Muita laiskoja vaimoja?
Toisesta ketjusta tuli mieleen. Onko täällä muita vaimoja, joiden miehet hoitaa melkein kaikki kotityöt?
Osaan siis itsekin ja joskus innostun tekemään kaikki kotityöt mitkä keksin, mutta pääsääntöisesti meillä mies hoitaa kotihommat. Asiat on jotenkin lipsunut tähän tilaan johtuen paljon siitä, että olen itse paljon boheemimpi eläjä kuin mies. Toisinaan, niinkuin tänään, skarppaan ja teen mahdollisimman paljon. Villavaatteet mies kyllä jättää mun pestäväksi, mutta ne odottaakin sitten hyvän tovin pesua.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt ymmärtää ihmisiä, jotka eivät saa kotitöitä (ja oikein mitään muutakaan) tehdyksi, että mistä se johtuu. Haluaisin näiltä ihmisiltä ja ap:ltä tarkempaa itsetutkiskelua, että mistä se johtuu. Boheemius on mielestäni vain tekosyy tai jokin kiertoilmaus, kun ei todellisuudessa haluta miettiä oikeita syitä.
Kysymys vielä ap:lle. Teetkö jotain muita hommia kuin kotitöitä? Olitko koulussa tunnollinen ja teit läksyt yms.? Teetkö vain niitä asioita, mitkä on kivoja ja kiinnostavia? Menetkö usein epämukavuusalueelle?En ole ap, mutta väittäisin että monella kyse ei ole siitä ettei haluaisi tai kykenisi tekemään epämielyttäviä asioita. Jotkut ovat vain todella paljon hitaampia. Jokaiseen hommaan pitää oikeasti ryhtyä kun taas toinen tekee niitä siinä sivussa sen kummemmin asiaa ajattelematta. Ääripäiden on aina vaikea ymmärtää toista (myös sen hitaamman sitä aikaansaavaa). Itse käynnistyn hitaasti ja hörpin silmät ristissä aamukahviani ja kaveri on jo samassa ajassa siivonnut keittiön ja tehnyt sämpylöitä ja on jo menossa viemään koiraa ulos. Itse en kovin montaa tuntia pysty tuollaisen super energisen ihmisen kanssa viettämään aikaa. Tuntuu ettei enää saa edes henkeä kun toinen menee jo kohti seuraavaa askaretta.
ps. minä hoidan meillä kyllä suurimman osan kotitöistä
Mulla kyse ei ole hitaudesta vaan ennemmin ehkä siisteystasosta tms. Minua ei aidosti pienet sotkut häiritse enkä jotenkin edes näe niitä. Siivoan kyllä sitten kun tajuan että olisi syytä. Jossain vaiheessa meillä oli käytössä siivouspäivä, jolloin siivottiin oikeasti kaikki. Se oli minulle toimiva systeemi ja todellakin osallistuin kaikkeen (ja lapset myös). Nyt on jotenkin kaikilla niin paljon kiireitä ettei ole mitään tiettyä päivää ja yleensä mies on se jota sotkut alkaa ensimmäisenä häiritsemään. Hän ei koskaan myöskään käskytä lapsia niin eivät hekään nyt tee sitten asialle yhtään mitään.
Jos on tulossa vieraita niin silloin siivoan (ja pistän myös lapset tekemään osansa).
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki naiset laistaa parhaansa mukaan kotitöissä ja työntää ne nössöille ukoilleen.
Kotitöiden tekeminen on miehille nössöä? Jep, jep.
Nykyajan naiset on uusavuttomia, laiskoja ja kaiken laistavia nössöjä, mitään apuja on ihan turha odottaa siltä suunnalta. Mutta niinhän se on ollut eritoten viime vuosina: miehet hoitaa kaikki jutut, ihan kaikki.
*Haukotus ja huokaus*
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset on uusavuttomia, laiskoja ja kaiken laistavia nössöjä, mitään apuja on ihan turha odottaa siltä suunnalta. Mutta niinhän se on ollut eritoten viime vuosina: miehet hoitaa kaikki jutut, ihan kaikki.
*Haukotus ja huokaus*
Missähän tämä nykynaisen ikäraja menee? Omassa nelikymppisten ikäluokassa en tunne ketään uusavutonta, ja monen parin työnjako on vielä varsin perinteinen. Myös meillä, juurikin osaamisalueiden vuoksi.
Tytär on 20, noissa nuorissa (kaikissa) on kieltämättä vähän sellaista, jonka voisi tulkita avuttomuudeksi, mutta toisaalta, heidän osaamisensa ja elämänsä on hyvin erilaista ja aikuisuutensa vasta alkutaipaleella.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt ymmärtää ihmisiä, jotka eivät saa kotitöitä (ja oikein mitään muutakaan) tehdyksi, että mistä se johtuu. Haluaisin näiltä ihmisiltä ja ap:ltä tarkempaa itsetutkiskelua, että mistä se johtuu. Boheemius on mielestäni vain tekosyy tai jokin kiertoilmaus, kun ei todellisuudessa haluta miettiä oikeita syitä.
