdottaa vähän tiiviimpää yhteydenpitoa? Tai ainakin katsoa, millä fiiliksillä se toinen näkee sinua pitkästä aikaa. Ehkä ei kannata ihan puskista ottaa nyt yhteyttä, jos ette ole nähneet pitkään aikaan ja siihen yhteydenottoon ei ole mitään oikeaa syytä.

Aika harva haluaa olla niin tyrkky, että jos on pyydetty olemaan ottamatta yhteyttä, niin sitten kuitenkin ottaisi.

Vierailija
33/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa.

Mies ei ole siis missään kohdin pyytänyt olemaan ottamatta yhteyttä. Halusi vain etäisyyttä, ettemme olisi niin tiiviisti tekemisissä. Kai koki, ettei se ole sopivaa kun emme ole parisuhteessa? En tiedä, koskaan en oikein saanut syytä selville vaikka yritin asiasta jutella.

Hyviä pointteja täällä. Olen itse ajatellut samoin (siis etten tyrkytä seuraani) ja ollut laittamatta viestejä usein. Välillä viestittelemme ja näemme. Hän myös saattaa kysyä yhteiseltä tuttavalta ( yksi sellainen löytyy) että ”missä te olette” jos kuulee, että olen vaikkapa kaupungilla yhteisen tuttavamme kanssa.

Jatkosta en osaa sanoa. Tuntuisi oudolta ottaa asia esille ihan ”puskista”. Siksi mietinkin, voiko asialle edes tehdä mitään tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
34/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko odottaa siihen, kun tapaatte taas seuraavan kerran ja sitten mahdollisesti ehdottaa vähän tiiviimpää yhteydenpitoa? Tai ainakin katsoa, millä fiiliksillä se toinen näkee sinua pitkästä aikaa. Ehkä ei kannata ihan puskista ottaa nyt yhteyttä, jos ette ole nähneet pitkään aikaan ja siihen yhteydenottoon ei ole mitään oikeaa syytä.

Aika harva haluaa olla niin tyrkky, että jos on pyydetty olemaan ottamatta yhteyttä, niin sitten kuitenkin ottaisi.

Eihän nainen voi tyrkky olla.

Vierailija
35/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa.

Mies ei ole siis missään kohdin pyytänyt olemaan ottamatta yhteyttä. Halusi vain etäisyyttä, ettemme olisi niin tiiviisti tekemisissä. Kai koki, ettei se ole sopivaa kun emme ole parisuhteessa? En tiedä, koskaan en oikein saanut syytä selville vaikka yritin asiasta jutella.

Hyviä pointteja täällä. Olen itse ajatellut samoin (siis etten tyrkytä seuraani) ja ollut laittamatta viestejä usein. Välillä viestittelemme ja näemme. Hän myös saattaa kysyä yhteiseltä tuttavalta ( yksi sellainen löytyy) että ”missä te olette” jos kuulee, että olen vaikkapa kaupungilla yhteisen tuttavamme kanssa.

Jatkosta en osaa sanoa. Tuntuisi oudolta ottaa asia esille ihan ”puskista”. Siksi mietinkin, voiko asialle edes tehdä mitään tällä hetkellä.

Ap

Ihan hyvä ottaa rauhallisesti. Asialle ei tosiaan mitään voi eikä hänen ole pakko sitäkään kertoa miksi näin.

Vierailija
36/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri sanoisi minulle, että haluaa etäisyyttä, niin minusta se olisi jo niin nöyryyttävää etten enää haluaisi olla tiiviisti tekemisissä, en voisi olla luontevasti kun tiedän että toinen ei halua olla kanssani. Tilanteen tekisi vielä oudommaksi se, ettei toinen halua kertoa mitään syytä välien viilentämiselle.

Minusta ystävyydessä on parasta se tunne, että ystävä pitää minusta ja haluaa viettää aikaa kanssani.

Vierailija
38/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri sanoisi minulle, että haluaa etäisyyttä, niin minusta se olisi jo niin nöyryyttävää etten enää haluaisi olla tiiviisti tekemisissä, en voisi olla luontevasti kun tiedän että toinen ei halua olla kanssani. Tilanteen tekisi vielä oudommaksi se, ettei toinen halua kertoa mitään syytä välien viilentämiselle.

Minusta ystävyydessä on parasta se tunne, että ystävä pitää minusta ja haluaa viettää aikaa kanssani.

Outoa tuo onkin. Minullekin tulee mieleen varattu mies, joka ei jostain syystä halua lähteä kuitenkaan parisuhteestaan.

Vierailija
39/40 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä mieheltä suoraan? Mitä voisi pahimmillaan tapahtua?

Vierailija
40/40 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi