Häiritseekö sinua kyläillessä jos jollain on olohuoneessaan Buddha- ja mietiskelyjuttuja esillä?
Jos ystaväsi on sisustanut niin että sisustuksesta oikein huokuu mietiskely, niin onko se ahdistavaa ja tuntuuko jotenkin tuon asian tuputukselta?
Kommentit (34)
Mua vähän ärsyttää just noi buddha-patsaat ihmisillä jotka ei todellakaan ole buddhalaisia. Ihmettelisin ihan samalla tavalla jos vaikka ateistilla olisi krusifiksi seinällään. Oman uskonnon symbolit asunnossa on ok, mutta miksi pitää laittaa esille jonkun toisen uskonnon symboleja?
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse. On mullakin antiikkinen perheraamattu esillä, enkä uskoa kellekkään tuputa. Kuntopyöräkin on, enkä sillä vieraille vihjaile liikunnan puutteesta.
Oletko lyönyt ketään raamatulla päähän?
https://hiki.pedia.ws/wiki/Raamatulla_p%C3%A4%C3%A4h%C3%A4n_ly%C3%B6min…
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän ärsyttää just noi buddha-patsaat ihmisillä jotka ei todellakaan ole buddhalaisia. Ihmettelisin ihan samalla tavalla jos vaikka ateistilla olisi krusifiksi seinällään. Oman uskonnon symbolit asunnossa on ok, mutta miksi pitää laittaa esille jonkun toisen uskonnon symboleja?
Miksi ei? Useimmat ovat kauniita, jos ei puhuta mistään turistikrääsästä.
Minulla ei ole, mutta voisin laittaa kauniin Buddhan patsaan huoneeseeni.
Ateisti jolla olisi krusifiksi seinällä kuulostaisi mielenkiintoiselta tyypiltä.
Avarakatseisemmalta, kuin joku tyypillinen fanaattinen raivoateisti.
Itse agnostikkona olen avoin eri suuntiin.
Miksei saisi vain estetiikan takia pitää? Makunsa kullakin
Minä en ole uskovainen, mutta kyllä mietiskelypatsas aina tuo jotenkin hyvän mielen kun sitä katsoo. En ymmärrä miksi ihmisen pitäisi olla buddhalainen pitääkseen semmoista patsasta esillä, minusta ne ei ole mauttomia kellään. Jeesuksesta ristillä roikkumassa ja rääkättynä ei tule kyllä koskaan hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse tai tunnu tuputukselta. Lähinnä huvittaa, kun napsitaan muiden kulttuurien symboleja tietämättä niiden kontekstia tai välittämättä siitä. Antaa ihmisestä pinnallisen vaikutelman.
Varsinkin nämä Buddhan irtonaiset päät :D
Muovinen Buddha, Coelhoa ja Dan Brownia hyllyssä ja pari dieetti- ja jumppakirjaa, muita kirjoja ei.
Mustaa ja valkoista muuten.
Seinällä mietelausetauluja.
Sivistynyt ja syvällinen on asukas.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse tai tunnu tuputukselta. Lähinnä huvittaa, kun napsitaan muiden kulttuurien symboleja tietämättä niiden kontekstia tai välittämättä siitä. Antaa ihmisestä pinnallisen vaikutelman.
Just tasantarkkaan minunkin ajatukseni! Pitävät joitain symboleita muista uskonnoista esillä, mutta auta armias jos jollain on ikoni tai muu kuva(tus) kristillisyydestä, niin on heti muka hinku-uskovainen.
Siis, minulla ei itselläni ole! Olen vain huomannut tämän.
No TODELLAKIN häiritsee. Ja ahdistaa. En halua käydä siskollani jolla on Buddhan kuva taulussa. Se on epäjumala, harhaoppia.
Jos naisella on yhtäkään afrikkalaista matkamuistoa kodissaan, ghostaan. (Mutta vasta kondomilla panon jälkeen)
Heh heh, meillä on yks juttu, jonka olen perinyt edesmenneeltä sukulaiseltani. En kai sitä pois heitä siksi et joku ei kestä katella.
Aikoinaan häiritsi. Nykyään ei enää häiritse. Minusta ne on jotenkin rauhoittavia. En ole minkään sortin uskovainen.
Riippuu onko se kylmä vai kotoisa. Newage ihmisenä odotan miltei niitä innolla. Mutta silti luulen että kaikilla on erilainen uskon suunta, samaa on turha odottaa.
Itsellä on kolme vanhaa ikonia seinällä.
1. En ole ortodoksi
2. Enkä "uskovainen".
Pidän niitä semmoisena kulttuurijuttuna enemmänkin. Mietiskelykrääsää?