Kysymys vielä ap:lle. Teetkö jotain muita hommia kuin kotitöitä? Olitko koulussa tunnollinen ja teit läksyt yms.? Teetkö vain niitä asioita, mitkä on kivoja ja kiinnostavia? Menetkö usein epämukavuusalueelle?
Olen asiantuntijatöissä ja koulut on menneet aina tosi hyvin. Tykkään kyllä opiskelusta ja sellaisesta, eli sinällään vastaus ei sovi ihan kysymyksenasetteluun.
Harrastan myös urheilua (kilpaa) ja tosiaan hoidan kolmen lapsen harrastukset siinä omien harjoitusten ohessa ja toimin yhden lapsen harrastuksessa aktiivivanhempana. Nämäkin on kaikki mieluisia asioita.
Mutta kotona olen hirveän laiska. Sotku ei oikeastaan haittaa tai ainakin siivoamista voi siirtää kun ei ne sotkut siitä mihinkään karkaa. Siivoaminen ei vain naposta. Ja boheemilla viittasin ehkä tällaiseen arjen suurpiirteisyyteen.
Yleisesti tykkään kaikenlaisesta tekemisestä ja olemisesta, paitsi siivoamisesta. Eli ehkä en poistu epämukavuusalueelle hirveän usein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys vielä ap:lle. Teetkö jotain muita hommia kuin kotitöitä? Olitko koulussa tunnollinen ja teit läksyt yms.? Teetkö vain niitä asioita, mitkä on kivoja ja kiinnostavia? Menetkö usein epämukavuusalueelle?Olen asiantuntijatöissä ja koulut on menneet aina tosi hyvin. Tykkään kyllä opiskelusta ja sellaisesta, eli sinällään vastaus ei sovi ihan kysymyksenasetteluun.
Harrastan myös urheilua (kilpaa) ja tosiaan hoidan kolmen lapsen harrastukset siinä omien harjoitusten ohessa ja toimin yhden lapsen harrastuksessa aktiivivanhempana. Nämäkin on kaikki mieluisia asioita.Mutta kotona olen hirveän laiska. Sotku ei oikeastaan haittaa tai ainakin siivoamista voi siirtää kun ei ne sotkut siitä mihinkään karkaa. Siivoaminen ei vain naposta. Ja boheemilla viittasin ehkä tällaiseen arjen suurpiirteisyyteen.
Yleisesti tykkään kaikenlaisesta tekemisestä ja olemisesta, paitsi siivoamisesta. Eli ehkä en poistu epämukavuusalueelle hirveän usein.
Ap
Kuulut toooosi isoooon joukkoon. Grattis!
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä nuorella naisella se näyttää olevan laiskuus. On nyt kesäkuusta asti asunut ensimmäistä kertaa omillaan. Ikää 21 jota ei kyllä uskoisi. Tunnen vanhemmat jotka asuvat kauempana. Pyysivät että käyn katsomassa miten sillä menee.
Muuttolaatikoista ja vaatesäkeistä osa vieläkin tyhjentämättä. Valtavasta roskien määrästä näkee että elää kaupan valmisruuilla. Sohvalla näyttää nukkuvan ja läppäri sekä puhelin siinä käden ulottuvilla. Vanhempansa ovat melko varmoja että aikuinen likka pelaa kaiken hereillä olo aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Alunperin tähän luisuttiin mun pitkän sairauden takia, mutta nyt pystyisin tekemään kyllä huomattavasti enemmän. Poden asiasta huonoa omaatuntoa, mutta toistaiseksi se ei ole mitenkään hirveästi lisännyt mun panosta kotitöihin.
Mitäs sitten kun mies huomaa että pystyisit tekemään,
Yllätä miehesi ja aloita touhuuminen.
Sillä teet ison vaikutuksen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Alunperin tähän luisuttiin mun pitkän sairauden takia, mutta nyt pystyisin tekemään kyllä huomattavasti enemmän. Poden asiasta huonoa omaatuntoa, mutta toistaiseksi se ei ole mitenkään hirveästi lisännyt mun panosta kotitöihin.
Sillä teet ison vaikutuksen parisuhteeseen.
Kyllä mies tietää vallan mainiosti että pystyisin tekemään. Toki käytän ison osan siitä energiasta liikuntaan, että pääsisin parempaan kuntoon ja voisin entistä paremmin joten vieläkin kotona olen ihan oikeasti väsynyt. Toistaiseksi mies on kannustanut kunnon kohotukseen vaikka se tarkoittaa sitä että hän hoitaa suurimman osan kotitöistä. Mutta tosiaan poden todella huonoa omaatuntoa siitä etten ns. pysty kaikkeen ja teen sen itsekkään valinnan ja käytän energiani muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä nuorella naisella se näyttää olevan laiskuus. On nyt kesäkuusta asti asunut ensimmäistä kertaa omillaan. Ikää 21 jota ei kyllä uskoisi. Tunnen vanhemmat jotka asuvat kauempana. Pyysivät että käyn katsomassa miten sillä menee.
Muuttolaatikoista ja vaatesäkeistä osa vieläkin tyhjentämättä. Valtavasta roskien määrästä näkee että elää kaupan valmisruuilla. Sohvalla näyttää nukkuvan ja läppäri sekä puhelin siinä käden ulottuvilla. Vanhempansa ovat melko varmoja että aikuinen likka pelaa kaiken hereillä olo aikansa.
Sinulla ei ole mitään oikeuttua tunkeutua aikuisen ihmisen asuntoon vaikka miten vanhemmat ovat pyytäneet. Eikö sinulla itselläsi raksuta päässä mikään? S**tana mikä juoruakka ja kyylä olet.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki naiset laistaa parhaansa mukaan kotitöissä ja työntää ne nössöille ukoilleen.
Kuka ne sinkkumiesten kotityöt oikein tekee? Ilmeisesti ei kukaan, kun parisuhteessa miehet ei enää yllättäen osaa eikä ehdi tehdä mitään.
Kuinka moni täällä on oikeasti laiska? Suurimmalla osalla näyttää kyse kuitenkin olevan ennemmin siitä että käyttää aikansa muuhun yhteiseen hyvään (ja tuo yksi itsensä kuntouttamiseen) ja potevat huonoa omaatuntoa siitä etteivät ole jotain ihme superihmisiä jotka pystyvät kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkö kutsuttuna vai pöllähditkö vain pimpottelemaan ovikelloa? Jos kutsuttuna ja kaikki paikat kaaoksessa niin voisi tosiaan vähän olla huolissaan elämänhallinnasta ja siitä miten pärjää yksinään. Jos kutsumatta niin mitäpä se sinulle kuuluu? Jos ihminen asuu yksin niin miksi pitäisi olla siistiä? Eiköhän hänkin jossain vaiheessa opi arvostamaan jonkintasoista järjestystä ja sen tuomaa helppoutta ja jos ei niin mitäpä se meidän muiden elämään vaikuttaa.
Nielettekö? Elätättekö perheen? Mitä hyötyä teille on miehellenne?
Kysymyksiä laiskoille vaimoille: kirjoitti:
Nielettekö? Elätättekö perheen? Mitä hyötyä teille on miehellenne?
Mulla on kyllä vähän parempi palkka kuin miehellä, mutta aika samoissa. Sinällään ei varmaan erityistä hyötyä, mutta koska vien paljon lapsia harrastuksiin niin miehellä on tosi paljon omaa aikaa, kun lapset on harjoittelemassa ja minä ajelen. Ellei se mene kokonaisuudessaan siivoamiseen. Kauppaan toki miehen harvemmin tarvitsee mennä, kun minä käyn samalla kun lapset on harjoituksissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä teet ison vaikutuksen parisuhteeseen.Kyllä mies tietää vallan mainiosti että pystyisin tekemään. Toki käytän ison osan siitä energiasta liikuntaan, että pääsisin parempaan kuntoon ja voisin entistä paremmin joten vieläkin kotona olen ihan oikeasti väsynyt. Toistaiseksi mies on kannustanut kunnon kohotukseen vaikka se tarkoittaa sitä että hän hoitaa suurimman osan kotitöistä. Mutta tosiaan poden todella huonoa omaatuntoa siitä etten ns. pysty kaikkeen ja teen sen itsekkään valinnan ja käytän energiani muuhun.
Mun tekisi hirveästi mieli alapeukuttaa tätä. Se että hoidat itsesi kuntoon ei ole itsekäs valinta tai tee sinusta laiskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään oikeuttua tunkeutua aikuisen ihmisen asuntoon vaikka miten vanhemmat ovat pyytäneet. Eikö sinulla itselläsi raksuta päässä mikään? S**tana mikä juoruakka ja kyylä olet.
En sanoisi että tunkeuduin. Soitin ensin ja sopi tulla kylään. Varmaan tiesikin että vanhemmat on laittaneet kyyläämään. Tekisin ihan samoin jos kyse olisi omasta aikuisesta lapsesta. Aina niistä saa olla vähän huolissaan vaikka ovat kuinka aikuisia.
En ole ap, mutta väittäisin että monella kyse ei ole siitä ettei haluaisi tai kykenisi tekemään epämielyttäviä asioita. Jotkut ovat vain todella paljon hitaampia. Jokaiseen hommaan pitää oikeasti ryhtyä kun taas toinen tekee niitä siinä sivussa sen kummemmin asiaa ajattelematta. Ääripäiden on aina vaikea ymmärtää toista (myös sen hitaamman sitä aikaansaavaa). Itse käynnistyn hitaasti ja hörpin silmät ristissä aamukahviani ja kaveri on jo samassa ajassa siivonnut keittiön ja tehnyt sämpylöitä ja on jo menossa viemään koiraa ulos. Itse en kovin montaa tuntia pysty tuollaisen super energisen ihmisen kanssa viettämään aikaa. Tuntuu ettei enää saa edes henkeä kun toinen menee jo kohti seuraavaa askaretta.
ps. minä hoidan meillä kyllä suurimman osan kotitöistä